English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Brouk a Myšák - Dvěma body z Mexika všechno teprve začíná

Zařazeno : MS0603

17.03.2006 12:00
Tisknout článek
Kategorie : WRC; zobrazeno : 5195x


Po vydařeném vystoupení posádky Štěpán Vojtěch - Michal Ernst na Mexické rally uspořádal OMV Rally Team Czech tiskovou konferenci, na které poodhalil zástupce hlavního partnera týmu, týmový manager a oba členové posádky své další smělé plány.
Mladá posádka startující za OMV CEE tým předčila očekávání většiny fanoušků a znalců rally a z Mexika si přivezla dva mistrovské body. Mohlo jich být i více, nebýt malé soutěžácké smůly, nástrah od diváků a nemožnosti předjet závodníka, který startoval před nimi. "Bylo to k vzteku. Měnil kolo na trati a po výměně vjel těsně před nás. Navíc měl rozbité zrcátko, a tak nás neviděl. Za jeho autem se zvedala mračna prachu, a tak nebylo vidět ani na krok. Nakonec jsme museli zastavit a počkat a tam jsme ztratili ten rozhodující čas," lehce se čertí Štěpán Vojtěch ještě dnes, když popisuje osudné okamžiky závodu. "Diváci nám také z kamenů nastražili takovou hráz, které jsme se naštěstí vyhnuli, ovšem později jsme o kámen poškodili spojovačku řízení. Na trati jsme ji provizorně opravovali, ale nevydržela. Ještě že máme tu SuperRally," přiblížil další mexické trable co-pilot Michal Ernst. Štěpán zná rally pouze zpoza volantu 'áčkového' vozu, většinou na tratích se zpevněným povrchem, a tak byl start na šotolině a s produkčním autem poměrně překvapivý. "Ano, je to nezvyklé spojení," uvedl liberecký pilot, "ale my jsme rádi za každé pořádné svezení a tak jsme vděčni OMV, že nás oslovili a nabídli start na světové soutěži. Velikým překvapením pro mě bylo auto samotné. Nestačil jsem se divit, jak šel vývoj dopředu, a musím říci, že jsem na šotolině přišel po pár kilometrech tomuhle produkčnímu Mitsubishi na chuť. Auto nám skvěle připravil Stohl Racing Team a zaslouží si naše poděkování. Škoda, že auto ve vysokých nadmořských výškách ztrácelo výkon, a tak jsme ocenili jeho jiné přednosti, výkon motoru poznáme třeba na jiných podnicích." A co tamní šotolina, přece jen Waldviertel a Mexiko se nedá srovnávat, ne? "Tak to opravdu ne. Bylo to něco neuvěřitelného. Naše zkušenosti s tímto povrchem a typem tratí byly nulové a tak jsme začínali pěkně pomalu a od začátku. Znali jsme to jen z televize a teď na nás to prašné peklo čekalo naživo. Brouk odvedl skvělou práci. Jasně, že se s autem musel sžít a poznat, co si může dovolit. Vzhledem k výkonu auta, k charakteru tratě, k pneumatikám zpočátku to bylo o hledání, ale brzy pochopil jak na to a pak už to tam dával," vyhrkl téměř jedním dechem Myšák. Tak silné jsou jeho mexické zážitky. Nedalo mi, abych se nezeptal zkušeného navigátora i na odlišnost práce v podobném terénu. "Orientačních bodů minimum. Značené odbočky téměř žádné, ale pořadatelé připravili perfektní 'itík', a tak bylo při tréninku jen potřeba hlídat ujeté metry. Trénovali jsme totiž jeepem z půjčovny, bez tripmasteru, a tak to bylo trošku dobrodružné. Jinak navigace při závodě už byla stejná jako jindy, standardní práce." Díky nepřehlédnutelnému úspěchu ještě v Mexiku nabídl OMV CEE tým naší posádce start na Rally Argentina. Manager týmu Tomáš Pochop je muž činu, a tak ihned začal novou situaci řešit: "Časový posun jsem si příliš neuvědomoval a tak jsem ještě v noci konzultoval po telefonu se zástupcem OMV naše možnosti. Také časový harmonogram máme poměrně nabitý a po Jänneru, Šumavě, Monte a Mexiku nás čeká Katalánie a na konci dubna je už Argentina. V případě našeho 'ano' odjíždělo totiž auto