Zařazeno : Sprint1602
Letošní sezona se ve vyškovském týmu LB Trans Racing odvíjí ve znamení úplně nové výzvy. Pryč je doba, kdy se tato stáj soustředila pouze na pronájem vozů Renault Clio Sport a sbírala úspěchy ve třídě 8. Nyní najdeme v týmové dílně už jen jediný exemplář tohoto modelu, ke kterému na začátku letošní sezony přibyl pohárový vůz Opel Adam. Tento maličký, leč jízdními vlastnostmi velice obratný speciál, je ideální „hračkou“ pro začínající jezdce, což dokládá čím dál početnější účast ve značkovém poháru XTG Opel Adam Cupu. Do bitvy se soupeři na prakticky totožné technice letos vyrazil i reprezentant LB Trans Racing Teamu Patrik Brtníček, který se spolujezdci Rudolfem Kouřilem a Markem Topičem plánuje absolvovat kompletní program tohoto poháru. „Váhali jsme mezi naším dvoulitrovým cliem a pohárovým adamem. Dohodli jsme se s Davidem Štefanem, že nám vůz na test zapůjčí a po svezení jsme z něj byli nadšení. Na cupovém závodění nás lákal i fakt, že auta jsou zde technicky totožná a záleží především na kvalitách jezdce,“ vrací se k rozhodování na začátku sezony Patrik Brtníček. Jeho otec a šéf týmu Lubomír Brtníček tyto informace doplňuje: „Vůz jsme koupili z Německa od Patricka Ortha. S tímto typem vozu máme naplánovaný dvouletý program, přičemž v prvním roce má Patrik za úkol především sbírat kilometry a poznávat tratě, aby o rok později mohl bojovat o přední umístění.“
První „ostrou“ zkoušku nové techniky obstarala dubnová Valašská rally s centrem v Kopřivnici. Rudolf Kouřil plnil na této soutěži zodpovědnou úlohu ředitele rally, a tak musel na sedadlo spolujezdce zaskočit obvyklý „mitfára“ Tomáše Guryči Marek Topič. Nově složená posádka si sedla dobře, absolvovala soutěž bez problémů a dojela do cíle na 51. místě absolutně. „Cíle bylo dosaženo, hlavní jsou najeté kilometry,“ zněl v cíli pragmatický hlas šéfa týmu Luboše Brtníčka. Úlevu z fungující techniky a dokončené soutěže cítil i Patrik, jeho závodnické srdíčko však z osmé pozice mezi osmi dojetými účastníky Opel Adam Cupu radost nemělo. „Když jsme na první vložce dostali od špičky půl minuty, byl jsem trošku vedle,“ přiznal pilot. „Pak se nám ale podařilo postupně zrychlovat a v závěrečné „erzetě“ jsem některé soupeře z poháru dokázal porazit. Jede se zde neskutečné tempo,“ pravil už trochu smířeně Patrik. Sečteno a podtrženo, umístění na „Valašce“ pro něj znamenalo zisk prvních letošních osmi bodů do hodnocení poháru.
Dalším chodem na letošním menu LB Trans Racing Teamu se stala klatovská Rally Šumava. Tato nejstarší automobilová soutěž v naší zemi, která se letos uskutečnila již po jednapadesáté, nebyla zařazena do XTG Opel Adam Cupu a Patriku Brtníčkovi měla posloužit především jako zdroj cenných kilometrů v novém voze. Společnost mu po kratší pauze dělal Rudolf Kouřil, jehož zkušenosti z nespočtu startů na této soutěži byly neocenitelné. Patrik s Rudou začali soutěž dobře a pohybovali se v šesté desítce výsledkové listiny, na úrovni nejrychlejších vozů tříd 7 a 8. Drobnou čáru přes rozpočet jim však udělala prasklá poloosa na trati čtvrtého testu. „Poloosa praskla při brzdění do retardéru. Jelikož však k tomu došlo až před koncem etapy, přišli jsme naštěstí jen o zhruba deset závodních kilometrů a druhý den jsme se do závodu vrátili,“ popsal smolný okamžik Patrik. Druhou etapu absolvovali členové posádky bez problémů a postupně nabírali jistotu v novém voze. Kromě hodin na prvním sobotním testu vše klapalo a jak Patrik, tak Ruda si na uskákaných šumavských cestách velice pochvalovali jízdní vlastnosti malého „oplíka“. „Opel Adam je snadno ovladatelné auto, které umožní začínajícímu jezdci získat návyky pro jízdu se silnějším vozem skupiny A. Patrikovi auto sedí, ale k jeho úplnému využití je ještě zapotřebí ujet mnoho kilometrů. Bylo to vidět i na Šumavě, kde postupně zrychloval. Jel disciplinovaně a dle stanoveného cíl - ujet co nejvíce kilometrů. Našli jsme určité rezervy v rozpisu, které, pokud je využijeme, přinesou další zrychlení. Takže ode mne hodnocení kladné,“ přidal svůj pohled spolujezdec Rudolf Kouřil.
Dva týdny po Šumavě přichází pro LB Trans Racing první vrchol letošní sezony. Do domácí vyškovské rally odstartují Patrik s Rudou se startovním číslem 45. „Prioritou sice zůstává učení s autem, ale rádi bychom naše soupeře potrápili určitě více než na Valašce. Tratě jsou charakterově stejné jako loni, uvidíme, jak opelu budou sedět. Zajímavá bude hned úvodní „erzeta“, jejíž začátek je nový a velice technický. Na závod se moc těším a věřím, že se na nás přijdou podívat všichni příznivci našeho týmu,“ říká závěrem Patrik.
Vyškovská rally odstartuje v sobotu 14. května v 9 hodin z parkoviště naproti Agrodomu. Celkem 108 soutěžních posádek čeká trať dlouhá 180 km a protkaná sedmi rychlostními zkouškami na úsecích RZ Ivanovická, Račická a Podivická. Na cílové rampě je první posádka očekávána v 16:10 hodin.