English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Test vytrvalosti v Argentině

Zařazeno : MS1504, Ostberg, Meeke

Lenka Martinová, 22.04.2015 10:28
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 2677x


Speciální rychlostní zkoušky s délkou přes 50 kilometrů, které jsou v programu čtyři, tvoří dvě třetiny celkové délky nadcházející Rally Argentina. Citroën Total Abu Dhabi World  Rally Team se pečlivě připravoval na tento podnik kombinující dvě vytrvalostní etapy se sprintem v třetím dni programu.
Test vytrvalosti v Argentině
Test vytrvalosti v Argentině

Sedm týdnů po Rally Mexiko zamířil Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team opět přes Atlantik, tentokrát ke čtvrtému kolu kalendáře mistrovství světa WRC v Argentině. Poprvé v roce 2015 se na startu představí tři vozy DS3 WRC. Mads Ostberg a Kris Meeke budou v Jižní Americe po boku Khalida Al Qassimiho, pilota z Abu  Dhabi, aktuálně druhého muže šampionátu Středního východu.

Technický tým připravoval tři auta už od návratu z Mexika a naplánoval také zbytek sezony. Testování se odehrávalo v Portugalsku a vývojové práce ve spolupráci s Michelinem se soustředily na druhou polovinu sezony, která bude charakteristická především asfaltovými povrchy.

Letošní trasa Rally Argentina byla zrevidována a soustředí se zejména do čtyř dlouhých rychlostních testů, z nichž každý měří více než padesát kilometrů. Do hry vstupují také nová pravidla, která mají zabránit posádkám v přístupu k informacím o jejich výkonech.

Mads Ostberg a Jonas Andersson na DS3 WRC, druzí z Rally Mexiko, mají pro Argentinu vysoké ambice.  Bude to jejich pátý start a doufají, že pojedou stejně rychle jako v březnu. To by jim mělo otevřít cestu k co nejvyššímu počtu bodů. V Argentině dosáhli dobrého výsledku už v roce 2012, když dojeli třetí za dvojicí DS3 WRC.

Kris Meeke a Paul Nagle očekávají, že by právě v Argentině mohli zajet jejich první velký výsledek roku a zazářit tak. Při druhém startu spoléhají na podporu týmu, který už ve Villa Carlos Paz dokázal devětkrát vyhrát. Při svém debutu na DS3 WRC v roce 2014 dojeli na stupně vítězů.  

Na startu bude také Stéphane Lefebvre s obvyklým spolujezdcem Stéphane Prévotem, které čeká další sbírání zkušeností ve světovém šampionátu, nyní se ale do boje poprvé pustí s vozem DS3 R5. Vzhledem k tomu, že Rally Argentina není součástí programu WRC2, nerozšíří tak své bodové konto.

Kromě závodního programu se posádky Citroënu  účastní řady akcí na podporu uvedení značky DS na argentinský trh.

Co také řekli...
Yves Matton (šéf Citroën Racing): „Sedm týdnů pauzy představuje změnu oproti obvyklému rytmu mistrovství světa v rally. Náš plán na tento rok byl proto trochu jiný zejména co se logistiky týče. Máme zdánlivě více času, ale další starty už půjdou rychle po sobě. S tím jsme pochopitelně museli také počítat. Přestávka dala více volného času našim pilotům, ale ti se vrátili natěšení. Hodně jsme pracovali s Krisem Meekem tak, abychom odhalili některé oblasti potřebné ke zlepšení. Na Rally Argentina by se měl pokusit vyhnout se chybám, které ho stály lepší výsledky na začátku sezony. Během přípravy byl uvolněný a zjistil, že je schopen výkonu bez jakýchkoli chyb. Mads Ostberg je na pozitivní vlně. Je plný nadšení a jeho přístup by měl přinést ovoce. Už se nemohl dočkat, až bude zpátky za volantem.“

Mads Ostberg: „Po excelentním výsledku v Mexiku přišla dlouhá perioda bez závodění.  Málokdy se stane, abychom byli sedm týdnů bez rally. Bylo to skoro jako kolem Vánoc. Už jsem se nemohl dočkat návratu do DS3 WRC. Absolvovali jsme dobré testování po Mexiku. Pracovali jsme na nových charakteristikách  DS3 specifikace 2015. V Argentině bychom měli mít stejnou taktiku jako v Mexiku. Potřebuji dosáhnout vyrovnanosti a rychlosti v pravém smyslu slova a držet je. Náš cíl je pokračovat ve sbírání co největšího počtu bodů.“

