S Volkswagenem Golf sedmé generace jsem již jednou na rally byli. Tentokráte se nám dostala do rukou větší verze Sportsvan dříve zvaná Plus. Naplnil rodinný Golf předpoklady ideálního dopravní prostředku na rally?

Na rally s VW Golf Sportsvan
Do rukou se nám tentokráte dostal Volkswagen Golf Sportsvan ve stejné motorizaci jako dříve zkoušený Golf. Pod kapotou se nacházel oblíbený koncernový diesel 2,0 Tdi s výkonem 150 koní, ale tentokráte bez pohonu 4x4. Proti „malému“ Golfu je Sportsvan větší v každém směru. Přesto se nám design líbil snad ještě více než u Golfu. Hlavně boční linie vypadala u našeho vozu velmi atraktivně. Lví podíl na tom ale měla příplatková kola o rozměru 17 palců a přehršel chromu kolem bočních oken a na střešních nosičích. Zkrátka náš vůz by neměl fanouška rychlých kol urazit.

Na rally s VW Golf Sportsvan
Dvoulitrový diesel pod kapotou jsme chválili již v Golfu a i ve větším voze mu nelze téměř nic vytknout. Dynamika i maximální rychlost by neměla urazit ani nejednoho příznivce benzínu. I plně naložený vůz se dokáže na prázdné německé dálnici bez problému rozjet na 200 kilometrů za hodinu. Výsledná spotřeba se pak drží pod 7 litry na 100 kilometrů. V porovnání s novou francouzskou konkurencí má motor trochu hrubší zvukový projev a i se spotřebou jsme se u Francouzů dostali k nižším hodnotám.

Na rally s VW Golf Sportsvan
Pod kapotou je vše při starém, ale na palubě většího Sportsvanu čekají příjemné změny. Nemluvíme teď o přístrojové desce, která je s malým Golfem téměř totožná. Více místa se dočká celá posádka vozu a hlavně i zavazadla. Objem kufru byla asi největší slabina Golfu. A to ještě pohon 4Motion odebral další drahocenné litry. Dojet na soutěž ve čtyřech lidech se zavazadly vyžadovalo několikeré přeskládání bagáže. To u Sportsvanu nehrozí. 500 litrů v našem případě byl dostatečný objem. Komu by to nestačilo, může bagáž vršit až ke stropu. Řidič si za volantem bez problému najde ideální místo. Sedí se ale trochu výše, což by nikoho u tohoto typu vozu asi nemělo překvapit.

Na rally s VW Golf Sportsvan
Kapitolou samou pro sebe jsou moderní elektronické asistenty. Co chválíme, je určitě čtení dopravních značek. Na první pohled se to tváří jako zbytečnost, ale v praxi to ve Sportsvanu velmi dobře fungovalo. Přišlo nám to v hod hlavně na německé dálnici, kde se rychlosti neustále mění a systém přečetl i návěstidla vysoko nad vozovkou. Zbytečný nám naopak přišel asistent jízdy v pruzích. Elektronika se s řidičem na dálnici přetahuje o volant, ale sama dokáže vůz držet mezi pruhy nanejvýš pár set metrů. Parkovací senzory přijdou při manévrování na příjezdových cestách vhod, automatického parkování nevyužíváme.

Na rally s VW Golf Sportsvan
Volkswagen Golf Sportsvan si vzal z „malého“ Golfu to nejlepší a přidal k tomu více místa pro posádku a zavazadla. To vše je zabalené do atraktivního designu. Při putování po soutěžích nelze vozu nic zásadního vytknout a přes týden bude spokojená i rodina.