English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Na rally se Subaru XV 2.0i Lineartronic

Zařazeno : na rally s

Redakce, 25.02.2016 17:30
Tisknout článek
Kategorie : Testy; zobrazeno : 4849x


Subaru XV se nám už dostalo do rukou v roce 2014, kdy jsme s vozem absolvovali Polskou rally. Tehdy byl pod kapotu dvoulitrový diesel s manuální převodovkou. Na lednové Monte Carlo jsme vyrazili s benzínovým boxerem o stejném objemu spřaženým s bezestupňovou převodovkou lineartronic.
Na rally se Subaru XV 2.0i Lineartronic
Na rally se Subaru XV 2.0i Lineartronic

Už je to téměř dva roky, co jsme naposledy jeli v Subaru XV, a design vozu vypadá, že vůbec nestárne. Auto stále vypadá velmi dobře. Stříbrná metalíza není tak vyzývavá jako zelená perleť, ale vůz pořád upoutává pohledy kolemjdoucích. Na českých cestách už není XV žádnou raritou, ale ve Francii je jich na silnici jako šafránu. Na dieselový boxer s manuálním řazením jsme pěli samou chválu, takže nás hodně zajímal benzínový motor s podobným výkonem a bezestupňovou převodovkou lineartronic.

Na rally se Subaru XV 2.0i Lineartronic
Na rally se Subaru XV 2.0i Lineartronic

Benzínový dvoulitrový boxer má parametry 150 koní a 196 Nm. Byť je výkon téměř totožný s dieselem, nelze svezení srovnávat. Kdo sedne s dieselového XV za volant vozu s benzínovým motorem, bude hned zklamán. Auto prostě tak nejede ani netáhne. Výkon zde sice je, ale lineartronic se ho snaží úspěšně maskovat. Převodovka udržuje ručičku otáčkoměru v první třetině pole, po sešlápnutí plynu sice hbitě podřadí, ale pro svižnější jízdu je lepší si přepnout na manuál a řadit pádly pod volantem. Ta se otáčejí spolu s volantem, takže v zatáčkách byl trochu zmatek, které pádlo vlastně mačkat. Výlety k červenému poli otáčkoměru znamenají i nárůst spotřeby a stále člověk nemá pocit, že ovládá 150 koní. Kdo má rád svižnější svezení s mohutným zátahem a rozumnou spotřebou, musí holt sáhnout po dieselu.
Na rally se Subaru XV 2.0i Lineartronic
Na rally se Subaru XV 2.0i Lineartronic

Řízení a skvělou ovladatelnost vozu jsme již chválili minule, zde ani tentokráte není co vytknout. Auto jede tam, kam chcete vy. A to téměř za všech podmínek. Pohon 4x4 se letos v Monte Carlu hodil více, než kdykoliv před tím. Když si vzpomenete, že se otočíte na zasněžené cestě v lese, tak se tam prostě otočíte. XV to vyjede. Benzín s lineartronicem ale není vhodnou kombinací na hrátky ve stylu STI.

Do Polska jsme jeli v sestavě čtyř osob a do vozu jsme se bez problémů vešli i se zavazadly. Počet lidí byl teď stejný, ale tašky se trochu nafoukly. Zimní Monte Carlo holt není letní Polsko. Chtělo si to trochu pohrát se skládáním věcí do kufru, ale i tentokráte XV odvedlo dobrou práci. Problém byl, až když ve Francii přibyly čtyři kartóny vína, láhve bylo nutné rozmístit v kufru jednotlivě. Velmi příjemné je sezení v přední části vozu. XV je totiž jedním z mála aut, kde lze nastavit sklon opěrky hlavy, nejen výšku. Ovládací prvky i odkládací schránky, zde zůstalo vše při starém. Modernizaci by si možná zasloužil audio systém, stejný lze najít i v letitých modelech Subaru a spárování s telefonem vyžaduje přečtení tlustého návodu. To je mimochodem jediná věc, kterou dáte do schránky před spolujezdcem.
Na rally se Subaru XV 2.0i Lineartronic
Na rally se Subaru XV 2.0i Lineartronic

Na závěr jsem si nechal spotřebu. Ta je přesně taková, jakou člověk od benzínové čtyřkolky čeká, tedy celkem vysoká. S naplněným vozem jsme absolvovali výlet na Rally Monte Carlo a zpět s průměrem 9,2 litru. To se může jevit jako rozumná hodnota vzhledem k faktu, že auto bylo plně obsazené. Na dálnicích, které tvořily více, jak dvě třetiny cesty, jsme se neodvažovali rozjet na více než tempomatových 120 kilometrů za hodinu. Pod průměr 9 litrů se nám nepodařilo dostat ani s extrémně lehkou nohou na plynu, výjimkou byl sjezd z Brenneru do Innsbrucku. Kdyby XV dostalo přeplňovaný boxer z Levorgu, asi by s autem byla větší zábava za podobné peníze.
Na rally se Subaru XV 2.0i Lineartronic
Na rally se Subaru XV 2.0i Lineartronic

Subaru XV je i po letech na trhu stále velmi dobré a robustní auto, které těžko hledá adekvátní konkurenci. Ceníková cena našeho modelu ve výbavě Comfort, kde nechybí nic podstatného, je 759 tisíc korun. Kdo si chce s vozem užít více zábavy, měl by ale sáhnout po dieselu s manuálem.

Článek o Subaru XV 2.0D najdete ZDE.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 508

27.01.2012 23:50

Článek Radek Vojtěchovský, Testy

Na rally se Subaru XV 2.0D

Na rally se Subaru XV 2.0D

21.07.2014 08:56

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

15.11.2014 20:03

Článek Honza Froněk, WRC

Racing-Mania.cz

Na rally se Škodou Yeti

22.07.2010 08:10

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Subaru Legacy

31.08.2010 17:04

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 308 eHDI

06.08.2011 16:39

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem Berlingo

25.09.2011 18:03

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Volkswagenem Caddy

22.09.2012 16:00

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem C4 Aircross

20.02.2013 21:04

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Citroënem C5 Tourer

Na rally s Citroënem C5 Tourer

04.03.2014 16:15

Článek Honza Froněk, Trafika

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Krize na RZ5

/ Další video...