English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Nová posádka křtěná vodou a blátem

Zařazeno : MMCR1705, Štajf

Libor Hlisnikovský, 04.07.2017 09:15
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 391x


Rally Bohemia otevřela druhou polovinu TrueCam MČR 2017 v rallye a nově složená posádka v ní skončila na stejné příčce, na jaké do ní odstartovala. Průběh víkendové soutěže byl ale vzhledem k počasí mnohem zajímavější se sladkou finálovou tečkou.
Nová posádka křtěná vodou a blátem
Nová posádka křtěná vodou a blátem

„Svým způsobem to byl pro mě očistec, ale zároveň moc krásný. Těžší vstup do světa velkých soutěží jsem si snad nemohla vybrat, jeli jsme na suchu, mokru, vytahaném blátě, hladkých asfaltech, bylo tady snad všechno. Ještě jsem plná dojmů, mezi nimiž nesmím zapomenout moc poděkovat Vojtovi Štajfovi za to, že mi nejen dal tuhle nezapomenutelnou příležitost, ale také že mi celou dobu pomáhal a podporoval stejně jako celý tým, každý jeho člen,“ vysypala ze sebe drobná navigátorská novicka Markéta Skácelová, která se stala novou spolujezdkyní Vojtěch Štajfa. A svoji velkou premiéru zvládla, když spolu s Vojtou Štajfem a speciálem ŠKODA Fabia R5 dokončila Rally Bohemia 2017 na bodech za 8. místo absolutně.

Od samého začátku přitom šlo o těžkou soutěž, která pro Klokočka ŠKODA Czech National Team málem skončila na první vložce. „Chtěli jsme do toho jít hned od první městské erzety, kde se nám při výjezdu ze zamotaného parkoviště na kostkách auto svezlo celkem dost bokem a málem jsme se nevešli do úzkého průjezdu mezi domy. To se ale doslova o pár centimetrů povedlo a od začátku jsme byli se širší špičkou kontaktní. Dlouhý přejezd do Jizerských hor s proměnlivým počasím se ale ukázal jako velmi těžký na volbu obutí. Na poslední chvíli jsme před RZ2 stihli během pěti minut vyměnit přední kola, stejně to ale nebyl ideál,“ popisuje Štajf náročnost letošní Rally Bohemia. Před startem třetí vložky se navíc z olověných mraků spustil velký liják, jenž proměnil nejdelší RZ Zlatá v přírodní brouzdaliště. Kromě samotného čela startovního pole jedoucího ještě jen za vlhka se snad každá další posádka včetně té se startovním číslem 8 potýkala s problémy s množstvím vody na trati, které v našem případě znamenaly hodiny, startování a couvání s časovou ztrátou hodně přes 10 sekund. Každým kilometrem se ale souhra v kokpitu zeleno-šedé Fabie R5 zlepšovala, aby po kompletně mokré sobotní sekci vyústila v etapové 10. místo celkově. Do neděle bylo ještě co zlepšovat, s tím se ale od začátku počítalo.

Nedělní etapa byla kromě úvodní zkoušky deště ušetřena, na trať se ale vytahalo i tak dost nečistot a velká zodpovědnost tak byla na průzkumné posádce, takzvaných špionech. „Druhou etapu jsme na základě doporučení našeho špiona Vladimíra Zelinky začali na mokrých pneumatikách, i když jsem o správnosti této volby ještě před startem poněkud pochyboval. Ve finále jsem za ni byl vděčný, konec Radostína byl extrémně náročný, díky perfektně dopsaným poznámkám do rozpisu jsme se vyvarovali chyb a postupně se zlepšovali,“ okomentoval Vojtěch Štajf úvodní nedělní sekci. Druhá část této etapy se pak už jela za sucha, což Štajfovi vyhovovalo a mohl se opřít do upevnění nově vybudované 8. příčky. „Sucho je pro mě příjemnější a pomohlo nám přeskočit a na všech nedělních zkouškách porazit Míru Tarabuse, který byl po první etapě naším největším soupeřem. V samostatném hodnocení druhé etapy jsme pak byli šestí, dokázali jsme být rychlejší než Mirek Jakeš s mou někdejší spolujezdkyní Marcelou Ehlovou nebo můj téměř „jmenovec“ Štěpán Vojtěch s jiným mým bývalým spolujezdcem Michalem Ernstem. Snazší nedělní podmínky nám pomohly i v prohloubení vzájemné souhry s Markétou a absolutní osmou příčku tak hodnotíme jako kvalitní umístění vzhledem k početné stálé konkurenci rozšířené navíc o Romana Krestu nebo zmíněného Štěpána Vojtěcha,“ dodal Štajf.

P. S.: Stejně jako loni i letos proběhl pokus o vítězství v poslední městské erzetě. Na skalp tovární posádky Kopecký-Dresler, která se v předstihu stala už jistými mistry republiky, tentokrát chybělo 0,9 sekundy. Zeleno-šedá ŠKODA Fabia R5 tak zakončila Rally Bohemia potěšujícím druhým časem.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Štajf v poločase mění spolujezdce

Štajf v poločase mění spolujezdce

29.06.2017 09:22

Článek Libor Hlisnikovský, Česká rally

Nová posádka křtěná vodou a blátem

Nová posádka křtěná vodou a blátem

04.07.2017 09:15

Článek Libor Hlisnikovský, Česká rally

Vojtěch Štajf: R5 je velkou výzvou

Vojtěch Štajf: R5 je velkou výzvou

30.03.2016 18:40

Článek Libor Hlisnikovský, Česká rally

Racing-Mania.cz

Reprezentant Štajf se chystá na jih

12.05.2011 14:16

Článek Karel Špaček, Ostatní

Hustopeče: Štajf se chystá do vinic

Hustopeče: Štajf se chystá do vinic

16.06.2016 10:11

Článek Libor Hlisnikovský, Česká rally

Racing-Mania.cz

Štajf za polárním kruhem uspěl

30.01.2012 01:03

Článek Karel Špaček, Ostatní

Rychlé hledání
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání

/Test maskovného Pola R WRC ve Finsku [VIDEO]

/ Další video...

/Nejnovější fotogalerie

Eifel rally Festival 2017

Ostatní, Štokr Miroslav
Eifel rally Festival 2017 - OstatníEifel rally Festival 2017 - OstatníEifel rally Festival 2017 - Ostatní

KOPR rally cup 2017 IV.

Česká rally, Caga Radek
KOPR rally cup 2017 IV. - Česká rallyKOPR rally cup 2017 IV. - Česká rallyKOPR rally cup 2017 IV. - Česká rally

Rally Bohemia 2017

Česká rally, Štokr Miroslav
Rally Bohemia 2017 - Česká rallyRally Bohemia 2017 - Česká rallyRally Bohemia 2017 - Česká rally