English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Kopáček na Šumavě: V pátek pohádka, v sobotu drama

Zařazeno : MMCR1601, Kopáček

Karel Špaček, 03.05.2016 19:14
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 2457x


Boj o titul mezi produkčními vozy zahájil tým Duck Racing Subaru ČR třetí příčkou na Rallye Šumava Klatovy. Mladé duo Václav Kopáček – Barbora Rendlová sice zdržely technické potíže, posádka modrobílého Subaru Impreza WRX STI však bojovným výkonem získala cenné body do šestidílného seriálu MČR v rally.
Kopáček na Šumavě: V pátek pohádka, v sobotu drama
Kopáček na Šumavě: V pátek pohádka, v sobotu drama

Páteční dopoledne bývá na domácích soutěžích vyhrazena tzv. shakedownu. Tuto krátkou testovací rychlostní zkoušku využívají závodníci pro vyladění svého vozu, ale také pro ověření svého umu třeba po delší přestávce. Víc jak půlrok neseděl v závodním autě také Václav Kopáček, i on proto vzal shakedown při Rallye Šumava Klatovy skutečně vážně. Odhalil i potíže s převodovkou, kterou se tak podařilo rychle vyměnit. Vlastní závodění pak na Klatovském okruhu začalo opravdu zostra. Traduje se, že dlouhé smyky kazí u moderních aut výsledné časy, posádka týmu Duck Racing Subaru ČR však dokázala pobavit rozevlátým stylem diváky a přitom v konkurenci sedmnácti vozů svou kategorii vyhrát. „Venda měl před startem obavy, jak se vyrovná se závoděním po tak dlouhé pauze, ale nakonec jsem s návratem na tratě měla problémy spíš já. Rychlé pasáže mi nedělaly úplně dobře, zejména tam, kde jsem měla možnost vykouknout z auta ven,“ popisuje Barbora Rendlová své zážitky ze sedadla spolujezdce. A pokračuje: „Pak se ale ukázalo, že velká rychlost byl spíš jen můj dojem. Kupodivu na následujících rychlostních zkouškách (vedených často po úzkých silničkách nebo i v lese) už jsem se nebála, cítila jsem totiž, že Venda má auto plně pod kontrolou.“
 
Modrobílé Subaru Impreza WRX STI se nicméně neustále drželo na čele hodnocení produkčních vozů (třídy 3), ve své kategorii dokonce v průběhu páteční etapy ani jedinkrát nenašlo přemožitele. Na RZ 3 se Kopáček s Rendlovou v nabité konkurenci vmáčkli až do první desítky absolutní klasifikace, brzy poté však zvažovali odstoupení. Pilota totiž postihlo silné krvácení z nosu, i to se ale naštěstí podařilo záhy zastavit. Obnovená krev pak byla možná hnacím motorem pro RZ 4, kde byl celý zbytek konkurence na každém kilometru pomalejší o víc jak vteřinu. Po prvním dni tak talentovaní Západočeši vládli své třídě s náskokem 47 sekund na nejbližší soupeře.
 
Do soboty se pak sice posádka probudila v bojovné náladě, autu se ale na chvíli dařit přestalo. Hned v polovině prvního ranního testu u něj začal zlobit přední diferenciál, což vyústilo v „hodiny“ a časovou ztrátu. Kopáček poté zvolnil, přesto se ve snazších úsecích snažil nezpomalovat až příliš, ve hře bylo pořád vedení ve třídě. Bojovnost se dvojici vymstila v kluzkém úseku na RZ 8 – po rychlém příjezdu k retardéru se technika zachovala nevyzpytatelně, pilot si pak vybral namísto poškození vozu raději sklouznutí do příkopu, bohužel v místě s minimem diváků, kteří by pomohli posádce rychle zpět na trať. Dvouminutová časová ztráta poté znamenala ztrátu naděje na prvenství mezi produkčními vozy.

„Na krátké městské zkoušce nás pak opět pozlobil diferenciál a auto se začalo přetáčet. S vědomím, že už je vítězství ztracené, jsme ono kolečko dotočili a snad tím i potěšili diváky,“ pomrkává osmadvacetiletý jezdec a navazuje: „Pak už následoval servis a náš skvělý tým mechaniků uvedl opět techniku do patřičného stavu. V závěru soutěže jsme díky tomu mohli znovu zrychlit, riziková místa už jsem ale neprojížděl úplně naplno. Přesto jsme po Firlově defektu postoupili na třetí příčku, a tak jsme si odvezli domů docela solidní porci bodů.“  

Podobně jako v minulém roce tak nakonec problémů vedoucího Kopáčka využil k zisku šumavského prvenství Polák Szeja, druhý dojel loňský mistr republiky Březík, poháry za třetí příčku však letos patřily právě dvojici týmu Duck Racing Subaru ČR, která ve třídě 3 vyhrála osm erzet z dvanácti. Teď ji čeká několikatýdenní závodní přestávka, kterou zřejmě vyplní najíždění chybějících testovacích kilometrů. Příštím zastavením Mistrovství České republiky v rally bude na konci května soutěž v Českém Krumlově. 

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Hyundai testuje na asfaltu [VIDEO]

/ Další video...

/Nejnovější fotogalerie

Eifel Rallye Festival 2019

Ostatní, Dvořák Jakub
Eifel Rallye Festival 2019 - OstatníEifel Rallye Festival 2019 - OstatníEifel Rallye Festival 2019 - Ostatní

Rally Bohemia 2019

Česká rally, Červ Jaroslav
Rally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rally

Rally Bohemia 2019

Česká rally, Froněk Honza
Rally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rally