Zpět na přehled článků
XXXIV. Rally Bohemia odhaluje svou tvář
Zařazeno : MMCR0704
25.05.2007 02:32
Kategorie :
Česká rally; zobrazeno : 6307x
Ve dnech 15. ? 17. června 2007 se uskuteční již XXXIV. ročník Rally Bohemia. Soutěž je pořádána pod záštitou Přemysla Sobotky, předsedy senátu parlamentu České republiky, hejtmana Libereckého kraje Petra Skokana, hejtmana Středočeského kraje Petra Bendla a prezidenta Autoklubu České republiky Romana Ječmínka.
Do startu letošní Rally Bohemia zbývá méně než měsíc a protože již běží lhůta, ve které je zakázán pohyb účastníků po trati rychlostních zkoušek, můžeme si projít jednotlivé sekce, ze kterých se bude skládat trať jedné z největších a nejstarších českých soutěží.
Sestavením tratě pro XXXIV. Rally Bohemia, jejímž hlavním partnerem je i letos Škoda Auto a.s., byl pověřen Petr Pavlát a byla to skvělá volba. Obtížně bychom v kraji hledali člověka s větším přehledem o všech silnicích, silničkách, cestách a cestičkách na území ohraničeném městy Mladá Boleslav, Česká Lípa, Liberec, Jablonec nad Nisou, Tanvald, Semily a Železný Brod. Jak tedy vzniká trať soutěže zařazené do MMČR a evropského poháru? Kudy povede? S kým je třeba vést jednání? Co vše je potřeba pro zdar soutěže zařídit a zajistit? Na všechny tyto otázky zná vedoucí tratě odpověď: "Při stavbě tratě pro nás bylo prioritou číslo jedna nalezení co nejtechničtějších úseků, kde nebude nutné využívat retardéry. Přitom jsme dbali na to, aby celá trať byla co nejkompaktnější a bez zbytečných přejezdů. Z několika původních variant postupně vykrystalizovala současná podoba s páteční divácky atraktivní paralelní superspeciální rychlostní zkouškou na Autodromu Česká Lípa. V sobotu se nám podařilo díky pochopení vedení města Mladá Boleslav vůbec poprvé přivést soutěžní auta do ulic města. Staroměstská rychlostní zkouška bude odstartována prakticky hned za startovní rampou. Poté se již pojedou klasické rychlostní zkoušky v podhůří Jizerských hor. Na neděli jsou připraveny dva úseky. Kratší Chloudov a na závěr královská rychlostní zkouška Návarov s délkou o stotřicet metrů přesahující čtyřicet kilometrů."
První etapa XXXIV. Rally Bohemia je složena z osmi rychlostních zkoušek o délce 154 km. Ještě před ostrým startem budou mít účastníci soutěže poslední příležitost k vyzkoušení a nastavení svého vozidla na testovací rychlostní zkoušce, zkráceně nazývané shakedown. Pro posádky je nepovinný a proběhne ve čtvrtek 14.6. 2007 na stejném úseku jako v minulém roce, tedy mezi obcemi Zásadka a Dneboh poblíž Mnichova Hradiště.
RZ1 Super RZ - 2,40 km (Sosnová)
Páteční prolog v podobě paralelní rychlostní zkoušky proběhne tradičně v areálu Global Assistance Racing Areny Česká Lípa. Součástí programu budou i jízdy Rally Bohemia Historic Show s legendárními vozy skupiny B klubů Slowly Sideways z Německa a Historic Lancia Rally z Itálie. Do této šou se hlásí i majitelé historických automobilů z Čech a Moravy. V rámci WRC Show se představí i Jan Kopecký se svým vozem Škoda Fabia WRC, startující i letos s podporou Škoda Auto v seriálu MS v rallye. O účasti dalších vozů nejsilnější kategorie WRC v současné době pořadatelé intenzivně jednají.
RZ2 Staroměstská - 5,23 km (Mladá Boleslav)
V sobotu, bezprostředně po opuštění startovní rampy, umístěné letos nově na Staroměstském náměstí, je díky pochopení a podpoře ze strany zástupců města připravena historická premiéra rychlostní zkoušky v ulicích Mladé Boleslavi. Po technické a diváky jistě bohatě navštívené pasáži ještě na Staroměstském náměstí zamíří soutěžní vozy Pražskou bránou na parkoviště u zimního stadionu. Odtud budou pokračovat přes Podolec směrem k letišti, aby se vrátily zpět pod mladoboleslavký hrad a vydaly se k serpentinám v Neuberku. Svou více než pětikilometrovou jízdu zakončí v cíli u letiště. Patnáct minut po posledním vozidle zařazeným do MMČR a evropského poháru opět uvidíme soutěžní legendy Rally Bohemia Historic Show a po nich absolvují trať i účastníci Škoda Classic Weekend, každoročního setkání majitelů vozů Škoda vyrobených v letech 1946 – 1979.
RZ3 a 6 Sychrov - 28,52 km (Sychrov – Malá Skála)
Trať je vedena prakticky stejně jako v minulém roce. Změněný je pouze průjezd komentovanou diváckou zonou s měřením mezičasu v Hodkovicích nad Mohelkou, kde přibyl atraktivní objezd kašny. Posádky Rally Bohemia Historic Show absolvují oba průjezdy touto rychlostní zkouškou.
