V letošním roce jsme na první soutěž MS 2017 v Monte Carlu jeli stylově se Škodou Rapid 1,4 TSi DSG Monte Carlo. Jak si český vůz poradil s nástrahami dlouhé cesty a zavazadly čtyř pasažérů?

Na rally se Škodou Rapid Monte Carlo
Před Škodou Rapid z dílen mladoboleslavské automobilky stál nelehký úkol popasovat se s dlouhou cestou do francouzského Gapu a pak dále na jih do Monte Carla. K tomu bylo nutné pojmout čtyři pasažéry se zavazadly a vyrovnat se s nástrahami ledu a sněhu na horských cestách v okolí Gapu.

Na rally se Škodou Rapid Monte Carlo
Nám zapůjčený vůz byl vyveden ve stříbrné metalíze, která tak trochu krotí design modelu ve verzi Monte Carlo. Z reklam se nám k této verzi pojí spíše červená barva. Černé doplňky jsou ale příjemné a líbil se nám i spoiler na kufru. V kabině čekají na posádku vpředu sportovně tvarovaná sedadla s vyhříváním a všudypřítomné červené prošívání. Rallyové fanoušky potěší i skoro „závodní“ pedály. Na zadních sedadlech je místa pro nohy dost, ale větší pasažéři se díky menšímu rozchodu potkávají rameny. Zavazadelník má papírovou hodnotu 550 litrů a bez větších problémů pojal všechna zavazadla posádky, ale plnili jsme až po sklo.

Na rally se Škodou Rapid Monte Carlo
Pod kapotou vozu byla přeplňovaná čtrnáctistovka s výkonem 125 spojená se sedmistupňovým DSGéčkem. Plně naložený vůz nebyl brzdou provozu, ale na nějaké velké sportování to nebylo. Po vyložení bagáže bylo svezení mnohem příjemnější. Pokud by člověk cestoval sám, může být za volantem i docela zábava. K automatu není co vytknout, nechat za sebe zařadit techniku, je pro nás na klikatých horských cestách vždy příjemnější.

Na rally se Škodou Rapid Monte Carlo
Příjemně nás překvapila spotřeba, která se pohybovala lehce nad sedmi litry. Po loňské zkušenosti s benzínovým Subaru v automatu, jsme měli větší strach. Do toho je nutné započítat využívání neomezených limitů na německých dálnicích a horský terén Přímořských Alp.

Na rally se Škodou Rapid Monte Carlo
Sečteno a podtrženo, Rapid si s letošním Monte Carlem poradil bez ztráty kytičky a to se opět jednalo o velmi náročný podnik. Vždyť jsme za necelý týden ujeli více jak 3000 kilometrů. Rallyového fanouška potěší mírné odlišení verze Monte Carlo i příjemné svezení s nenaloženým vozem. Kdo má větší ambice, měl by sáhnout po větší a výkonnější Octavii nebo rovnou po verzi RS.

Na rally se Škodou Rapid Monte Carlo
Vrásky na čele asi bude dělat cena, která u testovaného vozu s příplatky byla již za hranicí půl miliónu korun a to už se někomu za Rapid může zdát hodně.