English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Hustopeče - Jak to bylo vloni?

Zařazeno : MCRR0702

14.04.2007 04:31
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 4376x


3. Agrotec Iveco rally 2007 se pojede ve dnech 20. a 21. dubna a bude součástí nově vypsaného šestidílného šampionátu mistrovství republiky. Do jejího startu zbývají necelé dva týdny. Uzávěrka přihlášek vypršela právě 11. dubna, ale my se dnes ještě ohlédneme za loňským ročníkem akce.
Do druhého ročníku soutěže, který se jel premiérově jako podnik MČR ve sprintrally 2006, odstartovalo 79 vozů. Bylo to tedy zhruba třikrát tolik, než při kandidátském podniku na závod mistrovství republiky na podzim roku 2005. Pořadatelé sice byli nováčky v šampionátu jednodenních soutěží, nicméně vše zvládli bez závažných zádrhelů a závěrečná zpráva neobsahovala žádné zásadní problémy. Jelo se na celkem třech úsecích v těsném okolí jihomoravského města Hustopeče o takzvané Bílé sobotě se startem i cílem přímo z hustopečského náměstí. Krásné jarní počasí (i slušná jezdecká účast) přilákalo poměrně dost fanoušků, včetně mnoha 'domácích' diváků z přilehlých obcí. Celková délka rychlostních zkoušek AGROTEC WÜRTH rally 2006 byla 75,56 kilometru a trať byla velmi kompaktní, ale také náročná. Na startu se objevila řada posádek české jezdecké špičky, ale mnozí z favoritů nakonec bohužel příliš daleko nedojeli. Z elitní desítky startovního pole pro technické problémy poměrně brzy postupně vypadli Miroslav Jandík, Pavel Červenka, či Zdeněk Vlček, kteří skončili hned v úvodu po první RZ. Po páté erzetě se k odpadlíkům kvůli přehřívání motoru přidal také Karel Trojan, který do té doby držel skvělou druhou příčku. Po něm předčasně odstoupil také Petr Poulík a v závěru se chybě nevyhnul ani zkušený Josef Peták, startující s Renaultem Clio S 1600. Svoji havárii na úzké lesní cestě později již s úsměvem popsal takto: "Asi jeden km po startu poslední erzety mi skočila do cesty dřevěná srnka a urazila mi kolo…" Onou srnkou však ve skutečnosti byl pařez, takže ochránci přírody mohli být v klidu. Zkušený Peták tak velmi usnadnil cestu za prvenstvím ve třídě super 1600 obhájci celkového prvenství z roku 2005 Romanu Odložilíkovi se Suzuki Ignis S 1600, který ale tentokrát v silné konkurenci dosáhl 'pouze' na páté místo absolutně. Neradoval se ani zpočátku rychlý a poměrně úspěšný Brňan Jiří Volf, který chtěl podobně jako v Okříškách získat medaili. O tu jej ale připravila celkem zbytečná jezdecká chyba ve druhé RZ na velmi kluzké trati v lesním úseku za obcí Diváky. Přitom právě tento úsek se posádce jinak líbil: "Třetí úsek, to byla opravdová lahůdka. Spousta šotoliny, jedna zatáčka za druhou... Přesně na tohle jsme se moc těšili," říkal před rokem Volfův navigátor Petr Novák. Vůz sice nebyl nijak poškozen, ale z hlubokého příkopu jej nebylo možné bez pomoci techniky vyprostit. Ve stejném místě mimochodem skončily šance i několika dalších posádek, které podcenily hladký a jinak velmi kvalitní asfalt této lesní cesty. "Byl jsem o chlup rychlejší při nájezdu do pravé zatáčky na blátě, auto se pozadu svezlo do příkopu. Zřejmě se s námi utrhl okraj vozovky, protože se tam svezl i předek. Na stejném místě spadlo do příkopu později asi pět aut, ale my jediní jsme nevyjeli ven, protože tam v době našeho příjezdu nikdo nebyl a auto se při pokusu o vyjetí zahrabalo až po ráfky. Prostě smůla. Jak jsem to trápil, tak jsme navíc asi poškodili spojku," popsal svoji havárii Jiří Volf. Nicméně letos se chystá napravit reputaci a jistě bude chtít patřit mezi nejlepší pětici, kterou uzavíral na nedávné Valašské rally 2007, která v pátek a v sobotu odstartovala šampionát mistrovství republiky. Náročnost loňské AGROTEC rally potvrdil i celkový vítěz Josef Semerád, který se právě zde představil s premiérou nového vozu a v cíli byl plně spokojen. Zopakoval své vítězství ze zasněžených Okříšek a dostal se tak do čela průběžné klasifikace s plným počtem 60 bodů. "Nový vůz fungoval dokonale. Náročná trať mi vyhovovala, i když to hlavně ráno strašně klouzalo. Vítězstvím se mi podařilo splnit další dílčí cíl v cestě za konečným prvenstvím. V Hustopečích jsem startoval poprvé, takže tratě nemohu srovnávat s minulými ročníky, ale bylo to opravdu velmi náročné. Na páté erzetě v Divákách jsem zatrnul, když jsem zavadil zadním kolem o obrubník, ale dobře to dopadlo a nic se nestalo. Jinak vše bylo v pohodě a jsme spokojeni," řekl vloni v cíli Josef Semerád. Letošní sezóna pro něj zatím není nijak oslnivá, když - jak známo - má na kontě již dva kotrmelce. Věřme ale, že se jeho vůz po výletu do lesa na Valašsku podaří během