Francois Duval byl jasně největší hvězdou Německé rally, desátého podniku mistrovství světa rally 2007, když si z Trieru po fantastických výkonech v průběhu celé soutěže odvážel pohár za druhé místo v absolutní klasifikaci.
Belgičan, jenž se předchozí rok a půl trápil se Škodovkou a nespolehlivostí sponzorů zazářil za volantem Citroënu Xsara WRC týmu OMV navzdory tomu, že stájová jednička Manfred Stohl z Rakouska si na vůz v průběhu první poloviny roku permanentně stěžoval.
Belgického rallymana vyzpovídali po Německé rally reportéři britského Crash.net Radia.
Francoisi, tipuji, že musíte mít pořád radost ze svého výsledku v Německu. Jak spokojený jste byl se svým výkonem?"Určitě jsem moc šťastný. Byl to skutečně dobrý výkon. Doufám, že budu moci startovat na soutěžích ve Španělsku, na Korsice a na RAC, ale vše závisí na tom, jestli se podaří zajistit rozpočet."Šlo o váš teprve druhý start v mistrovství světa v letošní sezoně a první s Citroënem Xsara WRC od roku 2005. Jak složité to za těchto okolností v Německu bylo?"Xsara je skutečně dobrý vůz. Měli jsme k dispozici aktivní diferenciály a celkově jsme neměli žádné problémy. Jednou mi zhasl motor, ale ve zbytku soutěže se nevyskytly žádné komplikace. Je to příjemné auto."Jak jste si rozuměl s členy týmu OMV Kronos Citroën a s týmovým kolegou Manfredem Stohlem?"Je to dobrý tým. S Manfred vycházíme velice dobře, je to vážně příjemný člověk. V tomto směru bylo vše OK."V poslední etapě jste byl nejrychlejší na všech rychlostních zkouškách a jasně jste dohnal Marcuse Grönholma k chybě. Z vaší strany to byl výtečný závěr rally …"Byla to dobrá závěrečná etapa. Poslední den jsem jel skutečně rychle. Pokoušel jsem se dostat Marcuse trochu pod tlak, aby Sébastien umazal více bodů a snížil tak svůj odstup v hodnocení MS jezdců. Výsledek byl velice pěkný jak pro mě, tak pro Citroën a Seba."Měl jste na poslední erzetě nějaké problémy s krávou, jako měli Marcus a Petter Solberg?"Ne, celou poslední vložku jsem jel naplno. Neměl jsem Marcusovi mezičasy a jel jsem na plný plyn až do konce."Bylo těžké vrátit se za volant Xsary po tak dlouhé době?"Kdepak, jistota se mi vrátila velice rychle."Jak důležité bylo, abyste v Německu zajel dobrý výsledek?"Tuhle soutěž mám rád. Je to můj oblíbený podnik."Cítil jste se přesto pod tlakem?"Ne, celkově na mě nebyl žádný tlak, protože jsem jel za soukromý tým."V úvodu tohoto rozhovoru i na tiskové konferenci po závodě jste řekl, že doufáte, že za Kronos pojedete také ve Španělsku, Francii a Velké Británii. Můžete k tomu říct více?"Nemohu, protože v tuto chvíli nemám k dispozici více informací. Pokud ale seženeme peníze, pojedu s Citroënem od Kronosu opět."Absolvujete před těmito soutěžemi, pokud na nich budete startovat, nějaké testy?"Ne, žádné testy nejsou v plánu."Poslední dvě otázky: předpokládejme, že tyto tři soutěže pojedete. Jaké budou vaše cíle? Po vašem výkonu v Německu budou očekávání jistě vysoká..."Můj cíl bude stejný. Pokud se udržím na cestě a do cíle dojedu v první pětce, bude to vážně dobré. V Katalánsku a na Korsice jsou tratě skutečně rychlé a pokud bude sucho, doufám, že vůz podá dobrý výkon, stejně jako v Německu. Na Korsice to bude ale obtížnější, protože můj vůz je starší a u C4 a Focusu se jedná o poslední evoluce."Můžete ve Španělsku nebo ve Francii vyhrát? Nebýt problémů ve druhé etapě Německé rally, bylo by to přeci možné i tam, nebo ne?"Pokud by pršelo, možné by to bylo. Pokud by ale bylo úplně sucho, bylo by to velice obtížné."
Zdroj: Crash.net
Foto: Miloš Rybár
ZdeněkZ