Víkendová belgická Rally du Condroz-Huy nabídla první srovnání vozů nové kategorie Super 2000. V "duelu předjezdců" se poměřily VW Polo S2000, pilotovaný veteránem automobilových soutěží, domácím Loixem, s Peugeotem 207 RCup, za jehož volant usedl nováček na místních tratích, Francouz Bouffier.
Představení nových speciálů nebylo jen zajímavou atrakcí pro jezdce a diváky, ale i první příležitostí pro práci nedávno vytvořené Permanent Bureau, sekce FIA, jež má za úkol studovat výsledky vozů kategorie S2000 ve srovnání s výsledky vozů skupiny N. Oba typy soutěžních speciálů budou v příštím roce oprávněny startovat v mistrovství světa produkčních vozů (PWRC).
Při Rally du Condroz se poprvé v podmínkách závodu, byť s čísly 0, utkaly dvě auta kategorie S2000. Rychlejší přitom většinou bylo Polo, pilotované Freddym Loixem, ale Bryan Bouffier zase nikdy nezávodil na tratích belgické soutěže. Původně se věřilo, že Loix s Polem nastoupí do ostrého závodu, ale zdržení homologace tomu na poslední chvíli zabránilo. 207 RCup bude homologován tak, aby se soutěží mohl účastnit od 1. ledna 2007.
Vlastně na každé rychlostní zkoušce podniku byl nejrychlejším vozem skupiny N Mitsubishi Lancer Evo 9 Larryho Colse. Právě jeho výkony mohou být metrem pro srovnání produkčních vozů disponujících turbodmychadlem se speciály S2000 bez turba.
Pořadatelé zaznamenali nápadnou podobnost časů Freddyho Loixe a Larryho Colse, kteří mají oba zkušenosti z místních tratí. Mluvčí Reneho Georgese, týmu, který připravoval Loixovo Polo, však upřesňuje, že tým měl oproti Colsovi lehkou výhodu díky delším servisním pauzám. Dále uvedl, že vzhledem k tomu, že auto dorazilo do Belgie teprve před třemi týdny a tým měl k dispozici pouze jediný den na testování, je pravděpodobné, že další potenciál vozu bude ještě odkryt. I tak byl však tým příjemně překvapen jeho konkurenceschopností.
Poměřování Pola S2000 s "dvěstěsedmičkou" téže kategorie bohužel ukončilo odstoupení Bryana Bouffiera v první etapě.
Zdroj: www.wrc.com
Foto: www.automobilsport.com
ZuzanaH