Po Švédské rally, která letos otevřela program juniorského mistrovství světa, bude šampionát JWRC pokračovat o nadcházejícím víkendu při Katalánské rally.
Juniorské mistrovství světa před letošní sezonou doznalo několik změn. Hlavní z nich se týká kalendáře, do kterého jsou letos zařazeny závody ve Švédsku, Katalánsku, na Korsice, v Argentině, na Sardinii, v Německu, Finsku, Turecku a ve Velké Británii. Z důvodu snížení nákladů se ale každý z uchazečů o body musí zúčastnit pouze šesti podniků, které nominoval před začátkem sezony.
"Jak se zdá, toto pravidlo mělo kladný dopad na počet přihlášených," věří
Yves Matton, sportovní manažer zákaznických aktivit Citroënu.
"Na druhou stranu se nejvážnější uchazeči o titul utkají přímo mezi sebou jen třikrát za sezonu. Řada jezdců vynechá některou z asfaltových soutěží. To pro nás může být výhodné, ale my dáváme přednost přímému souboji."
V Katalánsku se představí hned pět Citroënů C2 Super 1600. Mezi jejich jezdci ale bude chybět úřadující juniorský mistr světa Dani Sordo.
"Původně jsme předpokládali, že Dani bude obhajovat svou mistrovskou korunu," přiznal
Yves Matton.
"Ale jeho výkony za volantem Xsary WRC byly tak dobré, že si jeho sponzoři a partneři přáli, aby s WRC jel také v Katalánsku a na Korsice. Citroën Sport rád souhlasil a podařilo se získat i nutný souhlas FIA. Jako náhradníka jsme kontaktovali Brice Tirabassiho."
Pětice Citroënů C2 Super 1600 bude do závodu nasazena prostřednictvím tří různých týmů. PH Sport (vítěz JWRC z let 2001 a 2002, kdy pro stáj vybojovali tituly Sébastien Loeb a Dani Solà) bude servisovat vozy posádek Kris Meeke - Glenn Patterson (3. v JWRC 2005), Brice Tirabassi - Jacques-Julien Renucci (vítěz JWRC 2003) a Julien Pressac - Gilles de Turckheim (vítězové francouzské C2 Rally Challenge 2005).
Česká posádka Martin Prokop - Jan Tománek (9. místo v JWRC 2005) se představí s vozem připravovaným vlastním týmem Jipocar Racing. Poslední dvojicí jsou němečtí závodníci Aaron Burkart s Jörgem Bastuckem (Prinz Rallye Technik).
"Stejně jako loni Citroën Sport úzce spolupracoval s týme Kronos Racing, budeme letos obdobně kooperovat s PH Sportem," pokračoval
Yves Matton.
"Kronos se soustředí na program WRC a PH Sport má vynikající zkušenosti s JWRC."
"Po technické stránce jsou všechny C2 Super 1600 připraveny podle specifikace 2006, ke které jsme došli už během loňské sezony," říká
Alexis Avril, technický ředitel zákaznického projektu.
"To neznamená, že se nebudou dál vyvíjet. Budeme reagovat, pokud bude potřeba. Během zimního testování s Krisem Meekem jsme se soustředili na sladění vozu s novými pneumatikami a jsme rádi, že se náš dlouholetý partner zapojil prostřednictvím jedné ze svých značek do JWRC."
"S Krisem a Bricem, kteří jsou oba velice zkušení, a s trojicí mladíků, jejichž věk se pohybuje mezi 24 a 26 lety, chceme být letos ještě lepší než loni, kdy jsme získali první a třetí místo," klade si vysoké cíle
Yves Matton.
"To znamená, že bychom chtěli tentokrát obsadit první a druhé místo."
Zdroj: Citroën
Foto:
www.martinprokop.com
LenkaZ