Na RZ 4 se nejlépe dařilo Martinu Kočimu před Miroslavem Jakešem, výborným třetím časem se pak na druhém Kurdějově blýsknul Jaromír Tarabus s postarší Fabií S2000. Čtvrtý čas posunul do čela průběžné klasifikace Švéda Tidemanda, když Kopecký ztratil po defektu přes dvacet vteřin. Na třetí příčku a zároveň do vedení klasifikace slovenského mistrovství se posunul Koči před Pavla Valouška, dosavadní lídr MSR, Grzegorz Grzyb, se po problémech propadnu na desáté místo.
O test později potvrdil svou formu vítězstvím Miroslav Jakeš, o druhou příčku se podělili Václav Pech a Martin Koči. Kopecký byl čtvrtý, ale i tento výsledek mu stačil na to, aby snížil svou ztrátu na vedoucího Tidemanda na zanedbatelných šest desetin vteřiny. Mezi vedoucím Švédem a pátým Jakešem pak byl po RZ 5 rozdíl pouhých 13.1 sekundy, což je situace, kterou jsme v domácím šampionátu už dlouho neviděli.
Na posledním testu dne se v dešti do čela průběžné absolutní klasifikace Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče vrátil Jan Kopecký, když se Pontus Tidemand po defektu propadnul na deváté místo. Nejrychlejší byl na šesté zkoušce Václav Pech, který poskočil ze sedmé na čtvrtou příčku výsledkové listiny za Pavla Valouška, který si tak připsal vítězství v rámci MSR, a třetího Miroslava Jakeše. Dařilo se i Polákům Szejovi a Grzybovi, kteří si polepšili na páté a šesté místo.
O vítězství v hodnocení mistrovství našich východních sousedů (každý den je v rámci MSR bodován jako samostatný podnik) se defektem připravil Martin Koči, jenž se propadnul za Romana Odložilíka na osmé místo, o pouhou desetinu vteřiny před Tidemanda.
V hodnocení produkčních vozů vede po první etapě možná poněkud překvapivě Peter Gavlák, o 2.1 sekundy druhý je Martin Březík a dalších 7.3 vteřiny ztrácí Jaroslav Pešl. Třída 3 dnes zaznamenala velkou úmrtnost, když odpadli mj. Kopáček, Jelínek, Šikl nebo Čapka.
Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou ovládly Peugeoty 208 R2. O prvenství bojují Filip Mareš a rychlý rakouský mladík Simon Wagner (+5.6 s), třetí Tomáš Knápek ztrácí na první příčku hodnocení 2WD již 1:19.7 minuty.
V hodnocení produkčních vozů vede po první etapě možná poněkud překvapivě Peter Gavlák, o 2.1 sekundy druhý je Martin Březík a dalších 7.3 vteřiny ztrácí Jaroslav Pešl. Třída 3 dnes zaznamenala velkou úmrtnost, když odpadli mj. Kopáček, Jelínek, Šikl nebo Čapka.
Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou ovládly Peugeoty 208 R2. O prvenství bojují Filip Mareš a rychlý rakouský mladík Simon Wagner (+5.6 s), třetí Tomáš Knápek ztrácí na první příčku hodnocení 2WD již 1:19.7 minuty.

Hustopeče: První etapu zdramatizovalo počasí, ve vedení Kopecký
Úvodní sada rychlostních zkoušek 13. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče s sebou přinesla zápletku v podobě proměnlivých podmínek na trati, které pro posádky znamenaly komplikace v podobě volby optimálního obutí. S danou situací se nejlépe vypořádal Jan Kopecký na Škodě Fabii R5, který vyhrál dva rychlostní testy a po RZ 3 tak figuruje na čele průběžné absolutní klasifikace před týmovým kolegou Pontusem Tidemandem.
Třetí příčka aktuálně náleží Poláku Grzybovi, který tak zároveň vede hodnocení slovenského šampionátu před absolutně čtvrtým Pavlem Valouškem a pátým Martinem Kočim. Šestá pozice patří Václavu Pechovi, který do soutěže nevstoupil úplně podle svých představ, ale na třetí zkoušce si spravil náladu nejrychlejším časem. V soutěži už po havárii na RZ 3 nepokračuje Martin Vlček, vítěz posledních dvou rallysprintů ve Vyškově a Mostě.
