Na druhé vítězství v podniku polského mistrovství čekal Tomasz Kuchar od roku 2001. Po šesti letech se jej konečně dočkal na úvodním podniku sezóny! Tomasz Czopik s VW Polo S2000 jej pořádně potrápil, nakonec však obsadil až 7. příčku.
Naposledy Tomasz Kuchar dosáhl absolutního vítězství na podniku polského šampionátu v roce 2001 s Toyotou Corollou WRC. Poté se soustředil spíše na kariéru v mistrovství světa, jež čítá i dva podniky s továrním týmem Hyundai a řadu startů s Toyotou. Po návratu do domácího šampionátu nedokázal Kuchar překonat problémy s nespolehlivou technikou, přesto zůstával rychlým jezdcem.
Rajd Magurski zahájil sezónu polského mistrovství, které fanouškům rally nabídne atraktivní startovní pole, čítající několik vozů nové kategorie Super 2000. Startovní rampu prvního podniku bohužel přejela jen dvě tato auta, ale na následujících soutěžích by měla přibýt další. Zatímco Maciej Lubiak pilotující Fiat Punto S2000 si na sněhu nedělal naděje na přední příčky a skončil desátý, Tomasz Czopik s VW Polo S2000 větřil svou šanci a pokusil se o senzaci.
V úvodu podniku se Czopik se S2000 nedokázal vyrovnat tempu produkčních vozů a v čele klasifikace se usídlil Tomasz Kuchar. Již po třetí rychlostní zkoušce však převzal vedení Leszek Kuzaj. Polský mistr pilotoval Subaru připravené týmem čtyřnásobného mistra světa Tommiho Mäkinena, s nímž se letos bude představovat i v PWRC. Pro průběžné vedení však Kuzaj riskoval přespříliš, v RZ 5 chyboval a ztratil více než šest minut. V cíli rally tak duu Kuzaj – Baran patří až 16. pozice.
Po Kuzajově propadu se vedení znovu ujal Kuchar, ovšem jen tři sekundy za jeho zády číhal na příležitost Czopik, který první etapu Rajdu Magurskiego dokončil se ztrátou 6,3 vteřiny. "Výsledek mě vlastně trochu překvapil," uvedl po prvním dni Czopik. "V autě jsem se sice cítil dobře, ale věděl jsem o rezervách. Ve druhé etapě se pokusím zaútočit."
A jezdec za volantem vozu vyvinutého v Jižní Africe a připraveného belgickým týmem Rene Georges Rally Sport svým slovům dostál. Již na první rychlostní zkoušce druhé etapy ovšem Czopik svou snahu přehnal, v zatáčce byl příliš široký a chyba jej stála dvě a tři čtvrtě minuty a propad na devátou pozici. Jezdec ještě zmobilizoval síly a ke konečnému umístění na sedmém místě mu dopomohly i problémy soupeřů.
Výsledky Rajdu Magurskiego 2007:
1. T. Kuchar/J. Gerber - Subaru Impreza WRX 1:36:46.4 hod
2. P. Dytko/T. Dytko - Mitsubishi Lancer Evo VIII + 7.9 s
3. S. Frycz/J. Rathe - Subaru Impreza WRX + 32.1
4. M. Bebenek/G. Bebenek - Mitsubishi Lancer Evo IX +1:00.2 min
5. M. Solowow/M. Baran - Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:24.6
6. Z. Staniszewski/B. Boba - Mitsubishi Lancer Evo IX + 1:46.0
7. T. Czopik/G. Zagorii - Volkswagen Polo S2000 + 3:07.2
8. J. Wysocki/M. Kluzinski - Mitsubishi Lancer Evo VIII + 3:17.3
Zdroj: www.rallye-magazin.de
Foto: www.rallyonline.pl
ZuzanaH