English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Na rally se Škodou Kodiaq RS

Zařazeno : na rally s

Honza Froněk, 12.02.2019 14:35
Tisknout článek
Kategorie : Testy; zobrazeno : 4944x


Na letošní Rally Monte Carlo se nám dostalo možnosti vyrazit s nejsilnějším naftovým vozem z Mladé Boleslavi. Je libo dostatek prostoru i výkonu?
Na rally se Škodou Kodiaq RS
Na rally se Škodou Kodiaq RS

Škoda Kodiaq RS dostala pod kapotu jako první vůz z Mladé Boleslavi dvakrát přeplňovaný dvoulitrový diesel s výkonem 176 kW a 500 N.m. Na ten jsme se velmi těšili. Výprava na Rally Monte Carlo znamená také mimo jiné i přejezd celého Německa po Autobahnu, kde ještě tu a tam neplatí rychlostní limity, a dá-li doprava, člověk se i rychle sveze. O tom, že auto jede, nebylo pochyb již od prvních metrů za volantem. Výkon 240 koní ve spojení s 500 N.m. a sedmistupňovým automatem DSG dokáže vykouzlit úsměv na nejedné tváři. Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 6,9 vteřiny a v Německu se potvrdilo, že vůz nemá ani v plném obsazení a naložení problém atakovat rychlost hluboko nad 200 km/h. A to se bavíme o hmotnosti přes dvě tuny u naloženého auta. Takže ano, motor se nám velmi líbil! Na dálnici s ním lze bez problémů čistit levý pruh a na okreskách dodává dostatečný pocit jistoty pro bezpečné a rychlé předjíždění.

Na rally se Škodou Kodiaq RS
Na rally se Škodou Kodiaq RS

Podvozek je možné si nastavit k obrazu svému pomocí jízdních režimů a adaptivních tlumičů. Nejvíce se nám zamlouval režim Comfort. Jak název napovídá, dopřeje posádce komfortní plavnou jízdu filtrující nerovnosti na vozovce, kterých je i ve francouzských Přímořských Alpách více než dost. Kdo prahne i s vozem této velikosti po sportovní jízdě, zvolí režim sport, ve kterém se vše lehce přiostří. Řízení ale možná až moc. I v režimu Comfort se šetří palivo jízdou na volnoběh, ale ne tak často jako u režimu Eco. S jízdními režimy je spojen i Dynamic Sound Boost, který je u verze RS ve standardu. U Octavie RS jsme byli zvyklí, že zvuku motoru byl generován přímo v kabině, zde je to naopak. DSB se stará o zvuk zvenčí, který se line i do interiéru. V režimu Comfort zvuk nijak neotravoval a příjemně dokresloval charakter motoru. Nám přišel zvuk jako u motorů s lichým počtem válců, v tomto případě pěti. Zlí jazykové tvrdili, že to zní jako splašený tříválec.
Na rally se Škodou Kodiaq RS
Na rally se Škodou Kodiaq RS

V interiéru je dostatek místa ve všech směrech. Dostala se nám do rukou verze s pěti místy pro pasažéry. Při obsazení čtyřmi cestujícími bylo i dlouhé cestování velmi komfortní. Dostatek prostoru nabídne i zavazadelník, takže není problém při zpáteční cestě ze závodů vykoupit francouzského vinaře. Nádech sportovnosti má dodávat všudypřítomná červená na volantu, sportovních sedadlech či voliči DSG. V případě nepřízně počasí, hledejte deštníky v obou předních dveřích.
Na rally se Škodou Kodiaq RS
Na rally se Škodou Kodiaq RS

Červená metalíza Velvet vozu velmi sluší, ale auto se nám asi nejvíce líbilo v modré Race. I design dvacetipalcových litých kol se povedl. Proti klasické verzi poznáte RS na první pohled. Kdo si ale není jistý, zda se nejedná o Sportline, musí hledat dvě písmenka. Auto je stále relativní novinkou a ve Francii vzbuzovalo dostatek pozornosti místních rallyových fandů. Ani před námi parkující Renault Clio Williams neměl takový ohlas.
Na rally se Škodou Kodiaq RS
Na rally se Škodou Kodiaq RS

Nejvíce dotazů směřovalo na spotřebu vozu. Po více jak 3000 najetých kilometrů svítila na palubním počítači průměrná spotřeba 9,1 litrů na 100 kilometrů. Potenciál motoru jsme využívali na plno a jezdili jsme vždy v kompletní sestavě, takže výsledná spotřeba nám na velikost vozu přijde více než dobrá. Pokud se chystáte čistit levý pruh na Autobahnu, uvidíte tam klidně i číslo 15. V případě zážehové motoru pod kapotou, budeme na tomto čísle asi začínat.
Na rally se Škodou Kodiaq RS
Na rally se Škodou Kodiaq RS

Boleslavská automobilka si za kombinaci výkonu a prostoru nechá zaplatit. V případě Kodiaqu RS počítejte se základní cenou 1,2 milionu korun. Za tuto cenu ale dostanete obrovský vůz s potentním motorem a lehkými sportovními ambicemi. A podobných aut na trhu moc není.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 508

27.01.2012 23:50

Článek Radek Vojtěchovský, Testy

Na rally se Subaru XV 2.0D

Na rally se Subaru XV 2.0D

21.07.2014 08:56

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

15.11.2014 20:03

Článek Honza Froněk, WRC

Na rally s Volkswagenem T-Roc

Na rally s Volkswagenem T-Roc

08.09.2018 22:51

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Škodou Yeti

22.07.2010 08:10

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Subaru Legacy

31.08.2010 17:04

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 308 eHDI

06.08.2011 16:39

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem Berlingo

25.09.2011 18:03

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Volkswagenem Caddy

22.09.2012 16:00

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem C4 Aircross

20.02.2013 21:04

Článek Honza Froněk, Testy

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Barum - Shakedown a kvalifikace na VIDEU

/ Další video...