Ohlasy po RZ 3:Jan Kopecký (st.č. 1) :
"Díky počasí byl úvod zajímavý. Jednička byla po startu vlhká se suchým koncem. Těsně před startem dvojky se přehnal déšť, takže se jelo na mokru, navíc tam bylo dost bláta z tréninku. Třetí erzeta byla úplně suchá. Naší výhodou byla perfektní volba pneumatik, obuli jsme měkčí směs. Na poslední byly hodně přehřáté, ale na dvou fungovaly. Když člověka honí taková smečka jako tady, nesmí zaspat. Takže od začátku se snažíme jet co nejrychleji."Pontus Tidemand (st.č. 2): "První zkouška byla prakticky suchá, ale druhá naopak kompletně mokrá. Trojka pak byla oschlá s pár vlhčími místy, ale užíval jsem si to a na třetí zkoušce mě to opravdu bavilo. Neměli jsme žádné problémy, jenom na tom druhém testu jsem málem přejel odbočení. Ostatní mi ale říkali, že na tom byli stejně, protože ta zatáčka byla totálně uklouzaná. Neplánujeme žádné změny v nastavení auta, možná jen jiné pneumatiky, ale to se uvidí podle počasí."Václav Pech (st.č. 3):
"Na dvojce jsem udělal dvě jezdecké chyby. Jednou mi chcíplo auto, jednou jsem nedobrzdil ve vracáku a musel couvat. Pak už jsem se rozpinkli a bylo to dobré. Na trati to trošku klouzalo, ale aspoň jsme našli limity auta."Martin Koči (st.č. 4):
"Bylo to hrozně náročné, hlavně na pneumatiky. Zkoušeli jsme to nějak namixovat, první dvě zkoušky jsme jeli na střední směsi a poslední pak s měkkou do kříže. Zrovna ta ale byla bohužel suchá a nebyla to ideální volba. Ale v pohodě, snažíme se nějak extrémně neriskovat a ve slovenském mistrovství jsme pár vteřin za druhým místem. Budeme se snažit myslet hlavně na tento souboj, dalo by se jet rychleji, ale nechceme prostě riskovat. Pro další sekci jenom změníme volbu pneu."Pavel Valoušek (st.č. 5):
"Vůbec se nám nepovedla volba pneumatik. Trošku jsme zariskovali a volili na poslední chvíli, bohužel. Nevyšlo to úplně jak bysme chtěli, věřím, že ve druhé sekci to bude lepší. Líznuli jsme autem jeden retardér o gumu, ale nic zvláštního."Grzegorz Grzyb (st.č. 6):
"Díky tomu, že jsme tu startovali loni, známe charakteristiku trati. Ale teď se jede víc v protisměru. Jsou tady složité podmínky, jednou je kluzko, podruhé máte dobrou přilnavost. Přijeli jsme bojovat o vítězství, přestože je tu tovární tým, takže s úvodem jsme spokojeni. Vůz funguje perfektně, teď se k němu musíme přidat i my, protože jsme udělali pár chyb."Jan Dohnal (st.č. 7):
"Netrefili jsme volbu pneumatik, když jsme zvolili středně tvrdý slik. Když je sucho, tak se na tu pneumatiku můžete spolehnout, ale jak už je jen trochu vlhko, tak to nefunguje. Jednou to nezatáčí po předku, jednou to udělá smyk, nedá se na tom brzdit, nejsem prostě jet schopný plynule. Bylo to trápení."Miroslav Jakeš (st. č. 10):
"Úvod nebyl nic moc. Měl jsem si vybrat měkčí, nebo mokré gumy. První vložka byla ještě dobrá, ale na druhé bylo moc mokro. Probrzdil jsem dvě zatáčky a musel se vracet, takže pak jsem si nevěřil a jen ji projel. Na trojce jsme zastavovali u Martina Vlčka. Když jsem viděl, že v lese je mokro, zvolnil jsem. Zpátky na suchu už to bylo dobré. Největším úkolem teď bude vybrat správné pneumatiky."Jaromír Tarabus (st.č. 11):
"Jako jedni z mála jsme obuli nejtvrdší slik, čekali jsme osychající trať. Celá dvojka ale byla na vlhku a už v první zatáčce jsme to málem nezastavili. Trošku nás zbrzdil Martin Vlček, má rozbité auto a nechtěl, abysme do něj vletěli. Jinak ale všechno v pohodě, až na to, že jsme mohli mít ta měkčí kola."Roman Odložilík (st.č. 12):
"Jako jediní jsme zvolili mokré gumy. Ale to, co jsme na nich získali na dvojce, jsme bohužel ztratili na na trojce. Ale i tak jsme s úvodem spokojeni."Karel Trněný (st.č. 14):
"Na první zkoušce se nám zastavilo auto a museli jsme vylézt ven a řešit to. Hodně jsme tím ztratili."
Výsledky po RZ6:
1. Kopecký Škoda Fabia R5
2. Valoušek jun. Ford Fiesta R5 +26,0
3. Jakeš Ford Fiesta R5 +29,7
4. Pech jun. Ford Fiesta R5 +33,9
5. Szeja Ford Fiesta R5 +59,5
6. Odložilík Ford Fiesta R5 +1:04,9
7. Grzyb Škoda Fabia R5 +1:06,6
8. Koči Škoda Fabia R5 +1:20,4
9. Tidemand Škoda Fabia R5 +1:20,5
10. Štajf Škoda Fabia R5 +1:29,7