Škodě Octavii RS to po faceliftu sluší. Na tom se v redakci shodneme. Auto působí dynamičtěji než předchozí model, se kterým jsme ujeli jen něco kolem 1000 kilometrů, má nová multimédia a navíc byl vybaven pohonem 4x4, který se právě na Rally Monte Carlo hodí více než dost. Modrá Race metalíza budila v našem okolí zájem. Tentokráte bylo na seznámení s vozem mnohem více času, za necelý týden jsme ujeli více než 3500 kilometrů.
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4
Interiér vozu je stará známá Octavia RS s novým dotykovým displejem rádia a navigace, které postrádá klasická tlačítka. Jsme trochu staromódní a tlačítko na zapínání a změnu hlasitosti nám chybělo. Řidič však může využít tlačítka na volantu, spolujezdec si musí vystačit s dotykovými ploškami. Bohužel systém vozu neumožňuje využít zrcadlení nových jablečných telefonů CarPlay. Člověk to zjistí až po delším zkoušení a googlení diskuzí a stránek výrobce. Příjemné sedačky jsme již vyzdvihovali, kufr také nemusíme představovat. Čtyři pasažéři zde našli dostatek místa pro 12 hodin trvající jízdu a nouze nebyla ani o prostor pro batožinu. Dokonce zůstal průzor pro vnitřní zpětné zrcátko, což nebývá zvykem. Bez ambientního osvětlení v interiéru se obejdeme. Linky dveří byly vyvedeny ve škodovácké zelené.
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4
Dlouhou cestu zpříjemňoval šestistupňový automat a snad poprvé nám na rovných dálnicích ve Francii přišel vhod i asistent jízdy v pruzích v kombinaci s adaptivním tempomatem. V tu chvíli je jízda až nebezpečně pohodová. Motor má dostatek síly, ale s naloženým a plně obsazeným vozem nelze čekat žádné sportovní výkony. V tuhle chvíli by se více hodila benzínová verze, jejíž nekompromisní zátah nám velmi utkvěl v paměti. S benzínovým motorem si ale neobjednáte čtyřkolku. Ani se spotřebou to nebylo nijak slavné. Pravda ale je, že v Německu jsme si užili do syta neomezené dálniční rychlosti. To pak průměrná spotřeba dosahuje i více než osmi litrů na sto kilometrů. Trochu nás zklamaly brzdy, které byly úplně mdlé. Bylo nutné vyvinout hodně síly při nenadálém brždění. Někdo před námi jim zřejmě dal hodně zabrat.
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4
Při přemisťování mezi rychlostními testy bylo znát, že ubyla kila z kufru a auto bylo o poznání živější. Pohodlné cestování nabídne podvozek auta na dálnici stejně jako na okresce nevalné kvality. Při mimo dálničním ježdění jsme se se spotřebou dostali pod sedm litrů a vždy se jednalo o velmi příjemně svižnou jízdu. Celkový průměr po návratu činil lehce přes sedm litrů na sto kilometrů. Pohon všech čtyř kol se nám hodil hlavně v sobotní etapě závodu, kdy ráno napadlo cca 10 centimetrů sněhu. To už jsme opět měli naložené auto na přesun do Monte Carla a to v kombinaci s 4x4 znamenalo suverénní jízdní projev i v celkem hlubokém sněhu. Při nočních přejezdech musíme pochválit automatické přepínání dálkových světel, které fungovalo na jedničku. Otravný je naopak akustický generátor zvuku motoru, který lze naštěstí v jízdních režimech vypnout.
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4
Škoda Octavia Octavia Combi RS 4x4 s automatem nabídne za každých podmínek suverénní jízdní projev, ale mladoboleslavská automobilka si za ni nechá řádně zaplatit. Letošní Rally Monte Carlo vůz dokonale prověřila a my byli velmi spokojeni.
Na rally se Škodou Octavia Combi RS 4x4