Subaru dnes představuje novou evoluci Imprezy WRC, ikony rallysportu. I ona je podobně jako její předchůdkyně výsledkem spolupráce týmů inženýrů a designerů Fuji Heavy Industries Ltd a Subaru Tecnica International (STI) s centry v Japonsku a anglického Subaru World Rally Teamu.
Impreza WRC2007 je vyjádřením trvalých, těsných svazků Subaru se světovým šampionátem v rally (WRC). Ačkoli navenek je nová Impreza velmi podobná své předchůdkyni, po technické a technologické stránce byla provedena řada úprav, které by měly zajistit její konkurenceschopnost ve zbytku letošní sezóny.
Steve Farrell, ředitel inženýringu Subaru World Rally Teamu:
"Naším cílem bylo vyvinout vůz, který by měl citlivější předek, lepší trakci a více by se vyvážilo sjetí pneumatiky, zejména na delších rychlostních zkouškách. Abychom vytyčených cílů dosáhli, provedli jsme změny v rozložení váhy, geometrii zavěšení a nastavení diferenciálů. Rovněž máme nové tlumiče, aby se zlepšila trakce a vůz lépe držel na trati."
"Vůz má nový chladič a nový je vlastně celý systém chlazení. Na tom jsme pracovali v polovině minulé sezóny a obdrželi jsme novou homologaci. Strukturu chlazení se nám podařilo celkově zjednodušit a díky tomu se zlepšilo chlazení prouděním vzduchu. Rovněž údržba a opravy na předku vozu budou jednodušší a v neposlední řadě jsme snížili hmotnost vozu. Vnější úpravy na voze jsou jen jemné. Nově designován je přední nárazník, aby odpovídal novému systému chlazení. Odlišné jsou i průduchy."
Richard Taylor šéf-manager Subaru World Rally Teamu:
"V pozdějším období loňské sezóny jsme velmi úzce spolupracovali se Subaru v Japonsku, abychom co nejrychleji měli verzi 2007."
Jen málo závodních vozů se může chlubit tak kvalitním "rodokmenem" jako Impreza. Poprvé byla představena v roce 1992 a v průběhu následujících sezón dosáhla 46 vítězství na podnicích mistrovství světa. Zkušenosti, které výrobce získal na tratích rychlostních zkoušek, vložil do produkčních modelů.
Shigeo Sugaya, šéf-inženýr výrobce:
"Inženýři v Japonsku jsou odpovědní za dvě hlavní oblasti: design karosérie, včetně aerodynamiky, a zlepšování pohonné jednotky. Stejně jako dříve má motor celohliníkovou konstrukci, ale použití dalších lehčích materiálů snížilo jeho hmotnost. WRC2007 není radikální změnou, místo toho jsme provedli menší evoluce v několika oblastech."
Nepříliš úspěšnou Imprezu WRC2006 tovární tým Subaru využil i na prvních třech podnicích sezóny 2007. Zároveň už byl testován nový model na šotolinových tratích v Itálii a ve Španělsku. V Mexiku si nová Impreza odbude svůj debut v MS a nasazena bude i na zbývajících dvanácti podnicích sezóny. Dnes podle plánu dvě Subaru Imprezy WRC2007 opustily základnu v Banbury a byly poslány do Mexika.
Fotografie nové Imprezy WRC2007 naleznete
ZDE
Zdroj a foto: Subaru
ZuzanaH