Jak jsme vás v minulých dnech informovali, stalo se Mitsubishi třetí značkou, které se prostřednictvím týmu RalliArt Italy bude angažovat v IRC 2007. Ani to ale nemusí být ze strany automobilek konec. Italský tým JAS Motorsport by měl ještě letos vyrazit na tratě seriálu IRC s vozem Honda Civic Type-R R3.
Italský tým JAS Motorsport ve spolupráci se společností MRT by NOCENTINI v posledních měsících s podporou automobilky Honda intenzivně pracují na vývoji vozu Honda Civic Type-R podle nové formule pro kategorii R3. Už v Turecku, kde se v polovině května pojede druhý podnik Intercontinental Rally Challenge 2007, by se měl s tímto vozem představit Luca Betti. Ital by měl s novým "tajpárem" následně absolvovat všechny zbývající podniky letošního ročníku IRC. Bývalý účastník JWRC by v šampionátu rád promluvil do boje o nejpřednější příčky celkového hodnocení, proto nevynechá ani víkendovou Safari Rally, která seriál zahájí. V Keni se ovšem bude Betti spoléhat na "enkové" Subaru Impreza, připravené týmem úřadujícího afrického šampióna Patricka Emontspoola.
"Účastí v IRC se mi plní sen. Neuvěřitelná pestrost zemí a podniků a široké televizní pokrytí - to jsou dobré zprávy jak pro mě, tak pro mé sponzory. Safari pojedu s vozem skupiny N, protože můj vůz ještě není hotový, ale je to vzrušující projekt a já se na něj ohromně těším. Všechno je úplně čerstvé a pojedu s oficiální podporou automobilky, ale nechci toho prozradit příliš. To nejlepší teprve přijde," komentoval projekt Luca Betti.
Stále větší zájem o ambiciózní seriál ale nejeví pouze automobilky. IRC začíná lákat i výrobce pneumatik. Po Pirelli a Yokohamě přichází do šampionátu také značka BFGoodrich, která se po překvapivém rozhodnutí FIA o tom, že jediným dodavatelem pneumatik pro mistrovství světa rally v letech 2008 až 2010 bude italské Pirelli, bude soustředit právě na účast v Intercontinental Rally Challenge.
Zdroj: www.rallye-magazin.de
Foto: JAS Motorsport
LenkaZ