Zpět na přehled článků
Guy Wilks: V Portugalsku chci složit reparát [rozhovor]
Zařazeno : MS0705
20.03.2007 01:29
Kategorie :
WRC; zobrazeno : 5362x
Brit Guy Wilks v letošní sezoně vstoupil do společnosti 'velkých kluků' mistrovství světa rally, když se mu podařilo zajistit program startů s vozem Ford Focus WRC týmu Ramsport. Druhý start čeká bývalého jezdce týmu Suzuki v JWRC už za několik dní v Portugalsku. Nejen o tom hovořil Wilks v interview pro Crash.net Radio.
Guyi, váš další start v MS s Focusem se blíží. Jak se před Portugalskou rally cítíte?
"Těším se. Je to šotolinový závod, což nám sedí. Po tom, co se stalo v Norsku, se budeme snažit o reparát. Snad to bude dobré."
Jaké jsou vaše cíle? Dojet?
"Ano, chci ujet co nejvíce kilometrů. V novém autě to zoufale potřebuji, je to ta nejdůležitější věc. Jak říkáte, dojet do cíle by bylo dobré. Taky bychom chtěli zjistit, kde se můžeme pohybovat ve výsledcích. Ale zase nechceme nijak riskovat. Popravdě řečeno nechceme, aby se opakovalo to, co se stalo v Norsku. Nechceme kvůli malé chybě skončit mimo trať. Nemůžeme si to dovolit, mělo by to následky. Takže budeme hrát bezpečnou hru."
Svůj první závod s Fordem jste absolvoval v Norsku. Absolvoval jste nebo absolvujete před Portugalskem nějaké testy, abyste si více zvykl na Focus WRC?
"Snad budeme testovat tuto sobotu (24. března), což by bylo skvělé. Bylo by to ve správný okamžik. Je perfektní vyzkoušet si vůz pět dní před startem soutěže. Je dobré sednout si do auta, oživit si jeho ovládání a najet pár kilometrů. Budu pak na auto myslet při psaní rozpisu. To je ideální. Nepochybně lepší situace než v Norsku. Vážně se na to moc těším."
Zůstaňme ještě u Norska. Vím, že jste odstoupil v úvodu druhé etapy. Odvezl jste si přesto z tohoto podniku něco pozitivního?
"Rozhodně. Když auto fungovalo správně a Phil [Pugh, navigátor] a já jsme cítili jistotu, pak jsme zajeli několik dobrých časů a mezičasů. To bylo vážně pozitivní. Rychlost tam byla a my jsme na některých rychlostních zkouškách poráželi Dani Sorda a Chrise Atkinsona, což jsou oba tovární jezdci. A pokud jsme je neporáželi, byli jsme jim blízko. S tímto vozem jsem jel poprvé, navíc v podmínkách, na které nejsem zvyklý. Když jste soukromník, nikdy nejste v ideální situaci. Prostě musíme využít příležitost a tu budeme mít znovu v Portugalsku."
Bude to pro vás na šotolině jednodušší než na sněhu?
"Jsem si jistý, že bude, protože na šotolině nevypadnete tak snadno jako na sněhu. Nejsou tu žádné sněhové bariéry a vy můžete vidět, co je na kraji cesty, nic není schované. Ale uvidíme, jaké budou tratě. Pro všechny je to nová soutěž a jede se v jiné části země než předchozí ročníky. Takže kdo ví, jaké budou tratě a počasí. Právě počasí může hrát klíčovou roli."
Jestli se nepletu, máte letos v plánu osm startů s Focusem WRC. Je to tak?
"Doufáme, že jich bude osm, ale jistě naplánované jsou čtyři nebo pět a o dalších se bude ještě jednat. Nějaký program máme v hlavě, ale ještě hledáme další možnosti, abychom se jej pokusili změnit. Ještě to není dané napevno."
Můžete prozradit další detaily?
"Po Portugalsku je jistý start ve Finsku a bylo by pěkné, kdyby mezi tím byl ještě jeden závod. Možná vyměníme jeden start z konce roku za nějaký dřívější závod, protože by asi bylo výhodnější zaplnit pauzu. Taková je naše představa."
Plánujete ještě něco dalšího: Třeba starty v britském šampionátu nebo v IRC?
"V tuto chvíli ne, možná nějaký asfalt v Irsku, ale o tom se zatím nerozhodlo. Jen se mě ptali, jestli bych takovou soutěž rád absolvoval nebo ne. A já bych ji s vozem kategorie WRC rád jel, ale ještě se to musí doladit a musí se sehnat sponzoři."
V minulých letech jste závodil v JWRC se Suzuki. Jak užitečná je tato zkušenost?
"Byla to skvělá zkušenost. Byl jsem šťastný. Tři roky jsem byl členem týmu Suzuki a podíval jsem se s ním po světě. Šlo sice 'jen' o vůz kategorie S1600, ale získal jsem spoustu zkušeností ohledně spolupráce s továrnou a s profesionálním týmem. Úžasným přínosem pro mě a Phila bylo množství kilometrů, které jsme mohli ujet na jednotlivých soutěžích. Nepochybuji, že letos se mi v určitých okamžicích tyto zkušenosti vyplatí."
Sledujete letos průběh juniorského šampionátu?
"Ano, ale musím říct, že je to trochu nuda, nemyslíte? Síla, plynoucí z konkurence, je pryč. V juniorském šampionátu vždycky byla pětice silných špičkových pilotů, ale letos to tak není. Pravidla povolila účast dvoulitrových vozů skupiny N a Renault se rozhodl jít touto cestou. Navíc se v šampionátu objevuje řada 'hostujících' jezdců s nejrůznějšími auty, která nemohou konkurovat vozům kategorie S1600. Mnoho jezdců to neustále zkoušelo, ale přišli o sponzory nebo museli odejít z jiných důvodů. Jezdci už nejsou tak silní. Je to velké zklamání, protože to je vynikající kategorie."
Poslední otázka: jak moc záleží na tom, abyste letos s Focusem WRC udělal dojem? Je to velký risk?
(chvíli přemýšlí)
"Vždycky je to risk a záleží na podmínkách, jaké máte. Ale chci ukázat, co ve mně je, a zároveň musíme být s Philem opatrní, abych svou snahu nepřehnali. Víme, že to můžeme dokázat. Je to o tom, aby všechno kolem nás bylo v pořádku. Jak už jsem řekl, když jste soukromník, musíte věnovat zvláštní úsilí práci s týmem, vozu a vlastně všemu, aby to do sebe správně zapadlo. Tovární jezdci mají štěstí a my se snažíme, abychom se mezi ně prosadili. Letos na sebe chceme upozornit. To je pro nás nejdůležitější."
Zdroj:
Crash.net
Foto: Martin Viďourek,
www.frozentime.cz
ZdeněkZ
Zpět na přehled článků
Související články
Další video...