Zařazeno : PR
Pro automobilku se jednalo o v podstatě přelomový model, který byl spojený hlavně s úsporností, kompaktními rozměry, ale i s kombinací nízké hmotnosti a dobrého výkonu.
Ford Fiesta a její historie
Vůz byl designován a postupně navrhován pod názvem Bobcat, což však bylo jenom interní označení. Samotný start vývoje byl započnut v roce 1972, kdy se postupně testovala poptávka a spekulovalo se o tom, jak by měl ideální vůz ve světě ropné krize vypadat. Ze všech průzkumů jasně vyplynulo, že tím nejlepším vozem bude celkem kompaktní automobil s pohonem předních kol. Automobil, který nebude spojený s vysokými výrobními náklady, což se pozitivně projeví i na jeho výsledné ceně. Zároveň však musel být natolik atraktivní, aby dokázal porazit hlavní evropské automobilové velmoci, kterými byly Renault a Seat.
Při vývoji byl pochopitelně kladen důraz i na zvolení správného jména. Mezi ta, o kterých se uvažovalo, patřila například označení jako Metro, Amigo, nebo Bravo. Nakonec to však byl Ford Fiesta.
Dnešní vůz splní nároky náročného zákazníka
Vývoj šel neustále kupředu, což se přirozeně podepsalo i na kvalitě současného modelu. Poslední generace je na trhu již od roku 2008, kdy byla představena. Aktuálně stále patří mezi jeden ze skutečně klíčových modelů automobilky, který jasně cílí na segment lidí, kteří hledají spíše menší auto, které bude spojeno s elegantním designem, nízkou spotřebou, dobrým výkonem a také zajímavou výbavou (ojeté vozy Ford Fiesta na 123auta.cz). Jsou to tedy stále stejné důvody, pro které Fiesta před čtyřiceti lety vznikla.