English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Ohlasy českých posádek z volného dne Dakaru

Zařazeno : Dakar16, Prokop, Kolomý, Vrátný

Redakce, 11.01.2016 09:16
Tisknout článek
Kategorie : Dakar; zobrazeno : 1077x


Tým Martina Kolomého dal během volného dne dohromady pochroumanou Tatru a český závodník tak může pokračovat ve druhé polovině soutěže. Volný den si užil i dakarský nováček Martin Prokop.
Ohlasy českých posádek z volného dne Dakaru
Ohlasy českých posádek z volného dne Dakaru

MARTIN PROKOP
Nováček na Rallye Dakar Martin Prokop má za sebou odpočinkový den na slavné dakarské rallye. Závod se tak přehoupl do své druhé poloviny. Od té Prokop očekává, že bude ještě náročnější, než ta první.

Juniorský mistr světa v rallye proto uvítal, že mohl strávit den odpočinkem. Během posledního týdne totiž absolvoval více než 5 000 kilometrů napříč jihoamerickou krajinou a svými výkony příjemně překvapil. Při své premiéře na Rallye Dakar se několikrát umístil těsně za hranicí první desítky a od startu patřil k těm nejrychlejším pilotům v kategorii automobilů. Přibrzdily jej ovšem dvě nehody, při kterých Prokop převrátil svůj závodní speciál Toyota Hilux. Nejprve na střechu, poté na bok. I přes tyto komplikace ovšem pokračuje v závodu a s navigátorem Janem Tománkem doufá, že v druhé polovině soutěže vylepší průběžné osmnácté místo, které mu nyní patří.

„Měl to být den na odpočinek, ale nakonec se z toho stal den plný setkání a jednání. Akorát jsme spali deset hodin. To je luxus, který je na Dakaru hodně nevídaný,“ popsal průběh odpočinkového dne Martin Prokop, který se setkal například s Násirem al-Attíjou, se kterým diskutoval nejenom o Rallye Dakar. Poté absolvoval v týmu Bonver Dakar Project typickou kazašskou večeři připravovanou pilotem Arturem Ardavičusem a následně odcestoval zpět na hotel, aby se připravil na start další etapy Rallye Dakar 2016.

„Čeká nás druhá půlka Dakaru, která by měla být hodně těžká. Má se začít závodit v dunách. Uvidíme, co to přinese,“ dodal Prokop.

MARTIN KOLOMÝ
V neděli se na Rallye Dakar nezávodilo a na programu byl odpočinkový den. Jako každoročně, tak i letos to ale o odpočinku určitě nebylo. Problémy s přívalovými dešti a nehoda Martina Kolomého v sedmé etapě dala českým mechanikům pěkně zabrat. Tým je však na druhou polovinu připravený!

Slavná soutěž Rallye Dakar má za sebou den volna a přehoupla se tak do své druhé poloviny. Zatímco jezdci mohou načerpat sílu a odpočinout si od dlouhých a náročných přejezdů, pro mechaniky to znamená celodenní práce na závodní technice. Nejen TATRA BUGGYRA RACING tým, ale také ostatní účastníci, měli začátek volného dne podstatně ztížený. Kvůli záplavám zůstaly doprovodné vozy uvězněné 300 kilometrů od bivaku v Saltě. „Celý tým se nám podařilo seskupit až kolem jedenácté dopoledne. A povedlo se to jen díky unikátnímu podvozku Tatra, který dokázal razit cestu rozbouřenou vodou jako první,“ konstatoval manažer týmu Jan Kalivoda. Český tým letos využívá nového Phoenixe nejen jako závodní speciál, ale také jako servisní vůz.

Od příjezdu se sehraný tým českých mechaniků vrhl na všechny tři závodní speciály a největší péči potřeboval po sedmé etapě Fat Boy. „Včerejší den se nám nepovedl a opravou jsme na trati ztratili celkem přes dvě hodiny. Posádka je zklamaná, ale já bych to určitě nevzdával. Jsme přeci v polovině a velký kus cesty máme ještě před sebou,“ uvedl s optimismem Martin Kolomý, jehož Tatru Fat Boy zvládli mechanici včas připravit a bruntálský jezdec se v pondělí může opět vydat vstříc dalším kilometrům.

Týmu TATRA BUGGYRA RACING se už loni podařilo premiérově uspořádat s portálem auto.cz jedinečný on-line chat s českými účastníky napříč všemi kategoriemi. Pro úspěch se chat podařilo zorganizovat i letos a během hodiny dorazilo přes satelitní týmové připojení na 200 zajímavých dotazů. Hlavním tématem se staly Kolomajzovy klobásy nebo kolik čelních oken si sebou na Dakar Martin Prokop přivezl.

