Sébastien Loeb, jednička týmu Citroën, sice musel kvůli zranění loni vynechat Rally Nový Zéland, Francouz přesto věří, že o nadcházejícím víkendu na tratích v okolí Aucklandu nepocítí velký handicap.
Loeb loni vynechal poslední čtyři závody MS poté, co si při tréninku před Tureckou rally po pádu z horského kola zlomil ruku. Před závodem na Novém Zélandu se ovšem zotavil alespoň natolik, aby mohl absolvovat seznamovací jízdy. Tratě Novozélandské rally totiž prošly před loňským ročníkem dramatickou obměnou a Francouz se alespoň při tréninku snažil minimalizovat možný handicap, který by z jeho loňské absence plynul letos.
"Podle papírových předpokladů nám naše loňská neúčast rozhodně nehraje do karet," připustil Sébastien Loeb. "Z podniků, který zbývají do konce sezony, pro nás bude Nový Zéland nejsložitější soutěží a ve srovnání se soupeři, kteří zde závodili v roce 2006, nám trochu chybí zkušenosti. Přesto mám radost z rozpisu, který jsme si udělali loni. Je to lepší, než kdybychom začínali úplně od nuly. Máme na čem stavět a to naši nevýhodu minimalizuje."
Stejně jako většina pravidelných účastníků mistrovství světa má i Sébastien Loeb Novozélandskou rally velice rád: "Když jsem v roce 2002 poprvé přijel na Nový Zéland, byl jsem okamžitě okouzlen nejen zemí samotnou, ale i rychlostními zkouškami," pokračoval Loeb. "Jsou rychlé a záleží na technice jízdy, ale nejsou náročné na vůz. Netrvalo mi dlouho, abych našel svou hranici a Novozélandská rally je jednou ze soutěží, které si užívám nejvíc. Naše testy před Novým Zélandem probíhaly velice dobře. C4 už prokázala svůj potenciál na ostatních površích a i tady uděláme maximum, abychom bojovali o vítězství.""Německo ukázalo, že situace v rally se může měnit velice rychle. Odteď až do konce sezony se ještě může stát mnohé. Včetně Nového Zélandu zbývá ještě šest soutěží a lze tedy ještě získat spoustu bodů. Chci se dostat zpět před Marcuse, proto je jasné, že uděláme vše, abychom vyhráli. Z toho zároveň plyne, že si nemůžeme dovolit odjíždět ze Zélandu s prázdnou. Takže mým cílem bude vítězství, ale ne za každou cenu."
Po vítězství na předchozí Německé rally si Loeb do zbytku sezony věří: "Rallye Deutschland potvrdila, že Citroën C4 WRC je ve srovnání se soupeři na asfaltu ve výhodě, což by mělo hovořit v náš prospěch při třech soutěžích na zpevněném povrchu, které nás čekají. S Danielem Elenou jsme v roce 2002 v Německu vyhráli první soutěž mistrovství světa a letos jsme tam získali už šestý triumf v řadě. Myslím, že to dokládá, jak jsme nyní v pohodě. Poslední rychlostní zkouška, na níž Marcus udělal chybu, nám umožnila snížit svou ztrátu v hodnocení mistrovství světa a nyní zaostáváme jen o osm bodů."
"Před dalšími asfaltovými soutěžemi je potřeba, abychom Marcuse dostali pod tlak i na šotolině a udělali vše pro další snížení našeho bodového odstupu. Skvělá práce našeho týmu, kvality vozu i to, že se na Novém Zélandu cítím výborně, by nám mělo pomoci," věří úřadující mistr světa.
Zdroj a ilustrační foto: Citroën Sport
ZdeněkZ