English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Testujeme: Subaru Tribeca B9 - Kvalita a jedinečnost

Zařazeno : Subaru

29.01.2007 12:19
Tisknout článek
Kategorie : Testy; zobrazeno : 7549x


Velkým přelomem je pro značku SUBARU bezesporu podzimní uvedení nové vlajkové lodi na český trh. Tato "vlajková loď" patří do segmentu SUV a pro Subaru je zde novinkou výroba v USA.
Vůz byl původně konstruován právě pro Ameriku, ale výrobce vůz také homologoval pro evropské trhy a asi tři čtvrtě roku po uvedení v Americe je už tento skvost také u nás. A podle dostupných informací od prodejců je tento vůz i u nás velkým lákadlem pro zákazníky, kteří se chtějí odlišit, a velký počet vozů je již také objednán přímo na koncové zákazníky. Tribeca B9 přináší do segmentu SUV mnoho nového a mnoho zajímavého. Slovo Tribeca je zkráceninou přesného názvu jedné čtvrti v New Yorku. A přiznám se, že Tribeca je tak zajímavá, že všechny ostatní SUV vedle ní vypadají tak trochu jako sobě podobné krabice. A SUV už potřebovaly někoho, kdo změní všechny zajeté koleje. Už ve chvíli, kdy si vezmete do ruky klíč od zapalování je vám jasné, že nebudete řídit ledajaké auto. Klíč má tvar trojúhelníku, což na druhou stranu znamená, že je poněkud neskladný a navíc postrádá zaklapnutí čepele. Jenže chceme se odlišovat, ne? Důležitá věc hned na začátek je vyzkoušet, jak se zavírají dveře. Je škoda, že Subaru nezachovalo bezrámová okna i u Tribecy ale faktem je, že okno už bylo hodně těžké. Když ale dveře zavíráte je slyšet onen lahodný zvuk, kterého jsme již u Subaru zvyklí, a původní obavy z výroby v USA jsem již překonal. Třeba při zavření Audi Q7 si připadáte, že zavíráte Fabii, a to je u auta za necelé 2 milióny škoda. B9 nevypadá zvenku nijak velká, ale vše se změní po usednutí do interiéru. Ten je velmi přehledný a asi se budu opakovat, když řeknu, že je prostě jiný! Ne nadarmo se jako prodejní argument používá ocenění, kterého Tribeca dosáhla ve své rodné Americe, a to nejhezčí interiér roku. Ale to pochopíte, až si do auta sednete, na obrázku to není tak přesné a necítíte to kolem sebe. Po otočení klíčkem v zapalování se rozzáří nádherné pole před řidičem a všechny ručičky oběhnou svoji dráhu jako na motorce – perfektní věc. My jsme zkoušeli vůz v základní výbavě, který neměl DVD navigaci s dotykovým monitorem, ale místo něho je velký a přehledný palubní počítač s mnoha funkcemi. Dnes je ve všech vozech trochu bláznivo s barvou osvětlení, ale tady jsou červené ručičky a podsvícení ovládání topení a klimatizace a všechny ostatní prvky jsou čistou bílou barvou, což lahodí očím, které nejsou tak namáhány a oslňovány. <{(OBR3)}> A jdeme startovat. Tribeca se vyrábí pouze s jedním motorem a jednou převodovkou, jedná se o šestiválcový boxer o objemu 3 litry a skvělým výkonem 245 koní. Motor díky své koncepci perfektně tlumí vibrace a kdybyste na něj položili hrnek s kafem, tak se hladina ani nehne. Převodovka je automatická pětistupňová se třemi možnými režimy řazení. Ihned po nastartování je motor trochu hlučnější, ale trvá to tak minutu, pak se uklidní a ztiší tak, že byste měli tendenci znovu startovat. Motor se už u Subaru dělá řadu let v modelech Legacy a Outback a tudíž se jedná o velmi spolehlivou pohonnou jednotku. Při nízkých otáčkách je auto velmi klidné, tiché a poskytuje ohromnou dávku luxusu pro cestující. Nejvíce luxusu však dostávají cestující na zadních sedadlech. Tam je Tribeca dělaná právě pro ně a za klidné jízdy neprochází dozadu žádné zvuky z podvozku a venkovního okolí. I velikost prostoru pro nohy je vzadu skutečně až neskutečná. Zadní sedadla jsou polohovatelná ve všech možných směrech a hlavně posuvná dopředu. Místo pro řidiče je velice přehledné a útulné, snad jen velký člověk s dlouhýma nohama bude mít trochu problém s pravou nohou protože středový tunel mu ji bude trochu tlačit. Ale