z Mexika rovnou do Argentiny," vysvětlil situaci týmový manager. Tomáš Pochop má tu smůlu, že je také přímo zodpovědný za jednání s právníky ohledně kauzy loňské Barum Rally. "Štěpán se mě také průběžně ptá, tak jsem si již zvykl, ale pořád nemohu říci nic konkrétního. Naši právníci studují řády a ročenky a pravidla a narážíme na celou řadu dalších otázek. Pravdou je, že se problém z určitých úhlů nejeví tak jednoznačně jako jsme si na začátku mysleli. Doufám, že během několika týdnů by mělo být v celé kauze jasněji." Jak bylo již řečeno, Štěpán Vojtěch společně s Michalem Ernstem usednou do kokpitu Mitsubishi Lancer Evo VIII při Argentinské Rally. Jak se dívá populární jezdec na své další účinkování s tímto vozem? "Jsem potěšen z toho, že se rozdíl mezi vozy WRC a špičkovými 'enky' zužuje. Vždycky bude to WRCčko více hravé a lepší závoďák, ale i s PVčkem je hlavně na nezpevněném povrchu závodění pěkné. Má to startovací program, dobře funguje i hydraulická ručka, nově jsou povoleny i velké brzdy, takže nevadnou, prostě slušné závodní auto. To naše nepatří ke špičce třídy, ale zase by mělo být spolehlivé. Určitě ještě dojde k přenastavení podvozku, protože v Argentině bude sice také šotolina, ale asi jiného druhu a také bude rozbitost silnic odlišná. Je těžko v momentě, kdy auto poznávám, se pouštět do jeho nastavování. Teď už tuším, co umí, a tak když jsem si na trati jistější, můžu společně s technikem dotáhnout jízdní vlastnosti tam, kde si budu připadat jezdecky jistý a bude prostor pro nějaké zrychlení." přiblížil Brouk. Repase 'Miciny' po náročné soutěži proběhne až v Argentině, kam dorazí nové komponenty přímo z Rakouska, z dílen Stohl Racing. Štěpán doufá, že si před závodem opět najde chvilku času na testování a doladění posledních detailů. Koncem března se objeví liberecký bílo-zeleno modrý Peugeot 206 WRC na startu Rally RACC Catalunya-Costa Daurada. V současné době se dokončuje jeho důkladná a rozsáhlá repase tak, aby byl své posádce dva tisíce kilometrů od domova spolehlivým parťákem. Nebude to náročné, zvykat si na šotolinu a PV, teď na asfalt a WRC, pak zase zpět PV a šotolinu? "Je to trošku zvláštní tyhle přechody, ale těšíme se na to. Doufám, že se s asfaltem brzy skamarádíme a že si na mě bude naše 206 WRC ještě pamatovat, a že spolu dokážeme zajet nějaký dobrý výsledek. Je nám všem jasné, že auto je svou specifikací dávno za zenitem, ale přeci jen WRC je WRC a PVčka jsou také jinde, takže se na svezení s nám notoricky známým autem opravdu moc těším. Často jsem dotazován na upgrade našeho auta, ale situace je stále stejná. Naše auto nelze přestavět na poslední tovární specifikaci. Jedná se o dvě různá auta. Jiná je nejen karoserie, ale téměř 80% dílů. Vzhledem k nejisté budoucnosti vozů WRC by byl nesmysl investovat do podobného projektu," vysvětlil Štěpán situaci kolem přestavby stávajícího vozu. Ovšem nejen závody je OMV Rally Team Czech živ a tak v mezidobí mezi jednotlivými závody čeká na posádku celá řada sponzorských a propagačních aktivit, na management týmu další jednání ohledně dalších závodů a možnosti startů v zahraničí. "Určitě preferujeme světové soutěže. Jejich úroveň je neoddiskutovatelná a pro jezdecký růst pilota je nezbytné se měřit s nejlepšími. Zatím máme jasno pouze v tom, že se s naším autem kategorie WRC objevíme na Katalánii a Deutschlandu, u nás pak na Krumlově a na domácí Bohemce," uzavřel otázku dalších letošních startů posádky domácí OMV Tomáš Pochop. Michal Oberstein Foto: Czech OMV Rally Team

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Emil Triner Crash !

/ Další video...