English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

V XTG ADAM Cupu stále stejná písnička…

Zařazeno : MMCR1806

Tomáš Plachý, 29.08.2018 14:19
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 448x


Čtvrtý závod XTG ADAM Cupu 2018 – prestižní Barum Czech rally Zlín – opanovala domácí posádka Martin Vopatřil – Karel Voltner. Od čtvrté rychlostní zkoušky z devíti se usadila v čele výsledkové listiny a do konce I. etapy, která byla v rámci poháru hodnocena, už před sebe nikoho nepustila.
V XTG ADAM Cupu stále stejná písnička…
V XTG ADAM Cupu stále stejná písnička…

V pohárové klasifikaci bylo hodnoceno pět dvojic, čtyři posádky následně spatřily i nedělní cílovou rampu 48. ročníku zlínské soutěže.

Nejvýznamnější domácí závod současnosti Barum Czech Rally Zlín opět probíhal s podporou německé značky Opel, a tak ve startovní listině nechyběly pohárové speciály Opel ADAM Cup. Nakonec se do závodu přihlásilo šest dvojic, na které čekalo devět rychlostních zkoušek ve dvou dnech. Úvod obstarala divácky navštěvovaná městská speciálka v ulicích bývalého baťovského areálu, v sobotu se pokračovalo ve dvou sekcích po čtyřech měřených testech v okolí Zlína.
V ulicích Zlína favorizovanému Martinu Vopatřilovi „vypálil rybník“ Martin Baďura, třetím časem začal David Štefan. Zmíněná trojice mírně odskočila dalším v pořadí Adamu Laholovi, Tomáši Neužilovi a Martinu Kolářovi, kteří shodně na Barumce debutovali.

V noci na sobotu přišel na Zlínsko předpovídaný déšť a soutěž evropského šampionátu proměnil v jednu velkou klouzačku. V dopolední sekci, kterou provázely další přeháňky, se rozpoutal duel o vedení mezi Vopatřilem a Baďurou. Vopatřil se po RZ2 Březová dostal do vedení, Baďura ovšem na Semetíně kontroval a opět se vrátil do čela. Na Rajnochovicích se opět jelo v režii Vopatřila, a když svou rychlost potvrdil i na nejdelší zkoušce sekce, vracel se do servisu s téměř půlminutovým náskokem před Baďurou. Po sérii třetích a druhých časů se nevzdával ani David Štefan.
Tomáš Neužil se blýsknul třetím časem v RZ3, ale jinak této trojici nedokázal sekundovat, stejně jako Adam Lahola. Každý kilometr pro oba byl ve znamení sbírání zkušeností s jízdou na mokrých tratích. Další novic Martin Kolář v průběhu RZ4 havaroval a domácí závod pro něj skončil.

V druhých průjezdech čtveřice rychlostních zkoušek se Baďura radoval ze dvou nejrychlejších časů, ale na Vopatřila to nestačilo. Nakonec přišel i o druhou příčku v průběhu nočního devátého testu, když se před něj dostal Štefan. To byla jediná změna v pořadí v odpolední a závěrečné sekci XTG ADAM Cupu. Tomáš Neužil s Adamem Laholou skončili v pořadí pod stupni vítězů.

"Zlínská rally opět ukázala, jak nevyzpytatelné může být rallyové závodění. Počasí se během závodu doslova měnilo z minuty na minutu. Dokonalou znalost trati opět na Barumce ukázal Martin Vopatřil, kterému tentokrát úspěšně sekundoval, za chybějícího Patrika Brtníčka, Martin Baďura. Je mi líto, že v první cupovém závodě nespatřil cíl Martin Kolář, ale na druhou stranu se jeho vyjetí z trati a následná havárie obešla bez zranění. Cup je aktuálně z pohledu vedoucí pozice Martina Vopatřila jednoznačný, ale boj o druhé a třetí místo bude ještě gradovat. Jsme těsně za polovinou, takže bodů se ještě bude udělovat dost, proto věřím v další zajímavé souboje," okomentoval průběh Barum rally promotér Zdeněk Pekárek.

Čtyři pohárové posádky se objevily i v nedělní etapě Barumky a všechny kompletní a velmi zrádnou soutěž zdárně dokončily.

Ohlasy z cíle:
Martin Vopatřil:
„Mokro už jsem na Barumce zažil s Fabií R2, tentokrát to však byl ještě těžší ročník. Závodění bylo hodně nevyzpytatelné, v zatáčkách bylo po průjezdech vozů R5 hodně vytaháno, náročnost ještě umocnil déšť. Hlavně v Rajnochovicích jsem se dvakrát na stejném místě hodně vylekal, ale naštěstí to vždy vyšlo. Podle představ se mi nepovedla městská zkouška, na dalších testech jsme se přetahovali s Martinem Baďurou. Následně jsme se dostali do čela a v polovině dne klukům trochu ujeli. Nakonec jsme s Karlem počtvrté v sezoně vyhráli, za což jsme moc rádi. Na dalších pohárových závodech budeme chtít cestu za druhým pohárovým triumfem potvrdit.“

David Štefan:
„Atmosféra Barumky je neopakovatelná, soutěží žije celé město i okolí. Při závodě vše klapalo, nezrušila se jediná rychlostní zkouška, prostě parádní svezení. Ve městě jsme začali třetím časem, navíc jsme ve Slušovicích vymetli nějakou díru a rozhodili geometrii auta. Bylo hůře ovladatelné a vše se opravilo až v servisu po RZ5. Kluci na čele jeli hodně rychle, opravdu Martinové před námi předváděli parádní výkony. Ale v závěru závodu, kdy nám noční zkouška opravdu sedla, se pořadí otočilo a Martin Baďura se propadl za nás. Celý závod byl nesmírně těžký, zvládli jsme ho téměř bez jediné krize. Ta přišla až v poslední rychlostce, snad ve třetí zatáčce, kdy auto odskočilo. Naštěstí jsem to vybojoval a kompletní zlínskou soutěž jsme zdárně dokončili. Co bude dál, ještě nemohu říci, ale rozhodně bych se chtěl svézt na německé 3-Städte-Rallye, která bude posledním pohárovým závodem.“

