English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Jak si Vlčák na polygonu málem zamotal ruce

Zařazeno : MMCR1601, Vlček

Jiří Dokulil, 29.04.2016 09:26
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 2644x


Svarmetal Motorsport patří v posledních letech k nejpilnějším účastníkům českých soutěží, a tak by bylo velkým překvapením, kdyby si start „obrozené“ Valašské rally nechal ujít. Tím spíše, když tým kolem Martina Vlčka považuje Valašku za svoji domácí soutěž a jednodenní sprinty jsou v týmovém kalendáři pevně zakotveny.
Jak si Vlčák na polygonu málem zamotal ruce
Jak si Vlčák na polygonu málem zamotal ruce

Překvapení se nekonalo a loňská šestá posádka klasifikace Mistrovství ČR v rally nastoupila do závodu v osvědčené sestavě. Za volantem Martin Vlček, po jeho pravici usměvavá Jindřiška Žáková, snad jen jejich fabii přes zimu trošku zhrubnul hlas. A nejen hlas. Ušlechtilý baryton ve spojení s abnormálně častou produkcí plamenů z výfuku dával tušit, že týmová Škoda Fabia S2000 tentokrát odpočívá doma v dílně. Na první závod nové sezony, zařazený do Rallysprint série a Poháru 2+, vyrazili Martin s Jindřiškou vyzbrojeni legendární Fabií WRC z dílen Karla Trněného.

„S Fabií WRC jsem zatím startoval jen jedinkrát, a to před třemi lety právě na Valašské rally. Vzpomínky jsou nejlepší, jaké mohou být, neboť tento start skončil mým dosud jediným absolutním vítězstvím. S „wéercéčkem“ plánujeme absolvovat celý Pohár 2+, na Valašce nás však bude limitovat nízký počet najetých kilometrů kvůli absenci testování,“ obával se před startem „Vlčák“. Zvykání čekalo i na Jindřišku, která si vůz „šlechtické“ kategorie WRC dosud vyzkoušela pouze loni na Bohemii. „Už jen samotné odstartování v tomto voze je neuvěřitelný zážitek. Celé se roztřese, začne vydávat zvuky jako při startu stíhačky, každá kontrolka se rozbliká a ve finále vyrazí neuvěřitelnou rychlostí do rychlostní zkoušky. To jde shrnout jen slovy WOOW!“

„Vlčákovi“ trval seznamovací proces malinko déle, než by si představoval. Druhý čas na první „erzetě“ nebyl vůbec špatný, pak ale přišla „erzeta“ na tatrováckém zkušebním polygonu a ke ztrátě na nejbližší konkurenty se přidala i dvacetisekundová penalizace za kontakt s retardérem. Následkem byl pokles na šesté místo průběžné klasifikace: „Chybějící kilometry jsou znát. Mám-li srovnat S2000 s WRC, tak to prostě nejde, cokoliv jsem pochopil a využíval ve voze S2000, prostě nelze použít ve „wéercéčku“ - podvozkem počínaje a obratností v technických pasážích konče. WRC jezdí rovně a rychle, nad tím je třeba začít přemýšlet a postupně využívat výkon. Někdy mám pocit, že přehršel výkonu je spíše na obtíž než k užitku a velice mi schází pověstná ovladatelnost z S2000,“ přemítal v cíli druhé „erzety“.

Rozpačitost z úvodu se však postupně rozplývala. Když při druhém průjezdu své domácí RZ Hukvaldy zajel „Vlčák“ na desetinu sekundy stejný čas jako vítěz „erzety“ Jan Černý, vše se zdálo být na dobré cestě. Nejistota opadávala a Martin s Jindřiškou se rychle propracovali na třetí místo. Chvíli dokonce stahovali i druhého Romana Odložilíka, opětovná chybička na klikatici v areálu Tatry však oba členy posádky vrátila zpátky na zem. Čtvrtý Nor Kristiansen měl naštěstí dostatečný odstup, a tak dvojici Svarmetal Motorsportu nic nezabránilo, aby ještě o dvě místa vylepšila svůj výsledek z loňské Valašky. „Výsledek je takový, jaký měl být, vzhledem k chybám, které jsem dokázal vyrobit, penalizaci za retardér a okolnostem, které nás pronásledovaly, to mohlo dopadnout hůře,“ komentoval svoje účinkování třetí muž v cíli. „Absolutně nejlepší výkon na letošní Valašské rally však podali její pořadatelé, velice vysokou laťku nastavili všem konkurenčním podnikům včetně dvoudenních závodů. Za těchto okolností si Valaška zaslouží zpět do „velkého“ mistrovství,“ dodal přesvědčeně.

Jindřišku nedokázaly patálie z úvodu vyhodit z rovnováhy a svezení v silné fabii si užila měrou vrchovatou. Výsledek z Valašky pro ni znamená teprve druhé stupně vítězů v kariéře. „Vybavuji si moment na jedné RZ, kdy jsem sledovala rychlost a čekala na omezovač, ale při 194km/h stále nic. Celý závod byl pro nás spíše testovací a těší mě, že jsme se dokázali každou RZ o něco zlepšovat. Navíc, dokončit Valašku na stupních vítězů je krásný začátek sezóny a já se nemohu dočkat dalších ostrých kilometrů.“

Závěrem už zbývá jen rozluštit poslední tajenku. Proč je „Vlčák“ na Šumavu přihlášen s Fabií WRC, když před sezonou hovořil o účasti ve „velkém“ šampionátu s vozem kategorie R5 nebo S2000? „Naše „esko“ je ve fázi prodeje, tudíž by bylo nezodpovědné jej vytáhnout na závodní tratě, obzvlášť když proběhly částečné úhrady. Tohle je jediný důvod, proč budeme pokračovat s „wéercéčkem“ i na Šumavě,“ odpověděl na vysvětlenou. Závěrem dodejme, že na trať Rally Šumava se Martin a Jindřiška vydají se startovním číslem 10.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

M. Vlček: „Nesmíme zklamat“

M. Vlček: „Nesmíme zklamat“

03.04.2014 19:16

Článek Jiří Dokulil, Česká rally

Racing-Mania.cz

Přípravy Vlčka vrcholí

24.05.2012 13:43

Článek Marek Felt, Česká rally

Racing-Mania.cz

Vlk jel dva závody na Krumlově

28.05.2012 16:05

Článek Marek Felt, Česká rally

Rozkaz zněl jasně…

Rozkaz zněl jasně…

11.04.2014 10:13

Článek Jiří Dokulil, Česká rally

Vlčák hlásí CAJK a GAS

Vlčák hlásí CAJK a GAS

28.08.2019 22:00

Článek Jiří Dokulil, Česká rally

Racing-Mania.cz

Vlčák promluvil Peugeotkovi do duše

15.03.2013 08:51

Článek Jiří Dokulil, Česká rally

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/První prezentace Hyundaie i20 WRC

/ Další video...