Jubilejní ročník Pirelli Lavanttal Rallye vyhrál o víkendu Maďar Krisztian Hideg. Hlavní favorit Raimund Baumschlager dojel druhý.
30. ročník Pirelli Lavanttal Rallye s centrem ve Wolfsbergu sledovalo přibližně 50 000 diváků. Soutěž byla třetím podnikem rakouského mistrovství, druhým dílem Mitropa Cupu a zahájila slovinské mistrovství. Na náročných tratích mohli přítomní diváci sledovat opravdu dobrý sport.
Jedinou pihou na kráse při oslavě narozenin soutěže bylo pouze vítězství zahraničního jezdce. Ovšem Krisztian Hideg si jej rozhodně zasloužil. Hidegovi sice nahrály do karet technické problémy, s nimiž se potýkal Baumschlager, k výhře ale Maďar dospěl také díky vyrovnanému a taktickému výkonu.
"Měl jsem takový náskok, že jsem si mohl dovolit rozumně taktizovat. Kromě toho jsme měl šťastnou ruku při volbě pneumatik a také mi pomohly dobré znalosti trati, které jsem získal loni. S autem nebyly také žádné problémy. Z tohoto úspěchu mám velkou radost," řekl
Krisztian Hideg.
Po problémech s motorem na RZ3 a následné padesátisekundové penalizaci, zahájil loňský vítěz
Raimund Baumschlager ve druhé etapě obrovskou stíhací jízdu. Ta jej vynesla z deváté na druhou příčku.
"Pro mě je to tak, že jsem v této situaci vyhrál druhé místo, ale první jsem neprohrál. Chci poděkovat mechanikům, že v rekordním čase čtyřiadvaceti minut dokázali motor opravit. To je super výkon."
Za Baumschlagerem si pro pohár za třetí místo dojel
Franz Wittmann junior.
"I když jsem měl spoustu problémů, s turbodmychadlem, tlumiči a diferenciály, celkově jsem se v autě cítil dobře. Navíc jsem poprvé ve své kariéře dokázal v absolutní klasifikaci vyhrát rychlostní zkoušku. O to víc mě teď mrzí body, o které jsem přišel při Rallye Šumava."
Čtvrtou příčku absolutně a zároveň vítězství ve skupině N vybojoval domácí
Achim Mörtl, jenž po opatrném začátku se svým Subaru Impreza neustále zrychloval.
"Splnil jsem, co jsem si předsevzal: maximální bodový zisk ve skupině N a další zvýšení náskoku na čele klasifikace šampionátu. Z minima jsem vytěžil maximum. Rád bych poděkoval Bernhardu Jahnovi, s nímž jsme se v krátkém čase dohodli na půjčení vozu."
Pirelli Lavanttal Rallye byla také součástí Mitropa Cupu. Úvodní podnik, Oberland Rallye, vyšel i českému jezdci Jiřímu Tošovskému (Mitsubishi Lancer Evo 8), jenž dojel absolutně šestý, mezi posádkami bodujícími do Mitropy byl ovšem druhý za Hermannem Gassnerem. Protože Gassner dal přednost startu v Německu, otevírala se před Tošovským možnost převzít vedení v šampionátu. A český jezdec ji využil. V absolutním hodnocení Lavanttal Rallye obsadil Jiří Tošovský navigovaný Michalem Slámou 20. místo, v klasifikaci jezdců přihlášených do Mitropa Cupu ale dojeli čtvrtí a po dvou z devíti podniků středoevropský pohár vedou!
S 'evo-osmičkou' v Rakousku startovala také další česká posádka Jaroslav Mikulenka – David Soviar. Ti sice museli odstoupit již na RZ2, díky výsledku z Rallye Oberland ale v celkovém pořadí poháru figurují na 10. příčce.
Konečné pořadí 30. Pirelli Lavanttal Rallye:
1. K. Hideg – I. Kerek (HUN; Mitsubishi) 2:24:31,6 hod
2. R. Baumschlager – B. Ettel (A; Mitsubishi) + 39,6 s
3. F. Wittmann jun. – K. Wicha (A; Mitsubishi) + 2:03,2 min
4. A. Mörtl – S. Schwarz (A; Subaru) + 2:19,3 min
5. T. Kaucic – P. Zorenc (SLO; Subaru) + 4:20,6 min
6. G. Lichtenegger – C. Kritzl (A; Mitsubishi) + 4:31,1 min
7. D. Peljhan – I. Kacin (SLO; Mitsubishi) + 4:38,1 min
8. B. Logar – D. Kalan (SLO; Mitsubishi) + 4:49,3 min
9. M. Saibel – P. Müller (A; Mitsubishi) + 5:56,9 min
10. F. Sonnleitner – M. Farnberger (A; Mitsubishi) + 6:43,1 min
Pořadí Mitropa Cupu po 2. závodech:
1. J. Tošovský (CZ; Mitsubishi Lancer Evo 8) 96 bodů
2. C. Fornasiero (I; Peugeot 106) 66 bodů
2. M. Pastrello (I; Renault Clio RS) 66 bodů
4. H. Gassner (D; Mitsubishi Lancer Evo 8) 60 bodů
5. K. Hideg (H; Mitsubishi Lancer EVO 6) 60 bodů
...
10. J. Mikulenka (CZ; Mitsubishi Lancer Evo 8) 44 bodů
Zdroj:
www.rallye-magazin.de
Ilustrační foto:
www.foto-kacerovsky.cz
LenkaZ