Nejrychlejší Škoda Octavia všech dob s výkonem 230 koní a automatickou převodovkou DSG se nám dostala doruky na Rally Český Krumlov. Svezení s přeplňovaným benzínovým dvoulitrem bylo vskutku královské.

Na rally se Škodou Octavia RS 230
Nejrychlejší a nejvýkonnější Škoda Octavia, to je model RS 230 s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem pod kapotou. Proti obyčejnému eresu je zde navíc 10 koní a hlavně diferenciál VAQ na přední nápravě. Rozdíl proti běžnému eresu je i v ceně, za kterou ale zákazník obdrží více výbavy v základu.

Na rally se Škodou Octavia RS 230
Na venek auto působí atraktivním dojmem, který umocňují devatenáctipalcová kola a červeně lakované brzdové třmeny. V červené barvě corrida vzbuzoval vůz zájem, kdekoliv jsme zastavili. Na příjezdovkách u rychlostních testů českokrumlovské rally si fanoušci auto se zájmem prohlíželi a bylo vcelku jedno, že hned vedle stojí nová Audina. Atraktivní škodovka prostě táhne.

Na rally se Škodou Octavia RS 230
V interiéru je to stará známá Octavia doplněná příjemnými sportovními sedačkami a atraktivním červeným prošíváním. Přední sedadla se nastavují elektricky, ale škoda jen vyššího posezu za volantem. Dostat se ještě o pár centimetrů níže by u sportovního vozu neškodilo. Na zadních sedadlech je místa dost a nezměnil se ani obrovský kufr liftbacku. Rychlá přeprava osob i zavazadel zaručena.

Na rally se Škodou Octavia RS 230
Vůz se šestistupňovým automatem DSG nabízí volbu ze tří přednastavených jízdních režimů a jeden si může konfigurovat sám řidič podle libosti. V režimu eco jede vůz jako beránek, automat udržuje nízké otáčky a jakmile sundá řidič nohu z plynu, automatika sama vyřadí na neutrál. Při dodržování přepsaných rychlostí se v tomto režimu dá jezdit pod 8 litrů. K tomu ale tohle auto stvořeno nebylo. Přeskakujeme tedy normální jízdní režim a vrháme se rovnou na ten sportovní. Automat drží motor v hodnotách přes 4000 tisíce otáček, kde je k dispozici maximum z výkonu 230 koní i točivého momentu 350 N.m. Řízení ztuhne a odezva na plyn je velmi svižná. Řazení probíhá v červeném poli za hranicí 7 tisíc otáček a atmosféru navozuje i příjemný zvuk vytočeného dvoulitr. Komu by toto nevyhovovalo, může řadit decentními pádly na volantu. Automatika ale pracovala bezchybně v každém režimu.

Na rally se Škodou Octavia RS 230
Auto nemá problém atakovat maximální rychlost 250 km/h a stovka je otázkou necelých 7 vteřin. Režim eco vybízí ke každodenní klidné jízdě, ale režim sport ve spojení s oblíbenou okreskou vykouzlí úsměv na tváři nejednomu řidičovi. S vozem jsme ujeli přes 1000 kilometrů a i přes časté využívání dynamického potenciálu se průměrná spotřeba držela kolem 9 litrů.