English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4

Zařazeno : na rally s

Redakce, 13.02.2018 22:14
Tisknout článek
Kategorie : Testy; zobrazeno : 3631x


Škoda Octavia Combi RS s dieselovým motorem se nám již dostala do ruky téměř před dvěma lety. Tehdy se jednalo jen o krátké seznámení. Tentokráte jsme s modelem 4x4 po faceliftu vyrazili do Monte Carla.
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4

Škodě Octavii RS to po faceliftu sluší. Na tom se v redakci shodneme. Auto působí dynamičtěji než předchozí model, se kterým jsme ujeli jen něco kolem 1000 kilometrů, má nová multimédia a navíc byl vybaven pohonem 4x4, který se právě na Rally Monte Carlo hodí více než dost. Modrá Race metalíza budila v našem okolí zájem. Tentokráte bylo na seznámení s vozem mnohem více času, za necelý týden jsme ujeli více než 3500 kilometrů.

Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4

Interiér vozu je stará známá Octavia RS s novým dotykovým displejem rádia a navigace, které postrádá klasická tlačítka. Jsme trochu staromódní a tlačítko na zapínání a změnu hlasitosti nám chybělo. Řidič však může využít tlačítka na volantu, spolujezdec si musí vystačit s dotykovými ploškami. Bohužel systém vozu neumožňuje využít zrcadlení nových jablečných telefonů CarPlay. Člověk to zjistí až po delším zkoušení a googlení diskuzí a stránek výrobce. Příjemné sedačky jsme již vyzdvihovali, kufr také nemusíme představovat. Čtyři pasažéři zde našli dostatek místa pro 12 hodin trvající jízdu a nouze nebyla ani o prostor pro batožinu. Dokonce zůstal průzor pro vnitřní zpětné zrcátko, což nebývá zvykem. Bez ambientního osvětlení v interiéru se obejdeme. Linky dveří byly vyvedeny ve škodovácké zelené.
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4

Dlouhou cestu zpříjemňoval šestistupňový automat a snad poprvé nám na rovných dálnicích ve Francii přišel vhod i asistent jízdy v pruzích v kombinaci s adaptivním tempomatem. V tu chvíli je jízda až nebezpečně pohodová. Motor má dostatek síly, ale s naloženým a plně obsazeným vozem nelze čekat žádné sportovní výkony. V tuhle chvíli by se více hodila benzínová verze, jejíž nekompromisní zátah nám velmi utkvěl v paměti. S benzínovým motorem si ale neobjednáte čtyřkolku. Ani se spotřebou to nebylo nijak slavné. Pravda ale je, že v Německu jsme si užili do syta neomezené dálniční rychlosti. To pak průměrná spotřeba dosahuje i více než osmi litrů na sto kilometrů. Trochu nás zklamaly brzdy, které byly úplně mdlé. Bylo nutné vyvinout hodně síly při nenadálém brždění. Někdo před námi jim zřejmě dal hodně zabrat.
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4

Při přemisťování mezi rychlostními testy bylo znát, že ubyla kila z kufru a auto bylo o poznání živější. Pohodlné cestování nabídne podvozek auta na dálnici stejně jako na okresce nevalné kvality. Při mimo dálničním ježdění jsme se se spotřebou dostali pod sedm litrů a vždy se jednalo o velmi příjemně svižnou jízdu. Celkový průměr po návratu činil lehce přes sedm litrů na sto kilometrů. Pohon všech čtyř kol se nám hodil hlavně v sobotní etapě závodu, kdy ráno napadlo cca 10 centimetrů sněhu. To už jsme opět měli naložené auto na přesun do Monte Carla a to v kombinaci s 4x4 znamenalo suverénní jízdní projev i v celkem hlubokém sněhu. Při nočních přejezdech musíme pochválit automatické přepínání dálkových světel, které fungovalo na jedničku. Otravný je naopak akustický generátor zvuku motoru, který lze naštěstí v jízdních režimech vypnout.
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4

Škoda Octavia Octavia Combi RS 4x4 s automatem nabídne za každých podmínek suverénní jízdní projev, ale mladoboleslavská automobilka si za ni nechá řádně zaplatit. Letošní Rally Monte Carlo vůz dokonale prověřila a my byli velmi spokojeni.
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4



/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 508

27.01.2012 23:50

Článek Radek Vojtěchovský, Testy

Na rally se Subaru XV 2.0D

Na rally se Subaru XV 2.0D

21.07.2014 08:56

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

15.11.2014 20:03

Článek Honza Froněk, WRC

Racing-Mania.cz

Na rally se Škodou Yeti

22.07.2010 08:10

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Subaru Legacy

31.08.2010 17:04

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 308 eHDI

06.08.2011 16:39

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem Berlingo

25.09.2011 18:03

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Volkswagenem Caddy

22.09.2012 16:00

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem C4 Aircross

20.02.2013 21:04

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Citroënem C5 Tourer

Na rally s Citroënem C5 Tourer

04.03.2014 16:15

Článek Honza Froněk, Trafika

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Fotogalerie z testu VW Pola R WRC ve Španělsku [+VIDEO]

/ Další video...