Volkswagen T-Roc asi není nutné představovat. Malé SUV se na našich silnicích objevuje stále více a více. Nám se dostalo do rukou v bílé barvě, která trochu tlumí odvážný design vozu, i tak mu to ale sluší. VW však umí nabídnout líbivější barevné kreace, jež by pohledy okolí strhávaly mnohem více než naše bílá varianta. Uživatelé ocení, že auto má svůj osobitý styl, není to ani přifouknutý Golf či Polo, ani klon větších SUV značky. Autu hodně prospěla 19palcová litá kola a diodové denní svícení.
Na rally s Volkswagenem T-Roc
Design je sice jedna věc, ale v našich luzích a hájích se kouká hlavně na praktičnost. Už ze tvaru karosérie je jasné, že kufr jako v Golfu Variant pod pátými dveřmi nenajdeme. Papírové hodnoty nevypadají špatně, ale realita u modelu s pohonem všech kol 4Motion je trochu jiná. Kufr je srovnatelný s krátkým Golfem. Dost věcí lze umístit pod podlahu k dojezdovému kolu. Kdo hrál za mlada Tetris, nebude mít problém do kufru naskládat batožinu pro 4 osoby. Stejný počet osob se pak pohodlně usadí v interiéru, který je místem srovnatelný právě s Golfem. Co trochu zamrzí, je palubní deska z tvrdého plastu. Na funkčnost to sice nemá vliv, ale estetika trochu trpí, hlavně u auta s cenovkou okolo 800 tisíc korun. Uvnitř je to klasický Volkswagen, kdo někdy v poslední době nějaký model řídil, bude zde jako doma. Děkujeme za dvě hardwarová tlačítka u 8palcového displeje infotainmentu.
Na rally s Volkswagenem T-Roc
Osvědčené kombinaci dieselového dvoulitru se 150 koňmi a sedmistupňového DSG nelze mnoho vytknout. Auto pocitově jede snad ještě o trochu lépe, než je realita. U automatu je třeba dávat pozor na rozjezdy s pedálem na podlaze. Na malou chvíli se nic neděje, aby auto nepříjemně cuklo a až pak vystřelilo. Rozhodně se vyplatí pohrát si trochu s plynem. I s plně obsazeným a naloženým vozem se dá čistit levý pruh německého Autobahnu, do nějakých 190 km/h nemá motor problém, pak už je třeba přenechat levou stranu silnice jiným.
Na rally s Volkswagenem T-Roc
Kombinace tvrdšího podvozku a 19palcových kol vás v Praze na Evropské trochu naklepe, jiná pohádka to je na pěkné zatáčkovité okresce. Jízda je velmi zábavná a člověk i zapomene, že sedí ve vyšším SUV. Čtyřkolku jsme v Německu neměli moc možností vyzkoušet, takže nám jen dodávala jistoty na asfaltu. Výletů mimo zpevněný povrch se auto rozhodně nebojí. Člověk si tak může hledat individuální příjezdy k rychlostním testům. Všeho ale s mírou, nebo spíše s T-Rocem. Obratnost byla ve vinicích kolem řeky Mosely velmi vítána. Se spotřebou jsme se drželi nad 7 litry, nutno ale poznamenat, že auto jezdilo pořád plně obsazeno a přísunem 340 Nm jsme nešetřili. S lehkou nohou na plynu to určitě půjde za nějakých 6 litrů.
Na rally s Volkswagenem T-Roc
Menší SUV jsou většinou doménou něžného pohlaví v kombinaci s městským provozem. V případě T-Rocu by to ale byla škoda. Svou práci odvede i při cestách na rally a ještě u toho hezky vypadá.