RZ4 a 8 Šumburk - 16,97 km (Svárov – Tanvald)
Tato rychlostní zkouška naopak oproti loňsku doznala výrazným změn. Byl vypuštěn nebezpečný a rychlý průjezd obcí Popelnice a přidán zajímavý úsek z Haratic směrem do osady Na Vrších. V této části tak vznikla nádherná a bezpečná divácká místa pro velké množství diváků, kteří budou mít příležitost sledovat atraktivní úsek dlouhý téměř dva kilometry. Posádky jistě ocení i zcela nový asfaltový koberec od Zlaté Olešnice přes Rejdice do Šumburku. Automobily v Rally Bohemia Historic Show pojedou pouze první průjezd. Ještě jednou budeme moci obdivovat i historické automobily účastníků Škoda Classic Weekend a protože je dostatečný časový prostor mezi startem prvního a druhého průjezdu, jednají pořadatelé o dalším zpestření v podobě jízdy atraktivních současných automobilů a motocyklů. K vidění budou například vozy Kaipan, repliky proslulého Lotusu Seven.
RZ5 a 7 Smržovka - 27,90 km (Nová Ves – Plavy)
Přidáním sjezdu na Lidické náměstí s tribunou v divácké zoně ve Smržovce a změnou průjezdu obcí Huť, kde místo po hlavní silnici vede trať po místní komunikaci, se tato rychlostní zkouška stala třetím nejdelším měřeným úsekem. Ještě větším kladem je větší zajímavost jak pro diváky, tak pro posádky. I zde uvidíme legendární vozy Rally Bohemia Historic Show pouze v prvním průjezdu. Po absolvování RZ6 se přesunou do uzavřeného parkoviště Svijanský dvůr poblíž Tipsport areny v Liberci, kde bude možno si je zblízka prohlédnout.
Nedělní druhé etapě bude jednoznačně dominovat více než čtyřicet kilometrů dlouhá rychlostní zkouška Návarov. Předcházet jí bude kratší, ale velice technický Chloudov.
RZ9 a 11 Chloudov - 7,41 km (Líšný – Dlouhý)
Nejtechničtější část rychlostní zkoušky známé z dřívějších ročníků, kdy se na tomto úseku jezdilo buďto v obráceném směru, nebo tvořil součást delší rychlostní zkoušky. Slouží především k rozcvičení posádek před královským Návarovem, nejdelším úsekem nejen celé XXXIV. Rally Bohemia, ale zřejmě i všech ročníků předcházejících.
RZ10 a 12 Návarov - 40,13 km (Bítouchov – Železný Brod)
Bezesporu nejnáročnější měřený úsek letošního ročníku. Posunutím místa startu do Bítouchova na předměstí Semil vyhověli pořadatelé přání zástupců místního regionu. Propojili technické úseky v okolí Semil, kde se již v minulosti závodilo, Bozkova a Navarova a přidáním smyčky do Zlaté Olešnice. Vznikla tak vpravdě královská rychlostní zkouška, která na samý závěr soutěže bude klást vysoké nároky nejen na rychlost, ale i taktiku posádek. Zcela jistě letos nebudeme svědky nedělní jízdy na udržení výsledku, ale závodit se bude až do posledních metrů. Pořadatelé si jsou samozřejmě vědomi možného rizika způsobeného havárií, následným zablokováním tratě a možného rušení rychlostní zkoušky a i na tuto eventualitu jsou připraveni.
Příprava tratě pro soutěž evropského formátu s sebou samozřejmě nese nekonečný počet jednání s úřady i soukromými osobami, vlastníky pozemků i komunikací, ale své si musí říct i státní orgány, například policie, nebo i lékaři. Závěrečné slovo má proto opět Petr Pavlát: "Letošní trať jsme připravovali spolu se Stanislavem Kafkou. Díky jeho nadhledu, organizačním schopnostem i zkušenostem stále ještě aktivního spolujezdce, se nám dařilo řešit vzniklé problémy a hledat schůdná řešení. Podporu jsme našli ve všech pověřených obcích a těmi jsou Turnov, Jablonec nad Nisou, Semily, Tanvald, Železný Brod, Liberec, Mladá Boleslav a Mnichovo Hradiště. Výraznou pomoc poskytli i hejtmani Libereckého i Středočeského kraje i oba krajské úřady, nejen při řešení dopravní obslužnosti. Poděkování zaslouží i Policie České republiky za spolupráci při stanovení dopravního značení a konzultaci případných stavenišť a objížděk. Své si samozřejmě musí říci i lékaři. Velké díky za pochopení patří i občanům, jichž se dotknou uzávěrky silnic a také firmám, které budou v průběhu rallye omezeny ve svém provozu. Věříme, že společné úsilí v přípravě XXXIV. Rally Bohemia, se odrazí v hladkém průběhu soutěže, že posádky budou s rychlostním zkouškami spokojeny a společně s diváky si odvezou domů skvělé sportovní zážitky."
Text: Milan Hauer, tiskový mluvčí XXXIV. RALLY BOHEMIA
Ilustrační foto: PPK
Zpět na přehled článků
Související články