Pro kariéru pětadvacetiletého Mikko Hirvonena byla loňská Katalánská rally zásadní, vždyť tady jezdec ? ač šotolinový specialista - vybojoval nejlepší výsledek kariéry.
Podruhé v pěti měsících hostí španělské Katalánsko podnik mistrovství světa v rally. Poté, co nový Focus WRC06 dokázal svou rychlost na sněhu a ledu i šotolině, jej Marcus Grönholm a Mikko Hirvonen poprvé prověří na tradičním asfaltu. Ochutnávku zpevněného povrchu za volantem tohoto speciálu mají oba jezdci již za sebou: poskytlo jim ji Monte Carlo, ale především úspěšné testy.
Katalánsko se loni jelo v říjnu jako předposlední podnik kalendáře. Předpokládá se, že březnový termín bude znamenat nižší teploty a větší pravděpodobnost deště.
Marcus Grönholm jako vítěz dvou ze tří podniků zdůrazňuje význam Španělské rally pro další průběh sezóny. "Dvě nadcházející soutěže budou velmi důležité," myslí si Grönholm. "Jelikož jsem v Mexiku udělal chybu a získal jen jediný bod, musím jednu z nich vyhrát, abych si udržel silné postavení v šampionátu.""Sice pojedu na asfaltu s novým vozem poprvé, ale už s ním mám najeto tolik, abych věděl, že i na tomto povrchu bude konkurenceschopný. Španělsko bude drsná bitva, ale všechno je možné.""Není to lehká soutěž," je přesvědčen dvojnásobný mistr světa, jehož nejlepší výsledek z Katalánska je druhé místo z roku 2004. "Na těchto tratích musíte uvažovat jako okruhový závodník, ale pro mě to není přirozené. Místní asfalt je hodně drsný, a tak musíme být opatrní i při výběru pneumatik. Nezbytné budou i informace od našich špionů."
Pro kariéru pětadvacetiletého Mikko Hirvonena byla loňská Katalánská rally zásadní, vždyť tady jezdec – ač šotolinový specialista - vybojoval nejlepší výsledek kariéry. "Ten výsledek mi hodně přidal na sebedůvěře," přiznává Mikko Hirvonen. "Už jsem věděl, že dovedu být rychlý na nezpevněném povrchu, ale až tady jsem zjistil, že stejně kvalitní výkon mohu podat i na asfaltu.""Katalánsko je nejsnadnější asfaltový podnik v šampionátu," domnívá se narozdíl od zkušenějšího týmového kolegy mladý Fin. "Je nejrychlejší a tratě jsou plynulé, i když užší než ty bývalé v oblasti Lloret de Mar. Místy jsou až překvapivě uskákané a základem je udržet precizní stopu. V některých sekcích se jede po hladkém asfaltu, ale vzápětí sjíždíte na poměrně drsný povrch. Určitě bude v zatáčkách vytahána spousta nečistot a bude důležité mít to zahrnuté v rozpise. Spoléháme na naše špiony, kteří nám nahlásí poslední podmínky na tratích. Jediná chyba se může zle nevyplatit, protože je mnohem těžší získat kontrolu nad vozem na asfaltu než na šotolině."
Zdroj: Tisková informace týmu
Foto: Ford
Lara