Zpět na přehled článků
Lužické hory - Plno kandidátů, ale žádný jednoznačný favorit
Zařazeno : MCR0702
11.05.2007 11:24
Kategorie :
Česká rally; zobrazeno : 4693x
Přibližně měsíc po úvodní soutěži v Okříškách bude seriál Mistrovství ČR ve sprintrally o nadcházejícím víkendu pokračovat na opačném konci republiky.
Svoji premiéru v národním mistrovství si odbude Thermica rally Lužické hory, která v předešlých letech patřila k nejoblíbenějším soutěžím Poháru ČR a loňský kandidátský podnik do sprintového seriálu se jí vydařil natolik, že postoupila o ligu výš. Pro letošek pořadatelé připravili velmi atraktivní schéma osmi rychlostních zkoušek uspořádaných do čtyř sekcí, které nabízí pro diváky skvělou možnost shlédnout minimálně čtyři průjezdy soutěžních posádek. Za atraktivní lze považovat i velmi pestrou startovní listinou, kde mezi 110 přihlášenými nalezneme vedle našich také čtyři německé dvojice, jež přijedou bojovat o body do německo – českého poháru Lausitz – Lužické hory.
Skupina S
Skupina S je oproti ´prostřednímu mistráku´ ve sprintech tak trochu na okraji zájmu. Mezi pravidelné účastníky zde nepatří ani jedna posádka s vozem specifikace WRC, ´áčkové´ Lancery jsou nespolehlivé, a tak zajímavou podívanou nabízí spíše nižší třída S1 pro vozy slabších objemů. V okolí Hrádku nad Nisou ale může být vše jinak. Kvůli zájmu sponzorů se na startu objeví již potvrzený vítěz Valašky Karel Trněný s Octavií WRC a útočiště zde najdou i tři ze čtyř přihlášených německých posádek. O okořenění se postará také pravidelný účastník seriálu Eddy Schlager, který poprvé vytáhne do boje svoji nově připravenou Evo sedmičku, s níž je jeho cílem zapomenout na nevydařený začátek roku. Po své pravici navíc bude mít nového spolujezdce Petra Koláře a rád by ukázal, že druhý čas absolutně z úvodní rychlostní zkoušky Rally Vysočina nebyl náhodný. S dalšími S-dvojkami se objeví vedoucí muž seriálu Tomáš Kurka a dravý Václav Mulač, více se však tentokrát očekává od dvojice jezdců, která si to loni na této soutěži rozdávala o celkové prvenství. Jak Vladimíru Bergerovi, tak Václavu Donátovi zdejší trať svědčí a od obou se dají čekat časy na hranici nejrychlejších ´áčkových dvoukolek´.
Mezi německými jezdci se sice nesejde příliš početná konkurence, všichni přihlášení ale slibují kvalitní sport. Olaf Dobberkau, který se představí s Porche 911 GT3 RS, dokonce od pořadatelů dostal prestižní číslo 2 a pokud dokáže svůj vůz na obtížných severočeských zkouškách ukrotit, může hodně zlobit i v celkovém pořadí závodu. Ostatní již takové ambice nemají. Manažer německo – rakouského Volvo cupu Joachim Walther se na trati představí s jedním z ´vagónů´, které jsou v tomto cupu k vidění, čímž se automaticky pasoval do role baviče diváků. Jeho loňský výsledek z rakouské Triestingtal Rallye, kde byl v silné konkurenci pátý absolutně, navíc naznačuje, že ač je jeho auto v podstatě sériový taxík, nikdy s ním nepatří mezi křoví. S Trabantem se představí další Němec Ralf Eckl, který má šance na úspěch v celkovém pořadí samozřejmě ještě nižší, jeho účast ale bude jedním z nejvítanějších zpestření soutěže.
Skupina N
Skupina N je letos ve sprintovém mistrovství výkladní skříní favoritů na absolutní titul. Úvodní soutěž seriálu se sice stala kořistí Milana Pantálka, jezdců, kteří by rádi zasáhli do bojů o nejvyšší metu je však ve sprintech celá řada. Třeba David Komárek, který má vzhledem k výpadku v Okříškách a plánované absenci v Pačejově nůž na krku. Chce-li v konečném účtování zaútočit na jednu z medailí, nemůže si už dovolit žádný slabý výsledek. O titul má velký zájem i Jan Jelínek, jemuž se zle nevydařil úvod sezóny ve dvou vyšších šampionátech a jedinou jeho šancí, jak si zachránit reputaci, jsou proto sprinty. I on už ale má na kontě nulu z Okříšek a bude tedy muset v dalším průběhu roku pravidelně bodovat. Mezi ty, kteří naopak na Vysočině položili dobrý bodový základ pro další boje v sezóně, patří Viktor Szabó, jenž letos opustil ´velký mistrák´ a přechod do sprintů mu zatím vychází na jedničku. Slušný bodový příděl si v Okříškách připsal také Petr Hozák, který se na minulé ´velké´ soutěži objevil premiérově s poslední evolucí Lanceru, ale do Hrádku je přihlášen se sedmičkou. S čím nakonec vyjede tak zjistíme až po pátečních přejímkách. Hozákem jsme smečku uchazečů o titul uzavřeli. Velké ambice v pořadí seriálu má sice i Lumír Firla, tomu ale nyní schází vhodný vůz a v Hrádku jej proto neuvidíme.