nadcházejících necelých dvou týdnů opravit a na Moravu přijede obhajovat. I když v konkurenci dvou vozů třídy WRC to nebude mít jednoduché. Na druhém místě vloni skončili se ztrátou necelé minuty Vladimír Barvík s Petrou Minářovou rovněž na voze Mitsubishi Lancer a třetí pak dojeli Martin Kožmín s Miloslavem Talaváňou, vítězové předloňského Poháru ČMPR. "Jsme spokojeni, i když to bylo těžké a hodně to klouzalo. Odpadlo sice několik rychlých posádek, ale myslím, že i my jsme něco slušně zajeli," poznamenal k úspěchu Vladimír Barvík. "Se záludností blátíček a posypů jsme bojovali nejvíc na RZ 2, kde jsme měli opravdu namále. Po odstoupení několika favoritů a nakonec i Karla Trojana po páté vložce jsme se dostali na bronzovou příčku, ale jen s deseti vteřinami na Jana Jelínka. Čekal nás závěrečný finiš - nesměli jsme chybovat a nesměli jsme zpomalit. Nakonec jsme vybojovali ještě dalších 5 vteřin. Jsme naprosto spokojeni. V Hustopečích se nám líbilo, v sobotu se dosud proměnlivé počasí umoudřilo a organizačně byl závod velice dobře zvládnutý - bylo znát, že tento podnik připravil člověk, který rallye a jejím jezdcům rozumí," pochválil pořadatele Miloslav Talaváňa, navigátor třetího vozu v cíli. A my můžeme dodat, že těmi hlavními organizátory hustopečské soutěže jsou také letos Martin Rada a Rudolf Kouřil. Tedy aktivní jezdec a v druhém případě spolujezdec. Takže problematiku dobře znají i z druhé stránky. <{(OBR3)}> Vítězem skupiny N se stal Zdeněk Vrbecký s Hondou Integra, který vyhrál třídu N a zároveň N3 a v absolutním pořadí skončil na 15. místě. "Pěkná a náročná soutěž, která se pořadatelům vyvedla. Je poznat, když závod připravují lidé, kteří znají rally nejen v teorii, ale i z vlastní zkušenosti, jako je Ruda Kouřil. To pak všechno funguje jak má a je radost se takovýchto závodů zúčastnit," chválil pořadatele také Zdeněk Vrbecký a to jistě nejen proto, že vyhrál třídu. Velkým soupeřem Vrbeckému byl až do svého předčasného odstoupení v polovině soutěže právě domácí Martin Rada. Premiérově se v šampionátu sprintů představil s Alfou Romeo 147 a hned se mu podařilo vyhrát ve své třídě dvě erzety ze tří, které absolvoval. Nakonec ale skončil kvůli problémům se spojkou. "Mně to připadalo z našeho pohledu trochu jako nějaké Mexiko. Jandík špatně, technická závada. Volf, řekl bych, ještě hůř. I když jsou Velikonoce, nebral bych na něj pomlázku, ale rovnou rákosku! Ale je to sport a důležité je, že všichni jsou celí a zdraví," hodnotil po soutěži Milan Liška, který byl tentokrát v roli šéfa týmu a nikoliv závodníka. Za zmínku stojí také fakt, že servisní zóna byla vloni přemístěna do rozsáhlého areálu v nedalekém Zaječí, kde nebyly žádné prostorové problémy. Navíc zde bude také letos a kromě toho zde bude i ředitelství a cíl první a start druhé etapy. Na trati soutěže převažoval z 91 procent asfalt různých druhů, téměř 8 a půl procenta se jelo na šotolině, která z našich soutěží již spíše mizí, a navíc nechyběly ani kostky a panely. Trať vůbec byla mnoha jezdci označována za velmi těžkou! Hlavně při prvním průjezdu na mnoha místech nechybělo bláto, které řadu posádek poslalo mimo. Nicméně pouze ve dvou případech skončily posádky po kotrmelcích, i když to bylo v obou případech v pěkných serpentinách na slušném asfaltu, který tito jezdci podcenili. Jinak ale lze zdejší tratě označit jako velmi bezpečné a na většině úseků jsou bezpečné únikové zóny a ne třeba hluboké příkopy. Ze 79 posádek na startu nakonec dojelo do cíle 48. "Potěšitelné je, že závodníci byli spokojeni a na rampě jsem slyšel často: těžké, náročné, ale to na rally patří, tak jako se jezdilo dříve, moc dobrý zážitek, přijedeme za rok znovu, dobrá organizace a zázemí, skvělá servisní zona atd. Takže doufám, že bylo vše v pohodě, sporťáci taky nic nenamítali a tvářili se spokojeně. Vzhůru na AGROTEC rally 2007," mohl být vloni po skončení soutěže spokojen Martin Rada, šéf pořadatelů. A také letos je vše připraveno, aby podobná slova mohla padat také ve třetím ročníku hustopečské rally. Doplňme ještě, že Martin Rada se představí i za volantem své Alfy Romeo 147, se kterou má za sebou dva pozlacené starty v soutěžích letošního velkého mistráku, tedy v Rakousku a na Šumavě. Celá trať 3. AGROTEC IVECO rally 2007 má plánovanou délku 273,78 km, z toho 10 připravených RZ měří 125,31 km. Start bude ve večerních hodinách v pátek 20. dubna a hlavní dávka rychlostních zkoušek je naplánována na sobotu 21. dubna 2007. Text: Pavel Jelínek Foto: Nowi, www.czechrallyeweb.net

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Test Pola R WRC pro sezónu 2017 na asfaltu [3x VIDEO]

/ Další video...