English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Každý den není posvícení, body ale Kopáček dovezl

Zařazeno : MMCR1603, Kopáček

Karel Špaček, 21.06.2016 09:00
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 2312x


Po velmi úspěšných vystoupeních na prvních dvou podnicích MČR v rally stačilo na tom třetím jen malé zaváhání – a díky němu už Václav Kopáček s Barborou Rendlovou na Rally Hustopeče bodově jen paběrkovali. Přesto posádce týmu Duck Racing Subaru ČR patří v průběžném pořadí šampionátu stříbrná příčka mezi produkčními vozy.
Každý den není posvícení, body ale Kopáček dovezl
Každý den není posvícení, body ale Kopáček dovezl

Oproti minulému roku jsou zatím výsledky dvojice Václav Kopáček – Barbora Rendlová v domácím šampionátu v rally skoro přesně zrcadlově obrácené. Tehdy po nezdarech z Klatov a Českého Krumlova přišlo hustopečské prvenství, letos naopak mladé duo nedokázalo na jihu Moravy navázat na zdárně zahájenou sezónu. „Nebylo to tentokrát ono,“ přiznává bez okolků blovický pilot a vysvětluje: „Hned v první zatáčce úvodní rychlostní zkoušce jsme málem vycestovali mimo vozovku a poté už jsem se snažil být na kluzkých tratích první etapy přece jen opatrnější.“ Přesto bylo bílomodré Subaru Impreza WRX STI na prvních pěti rychlostních zkouškách v kategorii produkčních vozů (tedy ve třídě 3) nejrychlejší a před posledním pátečním měřeným úsekem drželi Západočeši ve své kategorii vedení se čtrnáctisekundovým náskokem před hlavním rivalem Březíkem. Zbylí soupeři (na startu jich bylo 16) už po sedmačtyřiceti měřených kilometrech ztráceli přes minutu.

Právě noční průjezd erzetou Horní Bojanovice – Diváky se ale tentokrát pro mladého jezdce stal osudným: „Celou druhou sekci mne mírně znervózňovala signalizovaná závada elektroniky, která se následně ukázala být zcela banální. Nebyl jsem bohužel v úzkém kluzkém úseku dokonale koncentrovaný a nezvolil jsem dobrou stopu. V technické pasáži se náš vůz dostal částečně mimo cestu, na trávě a jehličí pak už nedokázal zatočit a sklouzl v nevelké rychlosti do lesa. Auto bylo sice poškozené jen minimálně, ale nebylo sil, které by nám pomohly zpět na vozovku. Museli jsme tedy z etapy odstoupit. Byla to samozřejmě moje jezdecká chyba, která mne moc mrzí,“ smutní Kopáček i několik dní po soutěži.

A tak sice mechanikům moc práce Kopáček s Rendlovou nepřidělali, do druhé etapy ale přesto museli nastoupit pouze v rámci tzv. superally. Bojovali tedy už jen o čest a o body za samostatné hodnocení druhé etapy. Svižné sobotní tratě však svědčily spíše konkurenční technice, boj mezi Kopáčkem a úřadujícím šampiónem Březíkem byl díky tomu ještě vyrovnanější než v pátek. O vítězích jednotlivých rychlostních zkoušek ve třídě 3 rozhodovaly často desetiny vteřin, Březík byl rychlejší ve dvou případech, Kopáček ve čtyřech. Ani to ale nestačilo: „Snažili jsme se handicap nižší maximální rychlosti dohánět v technických pasážích, jakými byly třeba průjezdy retardéry. Ty ale byly v Hustopečích velmi úzké a my jsme v pátek i v sobotu o jeden z nich zavadili a inkasovali pětivteřinovou penalizaci, stejně jako mnoho dalších závodníků. Právě naše penalizace ale sobotní boj ve třídě 3 rozhodla. Přestože jsme zejména na poslední erzetě bojovali ze všech sil, na soupeře nám v cíli chybělo šest desetin vteřiny. I tak byla ale druhá etapa aspoň malou náplastí na páteční zklamání,“ říká osmadvacetiletý jezdec.

Spolujezdkyně si i přes zklamání organizaci soutěž pochvaluje: „Bylo poznat, že Rally Hustopeče pořádají zkušení závodníci, například itinerář byl vyřešen hodně přehledně. Organizátoři byli navíc velmi vstřícní a přátelští, nám hodně vyhovují také zdejší zajímavé šotolinové úseky. I naše auto bylo skvěle připraveno, a tak jsme si jedinou kaňku na pěkném zážitku vyrobili páteční chybou sami. Asi nás to bude dlouho mrzet – ani ne tak poškození auta nebo dokonce maličkost v podobě mé při nehodě ztracené náušnice, velká škoda je samozřejmě zejména ztraceného celkového výsledku na soutěži a s ním spojeného vyššího bodového zisku,“ uzavírá zarmoucená Rendlová. Doplňme už pouze to, že v polovině národního šampionátu patří posádce týmu Duck Racing Subaru ČR průběžná druhá příčka v kategorii produkčních vozů.  

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Ypres: Po první etapě vede Breen [VIDEO CRASH ABBRING]

/ Další video...

/Nejnovější fotogalerie

Eifel Rallye Festival 2019

Ostatní, Dvořák Jakub
Eifel Rallye Festival 2019 - OstatníEifel Rallye Festival 2019 - OstatníEifel Rallye Festival 2019 - Ostatní

Rally Bohemia 2019

Česká rally, Červ Jaroslav
Rally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rally

Rally Bohemia 2019

Česká rally, Froněk Honza
Rally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rally