Na svůj velký úspěch z roku 2005, kdy v Hrádku nenašel přemožitele, by rád navázal Martin Kožmín, který se představí na soutěžních tratích letos poprvé. Mezi černé koně se může po skvělém výkonu v Hustopečích zařadit také Jan Sýkora s Evo osmičkou, či loňský vítěz Mitropa cupu Jiří Tošovský, který přijede obhajovat loňský bronz. Bez nároku na body se sveze držitel priority ASN Jaroslav Orsák, na jehož mitsubishi bude nalepeno startovní číslo 1.
Na hodně zajímavé závody se můžeme těšit v nižších třídách skupiny N. Objeví se okříšský hrdina Jiří Hladík se Civicem třídy N2, vítězný muž N-trojek ze stejné soutěže Václav Stejskal, zkušený Jaroslav Roubíček a další skvělí jezdci. Velmi zvědavi budeme také na nadějného Josefa Čermáka, jenž se po senzačním okříšském výkonu se šestnáctistovkou poprvé divákům ukáže ve dvoulitrové Hondě Civic Type R. Trochu slabší konkurenci oproti Okříškám hlásí třída N1. Pouhé dvě přihlášené posádky – to je málo a zdá se, že doby, kdy se na startu objevovalo třeba i patnáct enkových ´malorážek´ jsou bohužel definitivně minulostí.
Skupina A
Ve srovnání s ostatními seriály zažívá ve sprintech ústup ze slávy skupina A. Spousta jezdců přešla během zimní přestávky do vyšších seriálů a boje o čelo tím dost utrpěly. Jediným favoritem na titul je letos Lubomír Minařík s Puntem, který nemá ve skupině vyrovnaného rivala a více než o pořadí ve skupině se tak zajímá o výsledky v celkovém hodnocení jednotlivých soutěží. Situaci by mu mohl výrazně ztížit snad jen příchod Josefa Sedláčka, jenž by měl v Hrádku vyrukovat s druhým Puntem týmu Roto, otázkou však zůstává, jak dlouho si bude na nový vůz zvykat. Při příznivé konstelaci ještě může do boje o zlato teoreticky zasáhnout Milan Kneifel s Fabií, ostatní jezdci už ale proti jedničce stáje Roto nemají nejmenší šanci.
Poslední kitový vůz třídy A6 předvede v Hrádku rozevlátý Jiří Vlček, zbylé favority na slušný bodovaný výsledek ve skupině A tak musíme hledat v jiných třídách. Hodně silný bude na svých domácích tratích nepochybně Jan Halala s Focusem, kterému ve třídě A7 vedle tradičních účastníků seriálu hodlá konkurovat i nebodující Němec Klaus Teichmann s Almerou. Ve třídě A5 musíme počítat hlavně s vítězem Okříšek a Krumlova Janem Dohnalem, diesely zase mají svého favorita v Oldřichu Bočkovi. Přihlášen je také mladý Filip Ballek, zda se jeho týmu podaří v Okříškách zle rozbitou Felicii na severočeskou soutěž připravit však není známo.
Pohár ČR
V 37 členném poli účastníků Poháru ČR musíme hledat favorita v posádce otce a syna Hendrichových. Jezdci, kteří by mohli této dvojici cestu za prvenstvím znepříjemnit, tentokrát buď na startu nebudou, a nebo si zazávodí mimo klasifikaci, cesta k vítězství pro někdejší vítěze Českomoravského poháru je tedy otevřena. Ve startovním poli, které tvoří i někteří účastníci podniků národních seriálů, patří mezi favority na zisk medaile i okříšský vítěz Pavel Hlaváč s nissanem či jeho zdatný sekundant Miroslav Janota s Opelem Ascona. Mimo klasifikaci se představí Karel Macek, který opět vytáhne do boje svoje doma postavené ´wéercéčko´.
Pohár mládeže
Druhé letošní měření sil čeká vedle sprinterů a poháristů také začínající jezdce, kteří se účastní nově vzniklého Poháru mládeže. Po pozoruhodném vystoupení v Okříškách musíme v tomto seriálu letos nejvíce počítat s dvojicí Jan Černý, Martin Bujáček, která už naznačila obrovský talent a v závěru Rally Vysočina dokonce v dílčích výsledcích míchala kartami i v hodnocení třídy N1. K této dvojce by jistě rád patřil další nadějný hoch – syn úřadujícího sprintového mistra Martin Semerád, jemuž školní povinnosti znemožnily v Okříškách startovat a svoji soutěžní premiéru proto uskuteční až právě v Hrádku. Čtvrtým do mariáše bude zatím nepříliš úspěšný Jakub Urban s Felicií po Martinu Kneslovi.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media
Foto: www.rallye-magazin.de
Zpět na přehled článků
Související články