zpět k motoru. Zvyšování otáček se pro majitele brzy stane tvrdou návykovou látkou protože zvuk, který boxer vydává ve vyšších otáčkách je zkrátka neodolatelný. A jestli někdo nemá tento zvuk rád, tak nemá rád ani auta. Představa, že někdy v budoucnu bude v Tribece připravovaný dieselový motor je při poslechu tohoto motoru až ubíjející. Motor umí jet velmi dobře i odspoda, ale prahne po otáčkách a řidič taky. Moc často jsem rádio neposlouchal. Až při jízdě po dálnici; tam se rádio hodilo. Převodovka funguje hodně spolehlivě a nabízí možnost manuálního řazení SPORTSHIFT. Máte k dispozici standardní D a sportovní automatický režim, rozdíl je pouze v místě, kdy auto zařadí. Se sportem řadí Tribeca okolo 7 000 otáček a to už je velmi silná zvuková kulisa. Ale také když rychle sešlápnete pedál plynu si auto podřadí až o dva kvalty dolů a vyrazí hbitě kupředu. Velmi pěkná je také možnost manuálního řazení (sekvenčně). Není to žádný formulový zážitek, ale řadit se dá docela slušně. Tady je trochu škoda, že Tribeca vyrobená v Americe nemá nový vrcholný systém SI.Drive, který řadí ještě rychleji a navíc má pádla pod volantem. Třeba při faceliftu se dočkáme, ale to je hodně daleko. <{(OBR4)}> Udávaných 17 litrů ve městě mi přijde trochu přehnané, my jsme ve městě jezdili kolem 15 litrů. Pouze pokud autu hodně nakládáte a jezdíte rychle pořád, bude baštit okolo 15 až 16 litrů. Běžná spotřeba kombinovaná se ale pohybuje okolo 12 litrů. Absolvovali jsme cestu z Plzně do Vsetína, v hrozném počasí a dvě hodiny jsme stáli v zácpě. Rychlost okolo 140 až 150 a dosáhli jsme spotřeby 11,4 litru což je na tak velký vůz hodně slušné a to náš testovaný vůz ještě nebyl zajetý. Cca v 10 000 km vůz ještě bude snižovat svoji spotřebu. Velkým plusem je u Subaru stejně jako u ostatních japonských vozů základní výbava. Většina ostatních vozů má základ a ohromné množství příplatkové výbavy. U Tribecy se ale v dalších výbavách přidává pouze DVD navigace, kožený interiér, střešní okno, třetí řada sedadel a DVD multi monitor pro cestující vzadu. Jinak ve voze najdete vše na nejvyšší úrovni a za cenu 1 228 800,- Kč s DPH dostanete velkou dávku luxusu a také pořádný kus auta. Ve srovnání s konkurencí dostanete plně vybavený vůz za podobnou cenu jako u konkurence základ. <{(OBR5)}> Kamkoliv s Tribecou přijedete jste středem pozornosti, a na silnici zase vzbuzuje velký respekt, spousta lidí si ještě dnes pořád myslí, že Subaru dělá jen Imprezu, a při setkání s tímto vozem dlouho lapají po dechu. U dealerů se také používá pro Subaru již známé 3 N – nekrade se – neporouchá se – nezávidí se A opravdu to funguje. Slyšel jsem to od mnoha majitelů této značky. Tak proč to nevyzkoušet? Celkově je B9 Tribeca velmi zajímavým a skvělým autem. Jízdní vlastnosti jsou excelentní. Vždy jsem si myslel, že to, co se dá zažít ve sportovně laděném sedanu, nejde zažít v SUV. Tribeca ale zbourala tento mýtus a je to dobře. Pokud bych měl vybírat vůz ze segmentu SUV, tak už mám jasno. A vy to běžte taky vyzkoušet. <{(OBR6)}> Klady a zápory: Klady: + výkonný motor + pět hvězdiček v testech bezpečnosti + skvělá cena + hodnotná základní výbava + kvalitní zpracování + nejlepší soudobý pohon všech kol AWD + nejhezčí interiér roku v USA + nezaměnitelný vzhled + velký zavazadlový prostor + možnost přestavby vozu na N1 a odpočet DPH Zápory: - k většině barev jde pouze světlý kožený interiér - zatím jen benzinový motor, a pouze jeden - absence nové Subaru Technologie SI DRIVE Za zapůjčení TRIBECY děkujeme Autosalonu Subaru M.Liška s.r.o., Skladová 7, 326 00 Plzeň; www.euroauto-liska.cz Text a foto: Jan Havel

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Subaru rozšíří řady výrobců v IRC

05.12.2009 11:27

Článek Radek Vojtěchovský, IRC

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Best of Subaru Impreza WRC97-2000

/ Další video...