Zařazeno : WRC2017
Větší výkon motorů, centrální diferenciály a větší přítlak díky výraznému bodykitu udělá z vozů pro rok 2017 nejrychlejší rally auta vůbec. Piloti vyjadřují obavy ohledně bezpečnosti, protože rychlost naroste a auta podle nich pojedou jako po kolejích, což ubere na divácké přitažlivosti.
Jeden z top pilotů, který nechtěl být jmenován, pro britský Autosport řekl: "Na tratích jako je Finsko, může být rychlost o dost vyšší. Na některých RZ budou padat rekordy i o půl minuty. Je třeba přemýšlet, jak s tím naložíme. Na některých místech z loňského Finska opravdu nechcete jet o moc rychleji."
Pořadatelé podniků také nejsou příliš našení. "Průměrnými rychlostmi na tratích RZ se právě zabýváme," říká zdroj pro britský Autosport. "V pořadatelském sboru některých rally panuje frustrace, protože týmy dostaly volné ruce postavit mnohem rychlejší vozy."
Jari-Matti Latvala měl obavy hlavně o řízení nových speciálů. "Líbí se mi výkon, to je dobrá věc. Trochu se obávám obrovské přilnavosti, hlavně na asfaltu, kterou zajistí nová aerodynamika. To může z venčí udělat vozy méně atraktivní. Auta budou přilepená k zemi, což na atraktivitě nepřidá," dodává Latvala.
VW testuje prototyp od loňského podzimu s Marcusem Grönholmem za volantem. "Auto je rychlé a pocit je opravdu dobrý," říká pilot. "Na asfaltu jsem tlačil na pilu a na testovací trati zajel rychlé časy. Když jsem ale vystoupil z auta, někdo se mě ptal: To řídila tvoje babička? Auta možná budou příliš přesná. Nevím."
Zdroj: autosport.com
11.04.2016 19:55
Honza Froněk, WRC
10.10.2016 19:49
Honza Froněk, WRC
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |