Citroën by v Mexiku rád vrátil Fordu úder, který konkurence uštědřila francouzskému týmu v únoru při dvou soutěžích ve Skandinávii.
Sébastien Loeb doufá, že by v úvodní etapě Mexické rally mohl profitovat ze své startovní pozice: na vyschlé šotolinové tratě bude vyrážet později než jezdci Fordu, kteří tak budou soupeřům čistit ideální stopu.
Loeb bude do úvodní etapy Mexické rally 2007 startovat jako třetí, neboť mu stejná příčka patří i v průběžném hodnocení mistrovství světa jezdců rally 2007. Po Norské rally, ze které Francouz vyšel bodově naprázdno, jej předstihli oba piloti Fordu. Marcus Grönholm a Mikko Hirvonen tak budou svému soupeři de facto připravovat příznivější podmínky na tratích rychlostních zkoušek.
Před třemi týdny v Norsku se Loeb dopustil pro něj tak netypické chyby, vyletěl mimo trať a v závějích nechal více než osm minut. I když se v závěru rally dokázal vrátit do vynikajícího tempa a dokázal urvat alespoň bod pro Citroën do hodnocení značek, sám se musel smířit s bodovým půstem do klasifikace pilotů.
"Už je to nějaká chvíle, co jsem naposledy nevyrážel na trať jako první. To má svůj rub i líc, protože to znamená, že nevedeme v šampionátu," komentuje situaci Sébastien Loeb. "Ale v Mexiku to může být naše výhoda. Pokusíme se využít této situace, abychom splnili svůj cíl a tím je vítězství."
Sébastien Loeb by měl v Mexiku určitě patřit k hlavním favoritům. Kombinace Loeb - Citroën C4 WRC jasně předvedla svou sílu už na úvodních třech podnicích letošního MS, Loeb má navíc mexický podnik rád, vždyť zde loni dokázal ještě s Xsarou WRC zvítězit. "Od loňska mám tuhle soutěž rád, ale před tím pro mě nebyla moc úspěšná. Rychlostní zkoušky jsou rychlé a náročné na pneumatiky, protože je obvykle vedro a povrch je tvrdý," upozorňuje trojnásobný mistr světa. "Ale jsou tu i pomalejší, písčitější a techničtější úseky. Dalším charakteristickým rysem je velká nadmořská výška, kvůli níž výrazně klesá výkon motorů. To každého nejdřív překvapí, ale všichni jezdci jsou na stejné lodi a dá se na to rychle zvyknout."
I když Sébastiena Loeba samozřejmě netěší, že po třech ze šestnácti podniků letošní sezony ztráci na vedoucího Marcuse Grönholma šest bodů, je jednička Citroënu spokojena s novým vozemWRC a "cé-čtyřce" věří i před první šotolinovou soutěží sezony: "Pokud jde o tým, musím na prvním místě říct to, že vše vypadá tak, jako by ani nebyli rok mimo šampionát. Netrvalo příliš dlouho, aby se zase všichni vrátili do kolotoče. Z pohledu průběhu šampionátu naše pozice sice není ideální, protože nevedeme, ale během úvodních podniků jsme zažili soustu pozitivních okamžiků," chválí Loeb. "Na začátku bylo jasně znát, že Citroën C4 WRC je velmi konkurenceschopný na asfaltu. Pak jsme viděli, že je velmi silný také na sněhu a ledu, což povzbudilo naše očekávání ohledně jeho chování na šotolině. Je to dobrý základ. Teď musíme pokračovat v práci, především na zavěšení, abychom dokázali bojovat s konkurenty kdekoliv."
Zdroj: Citroën Sport
Foto: wrc.is.free.fr
LenkaZ