English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Od designu závodních vozů přes mechanika až po pilota rally

Zařazeno : Gregor

Karel Pučelík, 29.08.2016 14:00
Tisknout článek
Kategorie : Historici; zobrazeno : 3564x


V klatovské restauraci Lev jsem se potkal s Lubošem Gregorem a Jirkou Kotanem, kteří působí v milínovském týmu Kizbern racing. Při té příležitosti jsme si o jejich týmu krátce popovídali.
Od designu závodních vozů přes mechanika až po pilota rally
Od designu závodních vozů přes mechanika až po pilota rally

Zakladatelem týmu je výše jmenovaný Luboš Gregor. K rallyesportu má blízko již od mládí. Jeho strýcem je totiž Josef Holý, který se stará o designy závodních vozů nejen západočeských týmů. Mezi jeho nejznámější klienty patří i Jan Sýkora. Luboš se kolem závodních aut začal pohybovat nejdříve jako mechanik. Této činnosti ovšem nezanechal, ani když začal sám aktivně závodit. Dnes ho můžeme vidět jako mechanika u vozů Jana Sýkory nebo nebo vrchaře Tomáše Kučery. Jana Sýkoru také považuje vedle Sébastiena Loeba za své závodní vzory.
    
Následně se na závodní tratě postavil sám. Jako své závodní náčiní si zvolil historickou Škodu 1000, které je věrný dodnes. Původně se s tímto vozem účastnil amatérských závodů jako například akcí Škodateamu. V roce 2013 se zúčastnil Rally České Středohoří zařazené do dnes již neexistujícího Rally cupu.
    
V následujícím roce 2014 posunul své závodění o další úroveň výše, začal se účastnit závodů Mistrovství ČR historických automobilů. V tomto roce se zúčastnil Vltavy, Bohemky i pačejovské rallye. Na mladoboleslavské rallye tým zradil motor tisícovky. Chuť si ovšem zpravili na Příbrami, kde posádka obsadila třetí příčku ve třídě.

Od designu závodních vozů přes mechanika až po pilota rally
Od designu závodních vozů přes mechanika až po pilota rally
  
V roce 2015 se tým zúčastnil podzimní Rallye Klatovy, kterou Luboš pojal jezdecky až moc divoce. Hned na první rychlostní zkoušce zlikvidoval plot jednoho z přilehlých obydlí. Autu se ale nic vážného nestalo, proto se stejnou vervou pokračoval i na čínovském okruhu. Na této rychlé zkoušce při průjezdu Slavošovicemi auto jen těžko udržel na kolech, přesněji řečeno na dvou z nich. Štěstí posádku opustilo spolu s chladičem na následující erzetě, což znamenalo předčasný konec soutěže.
    
Rok 2015 také přinesl spory a rozdělení týmu. Dnes tedy můžeme vidět týmy Kizbern Motorsport a Kizbern Racing (ten „pravý“). Záležitost je to docela zajímavá, neboť jméno Kizbern pochází z Lubošovi přezdívky, kterou zdědil po svém otci. Proč tedy toto jméno používá i druhý tým? Luboš k tomu říká jen, že to považuje za nešťastné, protože ve sportu by každý měl vystupovat pod svým jménem a ne se schovávat za cizí.
    
Ovšem zpět k závodům. V roce 2016 se znovuzrozený tým postavil na start domácí Rallye Vltava. Do posledních chvil se ale připravoval motor. Také nebylo jasné, kdo usedne na sedadlo spolujezdce. Vše se ale nakonec v dobré zvrátilo. Motor se stihl krátce před soutěží odladit a k navigování se „obětoval“ Jirka Hlávka. Toto složení se ukázalo jako úspěšné, což posádka potvrdila stříbrem ve třídě. Luboš si rovněž pochvaloval množství zkušeností, které Jirka Hlávka týmu přinesl. Tímto by také za ně chtěl Jiřímu poděkovat.
Od designu závodních vozů přes mechanika až po pilota rally
Od designu závodních vozů přes mechanika až po pilota rally
    
Po úspěšné Vltavě se tým zúčastnil motoristické show Legendy v pražských Bohnicích. Poté ale následovala pauza, která byla vyplněna přestavbou dílny. V budoucnu by v ní tým rád viděl například nějakého historika, kterého by některému zájemci servisoval. Pokud čas a hlavně finance dovolí, tisícovka by se mohla na závodní tratě navrátit na podzimní příbramské soutěži. Snem by bylo svezení závodním speciálu třídy R5. Sny si však Luboš plni při každém kilometru na tratích rychlostních zkoušek.

Závěrem by jezdec rád poděkoval svému týmu, jmenovitě šéfmechanikovi Jirkovi Kotanovi a mechanikům Jirkovi Zahrádkovi, Filipu Hrachovi a Dominiku Princovi. Velký dík také patří spolujezdkyni Mirce Kopáčkové a v neposlední řadě rodině, která musí jeho přenáročný koníček trpět.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Best of Subaru Impreza WRC97-2000

/ Další video...