English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Baller s Krajčou premiéru s dvěstěosmičkou zvládli

Zařazeno : Baller

HaM RACING, 13.10.2017 09:02
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 350x


Posádka Stavby-Baller s.r.o. týmu ve složení Zbyněk Baller a Ondřej Krajča se představila v rámci Rally Příbram s novým vozem Peugeot 208 R2, který připravuje a pronajímá H & M Racing. Moravský tým má za sebou dlouholeté zkušenosti v oblasti rallye a nyní se rozhodl nabízet k pronájmu dva nové vozy francouzské značky.
Baller s Krajčou premiéru s dvěstěosmičkou zvládli
Baller s Krajčou premiéru s dvěstěosmičkou zvládli

S jedním Peugeotem 208 R2 se v rámci příbramského závodu představili se startovním číslem 28 Baller s Krajčou. Zbyněk má za sebou téměř 40 závodů, kdy startoval s vozy Citroen C2 R2 Max a Honda Civic VTi. V rámci rallysprintového šampionátu dokonce skončil v letech 2011 a 2012 na konečném třetím místě ve třídě 9. „Již po krátkém svezení před závodem jsem se na svezení v ostrém tempu s dvěstěosmičkou těšil. S CéDvojkou jsem musel jet daleko větší nasazení, abychom byli schopni jet rychlejší časy. Peugeot je ale daleko modernější technika, se kterou můžeme jet s menším nasazením, a i tak je možné dosahovat lepších časů,“ porovnal dřívější a současnou techniku Baller.

Po zrušené první rychlostní zkoušce zajel na druhém testu třetí nejrychlejší čas v nadupané třídě 6. Stejný výsledek zaznamenal i na rychlostní zkoušce Řiště-Březí, což Ballera s Krajčou, vzhledem k desetivteřinové penalizace vedoucího Knápka, posunulo dokonce do čela třídy s více než vteřinovým náskokem.

Na následujících třech rychlostních zkouškách se sice propadl na průběžné čtvrté místo, ale jen s minimální ztrátou na vedoucí pozici. Bohužel při druhém průjezdu měřeného úseku Řiště/Březí doplatil na skrytý kámen, na který doplatila i řada dalších posádek, následoval defekt pneumatiky, což znamenalo ztrátu v podobě minuty a půl. „Bohužel jsme trefili stejný kámen jako ostatní. Zhruba šest kilometrů před cílem RZ se defekt projevil naplno. Rozhodli jsme se přesto pokračovat až do cíle. Díky tomu jsme ztratili tak o minutu méně. Kdybychom pneu měnili na vložce, byl by výsledný čas daleko horší,“ vzpomíná na smolný moment jezdec. Posádka se tak propadla až na páté místo. V tu dobu chyběla Ballerovi s Krajčou na třetí místo více než minuta. „Je to škoda. Nicméně musím říct, že zrovna tato nová rychlostní zkouška byla fantastická a moc se mi líbila. Škoda defektu při druhém průjezdu, ale i to k závodům patří,“ poznamenal Ondra Krajča.

Ani ve druhé etapě se již nepodařilo posádce ztrátu smazat, přestože na dvou rychlostních zkouškách zaznamenala druhý nejrychlejší čas mezi eRDvojkami. Výsledné čtvrté místo je ale velmi zdařilou premiérou s dvěstěosmičkou. „V první sekci druhé etapy jsme nezvolili nejvhodnější pneumatiky. I když jízdu za deště mám rád a jezdí se mi za podobných podmínek dobře, tak nevhodné pneumatiky situaci zhoršily. Ale takové jsou závody. Naopak v odpolední části jsme měli obuto již dobře a i jsme se dobře svezli. Celkově se mi Rally Příbram líbila, zejména nová rychlostní zkouška. Chtěl bych také poděkovat Ondrovi Krajčovi za profesionální výkon v roli spolujezdce, tak jako vždy, ale také novému týmu H & M Racing. Chlapci nasadili hodně vysokou laťku a pokud jim to vydrží, budu se na každý závod nesmírně těšit,“ zhodnotil krátce své vystoupení Zbyněk Baller. K tomu také dodal spolujezdec Ondřej Krajča. „Rally Příbram se mi vždy líbila a jinak tomu nebylo ani letos. Super organizace a krásné tratě. Občas sice rychlejšího charakteru, ale to vůbec nevadilo. Zajímavé je i zdejší tzv. černý led. Asfalty tady kloužou za sucha a co teprve za mokra. Musím zároveň pochválit Zbyňu. Postupně se s autem sžíval a ke konci závodu předváděl hodně dravou jízdu. Kdyby měl možnost sedět v závodním autě více, jsem přesvědčený, že by těm klukům vpředu řádně zatápěl,“ nešetřil chválou Krajča.

Dalším závodem bude o nadcházejícím víkendu Bonver Partr Rally Vsetín, kde dojde k jedné změně. Na místě spolujezdce se objeví Martin Trlifaj, který se Zbyňkem Ballerem startoval v uplynulých letech a to jak s CéDvojkou, tak Civicem. Baller se ve Vsetíně opět představí za volantem Peugeotu 208 R2 H & M Racingu.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Pohár Pirelli 2011 zná své vítěze

16.11.2011 08:05

Článek Petr Eliáš, WRC

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Hyundai rekapituluje své vystoupení na Monte [VIDEO]

/ Další video...