English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Na rally s Volkswagen Golf Variant GTD

Zařazeno : na rally s

Redakce, 16.09.2015 11:19
Tisknout článek
Kategorie : Testy; zobrazeno : 8170x


Rychlý a velký dieselový kombík, to zní jako sen českého fanouška rally. Jak se s Volkswagenem Golf Variant GTD jezdí po závodech, jsme měli možnost přesvědčit se sami.
Na rally s Volkswagen Golf Variant GTD
Na rally s Volkswagen Golf Variant GTD

Už je to nějakou dobu, co jsme měli možnost vyrazit na rally s VW Golf sedmé generace s dvoulitrovým dieselem pod kapotou a pohonem všech kol. Golf Variant GTD, to je ale jiné kafe. Pod kapotou se stejně jako u dieselové Škody Octavia RS nachází dvoulitrový čtyřválec naladěný na výkon 184 koní. Podvozek je snížen o 15 milimetrů a v našem případě se na voze vyjímala příplatková kola Nogaro o rozměru 18 palců s červeně lakovanými brzdovými třmeny. Modrá Night metalíza v kombinaci s hliníkovými střešními nosiči autu vyloženě slušela. S obyčejným Golfem Variant si „gétédéčko“ zkrátka nespletete. Fanoušci rally se snadno odliší od davu.

Na rally s Volkswagen Golf Variant GTD
Na rally s Volkswagen Golf Variant GTD

Ani usednutí za volant nenechá nikoho na pochybách, že nesedí v obyčejném Golfu. Károvaný vzor na sedačkách odkazuje na bohatou historii rodiny GTD. Velmi příjemný je i zploštělý volant s bílým prošíváním. Za volantem se sedí pohodlně a nízko, sportovní sedačky mají dobré boční vedení. Auto má bohatou základní výbavu a náš testovaný kousek byl doplněn ještě o další příplatkové položky včetně velké navigace. K charakteru vozu se hodilo i netradiční černé čalounění celého interiéru včetně stropu. Nedostatkem prostoru netrpí ani posádka ve druhé řadě. Vozem může bez větších problémů cestovat i pětice pasažérů. Tomu odpovídá i zavazadelník o objemu 605 litrů, který uspokojí čtyřčlennou rodinu s malými dětmi.
Na rally s Volkswagen Golf Variant GTD
Na rally s Volkswagen Golf Variant GTD

To hlavní se ale ukrývá pod kapotou. Dvoulitrový diesel byl spřažen se šestistupňovým manuálem a nabízel 184 koní. Vrchol točivého momentu 380 Nm byl k dispozici již od 1750 otáček. Autu díky tomu nechyběl odpich a elektronika občas měla dost práce s prokluzem předních kol. Motor se nechá vytáčet až nad 4000 otáček a na německé dálnici nebyl problém dosáhnout maximální rychlosti 230 km/h. Ani plně naloženému autu nedocházel v dlouhých dálničních stoupáních dech a na pěkné zatáčkovité okresce je svezení jedna radost. Na výběr je ze tří jízdních režimů Sport, Comfort a Normal. V režimu Sport řízení ztuhne, změní se nastavení příplatkových adaptivních tlumičů a odezva na plynový pedál je svižnější. Na rozbité okresce vám toto naladění vyklepe duši z těla, na německých silnicích je to ale něco jiného. Generátor zvuku vyluzuje v režimu Sport rádoby sportovní zvuk motoru, který ale není moc příjemný. Naštěstí se dá vypnout.
Na rally s Volkswagen Golf Variant GTD
Na rally s Volkswagen Golf Variant GTD

A jak je to se spotřebou? Při klidné jízdě je možné se dostat v průměru pod 6 litrů na 100 kilometrů. Klidná jízda se k tomuto autu ale moc nehodí. Při svižnějším svezení jsme někde nad sedmi litry a při čištění levého pruhu německé dálnice máme na počítači dvouciferné hodnoty. Celkem jsme se v průměru dostali na 7,4 litru, což při využívání dynamiky motoru a při plně obsazeném voze není vůbec špatná hodnota.
Na rally s Volkswagen Golf Variant GTD
Na rally s Volkswagen Golf Variant GTD

Golf Variant GTD ideálně splňuje parametry rodinného vozu, který přes týden jezdí jako beránek, ale na víkendové projížďky v sobě probouzí malého ďábla. Základní cena vůbec není špatná, ale příplatková výbava ji dokáže vyhnat nahoru. Vzhledem rozhodně nezapadne do průměru a i kolem tratí v domovském Německu vzbuzoval u kolemjdoucích zájem.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 508

27.01.2012 23:50

Článek Radek Vojtěchovský, Testy

Na rally se Subaru XV 2.0D

Na rally se Subaru XV 2.0D

21.07.2014 08:56

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

15.11.2014 20:03

Článek Honza Froněk, WRC

Na rally s Volkswagenem T-Roc

Na rally s Volkswagenem T-Roc

08.09.2018 22:51

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Škodou Yeti

22.07.2010 08:10

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Subaru Legacy

31.08.2010 17:04

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 308 eHDI

06.08.2011 16:39

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem Berlingo

25.09.2011 18:03

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Volkswagenem Caddy

22.09.2012 16:00

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem C4 Aircross

20.02.2013 21:04

Článek Honza Froněk, Testy

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Dakar - 13. etapa [AKTUALIZUJEME]

/ Další video...