Martin Kolomý a Jaroslav Valtr na sedmnácté respektive patnácté průběžné pozici ztrácejí na osmého Van Den Heuvela jedoucího se speciálem Scania pouhých 45 minut. Z tohoto důvodu bylo také důležité vyjednat pro Kolomajze žolíka. „Nakonec se nám i přes veškeré logistické komplikace s komisaři, kteří uvízli neplánovaně o den déle v Bolívii, uplatnit žolíka a mohu do osmé etapy startovat z jedenácté pozice. Jelikož je ale start do této etapy spojen s automobily, vychází to po propočítání časů na místo 50,“ uvedl s vidinou lepších časů Martin Kolomý.

Na druhou polovinu soutěže se těší také Josef Kalina. „Konečně začíná pravý Dakar, jelikož se přesouváme do písků s navigačně náročnými etapami,“ uvedl trojnásobný vítěz Dakaru. Kalina si navíc vyměnil suvenýry se svým dlouholetým spolubojovníkem a nejstarším účastníkem letošního ročníku japoncem Sugawarou: „Byla to moc příjemná návštěva, známe se opravdu mnoho let. Slíbil jsem mu, že budu závodit tak dlouho jak on, tak uvidíme, jestli slib dodržím.“

Úspěšný týden má za sebou také Tomáš Ouředníček s Hummerem v kategorii automobilů, když se po sedmé etapě posunul na průběžné devětatřicáté místo. „První část rallye byla jako na houpačce. Zažili jsme několik těžkých momentů, kdy jsme museli dokonce rozhodnout, jestli budeme v závodě pokračovat, ale podpora a vzkazy našich přátel a fanoušků nám opravdu pomohly. Rádi bychom všem poslali velký díky!“ vzkázal fanouškům Tomáš Ouředníček.

V pondělí se účastníci Rallye Dakar vydají ze Salty do Belemu. Celková délka etapy je 765 kilometrů z čehož 373 kilometrů je měřených. Tak jako v sedmé etapě, i dnes bude na měřeném úseku neutralizační zóna.

TOMÁŠ VRÁTNÝ
Posádky týmu Bonver Dakar Poject úspěšně absolvovaly první polovinu Rallye Dakar 2016. Po sedmi odjetých etapách se tak dočkaly zaslouženého odpočinkového dne. Ten každý ze tří pilotů největšího českého týmu účastnícího se slavné dakarské soutěže pojal po svém.

„Měli jsme možnost si odpočinout. Každý to využil jinak. Albert hodně pracoval s fyzioterapeutem a Artur udělal klasickou kazašskou večeři. Já jsem hodně odpočíval a prošel jsem konkurenční týmy, abych vyzvěděl, co je nového,“ popsal Tomáš Vrátný, který byl rád, že v závodu stále pokračují všechny tři tatry týmu Bonver Dakar Project. Dvě z nich navíc mají velkou šanci umístit se mezi nejlepšími patnácti v kategorii kamionů.

„Všichni se těšíme na druhou půlku Dakaru a pevně věříme, že bude stejně dobrá, jako ta první a že se ve výsledkové listině posuneme ještě více dopředu,“ dodal Vrátný, který je po polovině soutěže dvacátý. Těsně před ním je na průběžném devatenáctém místě jeho týmový kolega Artur Ardavičus. Hendikepovaný andorrský pilot Albert Llovera je sedmatřicátý.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání

/WRC Onboards: Spain 2009: Prokop SS01

/ Další video...

/Nejnovější fotogalerie

auto24 Rally Estonia 2016

ME - Mistrovství Evropy, Rally-Mania.cz
auto24 Rally Estonia 2016 - ME - Mistrovství Evropyauto24 Rally Estonia 2016 - ME - Mistrovství Evropyauto24 Rally Estonia 2016 - ME - Mistrovství Evropy

Gruppe-B Rallyelegenden 2016

Ostatní, Dvořák Jakub
Gruppe-B Rallyelegenden 2016 - OstatníGruppe-B Rallyelegenden 2016 - OstatníGruppe-B Rallyelegenden 2016 - Ostatní

Rally Bohemia 2016

Česká rally, Frouz Miroslav
Rally Bohemia 2016 - Česká rallyRally Bohemia 2016 - Česká rallyRally Bohemia 2016 - Česká rally