Kris Meeke: „Přestávky jsem chtěl využít k tomu, abych se trochu odreagoval. Je důležité přijet do Argentiny s čerstvou myslí. Dvě třetiny tratě jsou nové, takže předcházející zkušenost nehraje takovou roli. Loni jsem byl rychlý hned od začátku. Už se opravdu těším na tuto rally. Vím, co mám dělat. Musím se soustředit na pilotování a vyvarovat se chyb, jedině tak najdu tu správnou rychlost.“

Khalid Al Qassimi: „Už se nemohu dočkat mého prvního startu ve WRC v letošní sezoně. Rally Argentina je pro mě jedna velká novinka. Samozřejmě se cítím lépe na šotolině, ale musíme udělat dost práce na rychlostních poznámkách, a také si musím vyzkoušet, jaké to je pilotovat zase DS3 WRC, v němž jsem neseděl posledních šest měsíců. Musím také mít na paměti to, že auto má nyní řazení pod volantem. Musím si na tyto novinky zvyknout co nejrychleji.“

Dvě třetiny rally ve čtyřech zkouškách
Rally Argentina 2015 má modifikovaný itinerář. Rally odstartuje super speciálkou ve městě  Marlo v provincii San Luis před návratem do známých údolí Punilla a Traslasierra na tratě, které byly částečně změněny. Shakedown s délkou 4,59 km mezi Villa Garcia a Cabalango je na programu ve středu mezi 15 a 18.30  
hod.

Ve čtvrtek opustí posádky servisní park ve Villa Carlos Paz v13.45 na silniční sekci dlouhou přes 230 km. První rychlostní zkouška (2,68 km) je na programu v centru Merla v 19 hodin. Na konci dne se posádky vrátí do Villa Carlos Paz.

V pátek v 6.30 ráno čeká na posádky první test vytrvalosti na této rally. Oproti loňsku se v obráceném směru pojede rychlostní zkouška Agua de Oro / Ascochinga (51,99 km), která nastaví zrcadlo skutečné výkonnosti před tím, než se posádky pustí na Villa Bustos / Tanti (20,31 km), rychlostní test, který bude neznámou pro mladší piloty. Po třicetiminutovém servisu se smyčka zopakuje odpoledne spolu se super speciálkou Fernet Branca (6,04 km), kterou bude vysílat televize.

Sobotní program se pojede podle identického klíče. Po Capilla del Monte / San Marcos (23,10 km) se posádky pustí na San Marcos / Characato (56,77 km) a po poledním servisu bude itinerář stejný i odpoledne. Finálový program bude sprintem do cíle. Zahrnuje pouhé dva průjezdy El Condor / Copina (16,32 km) bez možnosti servisu a jako šance na zisk bonusových bodů na Power Stage na druhém průjezdu, než se peloton po poledni dostane zpět do Carlos Paz.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Ostberg míří v Mexiku do top 3, Meeke do top 5

Ostberg míří v Mexiku do top 3, Meeke do top 5

03.03.2014 15:54

Článek Lenka Martinová, WRC

Ostberg, Meeke a Al Qassimi na DS3 WRC

Ostberg, Meeke a Al Qassimi na DS3 WRC

31.03.2014 12:27

Článek Lenka Martinová, WRC

Test vytrvalosti v Argentině

Test vytrvalosti v Argentině

22.04.2015 10:28

Článek Lenka Martinová, WRC

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Mads Ostberg porazil s Fordem GT40 letadlo [+VIDEO]

/ Další video...

/Nejnovější fotogalerie

Hothess Mikuláš Rally 2019

Česká rally, Caga Radek
Hothess Mikuláš Rally 2019 - Česká rallyHothess Mikuláš Rally 2019 - Česká rallyHothess Mikuláš Rally 2019 - Česká rally

Hothess Mikuláš Rally 2019

Česká rally, Staněk Lukáš
Hothess Mikuláš Rally 2019 - Česká rallyHothess Mikuláš Rally 2019 - Česká rallyHothess Mikuláš Rally 2019 - Česká rally

W4 Rallye 2019

Ostatní, Červ Jaroslav
W4 Rallye 2019 - OstatníW4 Rallye 2019 - OstatníW4 Rallye 2019 - Ostatní