Martin Baďura:
„Začínalo se ve městě, kde jsme loni strašně ´dostali´. Letos jsme začátek nepodcenili a výsledkem bylo vedení. Do dopolední sekce jsme zvolily trochu říznuté sedmičky a vše klapalo podle představ. S Martinem jsme se přetahovali o vedení. Bohužel v závěru Rajnochovic nás chytnul déšť a něco jsme ztratili. Také druhou sekci jsme odjeli v tempu, až do poslední rychlostní zkoušky, která ´rozhodla´. Času z této zkoušce doteď nerozumím. V prvním průjezdu jsme byli chvíli venku, předjeli jsme jedno auto, za druhým dojeli až do cíle, ale paradoxně jsme měli o minutu lepší čas než v druhém průjezdu, který jsme odjeli bez komplikací. S klukama jsem jel celý den v sekundách a nepřišlo mi, že jsme poslední test projeli tak vlažně. Protože tam byly zmatky v časovce, dojelo tam ve vláčku mnoho aut, domníval jsem se, že nám zapsali špatný čas. Ale nebylo, kam se odvolat… Na druhou stranu se mi podařilo zúročit loňské zkušenosti, vyhnuli jsme se velkým krizím, Honza parádně navigoval, takže musíme být celkově spokojeni.“
 
Tomáš Neužil:
„Na závod jsme se s Matyášem moc těšili. Barumka je určitě o zkušenostech, proto jsem věřil, že vyjde počasí, neboť na suchu jsem si s ADAMem zatím jistější. Na městské jsem však zvolil špatné tempo, chybně jsem řadil, brzdil. Až poslední kolo jsem odjel optimálně a byl z toho horší čas. Druhý den provázelo mokro, na kterém jsem nikdy nejel. Ani na mokrých gumách. Obojí byla zkušenost k nezaplacení. Navíc v RZ4 nám proti klukům před námi více zapršelo a na kluzkých asfaltech se nedalo závodit. Nechali jsme tam minutu, přišly i nějaké krize, to rozhodlo. Ale i přesto jsem nakonec maximálně šťastný. Úspěšně jsme dokončili nejtěžší a nejdelší závod v dosavadní kariéře. Barumka prostě potvrdila svou pověst, která ji provází.“

Adam Lahola:
„Průjezd zlínskou speciálkou byl neskutečný. Fanoušci vytvořili super atmosféru. Na druhou stranu první kolo bylo o hledání vhodné stopy. Postupně se to zlepšilo a závěr jsme si maximálně užívali. Další část závodu bych charakterizoval jako peklo na vodě. S takovými podmínkami jsme neměli žádnou zkušenost, trochu jsme se trápili. Přišla spousta malérů a krizovek na ´černém ledě´. Největší krizi jsme přežili v neděli na RZ Maják. Ale vše jsme nějak zvládli a na to, jak těžký závod Barumka je, dopadla pro nás dobře. Barumka nám dala do budoucna obrovské zkušenosti a určitě je chceme v druhé polovině sezony zúročit v boji o pohárovou bednu.“

Michal Kolář:
„Barumka byla krásná a těžká. I když pro nás jen do čtvrté rychlostní zkoušky, kde jsme havarovali. V pátek jsme na městskou rychlostní zkoušku nedali úplně správné pneumatiky, tak to lehce klouzalo, ale jinak jsme byli spokojeni. V sobotu jsme pokračovali v klidu, ale v rajnochovickém údolí začalo hodně pršet. V jedné ze zatáček, asi dva kilometry před cílem, bylo vyházené bláto, navíc i hladký asfalt, a auto už nereagovalo. Sunulo se rovně z cesty, kde jsme přerazili značku, přeskočili beton a zastavili se až o strom. ADAM bohužel nebyl schopný pokračovat, což nás mrzelo. Ale je to sport, auto se brzy opraví a pojedeme dál...“

Pohárový seriál bude pokračovat ve dnech 15. - 16. září Rally Jeseníky s centrem ve Šternberku.

XTG ADAM Cup – Barum Czech rally Zlín (9 RZ):
1. Vopatřil - Voltner (Opel Adam Cup)    1:25:36,5
2. Štefan - Vichtora (Opel Adam Cup) + 1:06,0
3. Baďura - Nešpor (Opel Adam Cup) + 1:31,2
4. Neužil - Jerie (Opel Adam Cup) + 4:29,4
5. Lahola - Baďura (Opel Adam Cup) + 4:59,0

Průběžné pořadí XTG ADAM Cup 2018 (4/7):
1. Vopatřil 100, 2. Neužil 60, 3. Štefan 56, 4. Baďura a Brtníček 54, 6. Lahola 52, 7. Pilař 20, 8. Šimánek 10

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Opel vládne evropským dvoukolkám

Opel vládne evropským dvoukolkám

23.08.2018 08:23

Článek Roman Ordelt, Česká rally

Jan Kopecký letos neporazitelný

Jan Kopecký letos neporazitelný

23.08.2018 08:24

Článek Honza Froněk, Česká rally

EuroOil-invelt team míří do Zlína

EuroOil-invelt team míří do Zlína

22.08.2018 13:08

Článek Václav Pech Media, Česká rally

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/WRC 2011 Rd.6: Rally of Argentina

/ Další video...