English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

FIA tlačí na hybridizaci WRC

Zařazeno : FIA

Honza Froněk, 30.01.2019 15:32
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 2896x


Mezinárodní automobilová federace FIA i automobilky tlačí na zavedení hybdridních nebo elektrických pravidel pro sezónu 2022. Vedení FIA i automobilek zatím přijde tempo změn pomalé a jeden hází vinu na druhého.
FIA tlačí na hybridizaci WRC
FIA tlačí na hybridizaci WRC

Vedení WRC hovoří o možnostech alternativních zdrojů energie již rok. Šéf FIA Jean Todt zatím není spokojen s rychlostí pokroku v tomto směru a za vinu to dává automobilkám. "Je to velká frustrace, že v rally nevidíme alespoň nějaké novinky z hydridních a nových technologií. Lidé, kteří to mají na starosti mi řekli, že důvodem jsou automobilky. Nechtějí změny pravidel. Když jezdím po autosalonech, vidím všude samé novinky. Je frustrující vidět, že podniky FIA nechtějí nové technologie. Ale teď už i automobilky konečně říkají, že potřebují nějakou formu hybridních pohonů. Na FIA pracují s automobilkami na implementaci nových pravidel pro rok 2022," říká Todt.

Detaily ohledně nových pravidel by měly spatřit světlo světa v tomto roce. Současný pětiletý cyklus končí na konci roku 2021. "Známe velmi dobře časové možnosti. V letošním roce představíme pravidla a automobilky budou mít více než dostatek času," říká šéf rally na FIA Yves Matton.

Šéf týmu M-Sport Rich Millener říká, že automobilky jsou pro nové technologie od roku 2022. "Bude tady nějaká forma hybridního pohonu od roku 2022, to je jisté," říká Millener. "Je to jediná možnost jak udržet některé současné výrobce a přilákat nové. Je důležité znát tyto pravidla letos. Pokud by se tak stalo do poloviny roku, máme šest měsíců na to, aby výrobci řekli, co mohou nabídnout."

Millener přiznává, že proces zakomponování nových technologií, se trochu táhne. "Všichni víme, že to chceme, ale nevíme jak. Každý přichází s názory, které se mu nejvíce hodí, což je logické. FIA by měla tyto názory oddělit a říct nám, co po nás bude chtít. Například musíme vědět, jestli tu budou unifikované díly a když, tak jaké? Největší spor je o nízko a vysoko voltážní systémy. Budou standardizované ve všech vozech? Zatím se pohybujeme v oparu a potřebujeme nějaký směr. Bylo by dobré vědět pro nás jako M-Sport, jestli to zvládneme bez asistence z venčí," dodává Millener.


Zdroj: autosport.com



/ Zpět na přehled článků

/Související články

Azorská rallye v Top 10

Azorská rallye v Top 10

26.03.2019 14:52

Článek Tomáš Vaněk, ME

Kalle Rovanperä bude bojovat o vedení ve WRC 2 Pro

Kalle Rovanperä bude bojovat o vedení ve WRC 2 Pro

25.03.2019 14:46

Článek Škoda Motorsport, WRC

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/První test Fiatu 124 Abarth R-GT [VIDEO]

/ Další video...

/Nejnovější fotogalerie

Rally Bohemia 2019

Česká rally, Červ Jaroslav
Rally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rally

Rally Bohemia 2019

Česká rally, Froněk Honza
Rally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rallyRally Bohemia 2019 - Česká rally

Test Raimund Baumschlager VW Polo GTi R5

Ostatní, Červ Jaroslav
Test Raimund Baumschlager VW Polo GTi R5 - OstatníTest Raimund Baumschlager VW Polo GTi R5 - OstatníTest Raimund Baumschlager VW Polo GTi R5 - Ostatní