English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Pražskému sprintu kraloval Trněný

Zařazeno : Praha07

09.12.2007 11:39
Tisknout článek
Kategorie : Česká rally; zobrazeno : 6930x


Čistou stopou si Karel Trněný se Škodou Fabia WRC dojel pro první místo na Pražském rallysprintu. Největším konkurentům s vozy WRC, Václavu Pechovi a Emilu Trinerovi, se stal osudný druhý průjezd Strahovským testem.
Tradiční uzavření české rallyové sezóny patří Pražskému rallysprintu. Většina jezdců závod pojímá jako show pro fanoušky a sponzory a o dosažené časy ani tak nejde. Na prvním místě je zábava. Najdou se ale i tací, kteří ani tento podnik neberou na lehkou váhu a boj s časomírou svádí do posledních metrů. Úvod závodu patří rychlostnímu testu Řeporyje – Cementárna. Václav Pech usedl po roce opět za volant Toyoty Corolly WRC a prvním časem v úvodu ukázal, že si s autem stále rozumí. S minimální ztrátou byl jako druhý klasifikován Emil Triner se Škodou Octavia WRC. Třetí dojel Karel Trněný se Škodou Fabia WRC. Pěkným čtvrtým místem se blýskl Josef Peták při prvním ostrém startu s novou „zbraní“ – Peugeotem 207 S2000. Rychlostní zkouška musela být kvůli havárii Michala Fialy, který nahradil ve startovní listině Petra Pospíšila, přerušena, protože vozidlo Mitsubishi Lancer blokovalo trať. Posádka vyvázla z nehody bez zranění. Druhý průjezd „cementárnou“ sednul nejlépe Trinerovi, který umazal nepatrnou část z již tak malého náskoku na Pecha. Ten tentokráte nestačil ani na druhého Petáka, rychle si zvykajícího na nový vůz. Do hloubi první desítky se propadnul Trněný, díky čemuž se na čtvrtou příčku posunul Jan Štěpánek se Subaru Impreza Sti. Pro poruchu motoru se na Strahov už nepodíval Karel Trojan. Po servisní přestávce v depu na Strahově čekalo na jezdce kroužení kolem jednoho z největších stadiónů na světě. K největším bavičům tradičně patří Triner, který i přes neustálé ježdění dveřmi napřed a malým ťukancem s bývalým továrním jezdcem Škody motosport – Janne Tuohinem, dokázal zajet nejrychlejší čas a posunout se do čela. Další druhý čas si připsal Trněný a vrátil se zpět na třetí pozici. Okruhová zkouška naopak vůbec nesedla Petákovi a časová ztráta znamenala propad na šestou příčku. Horké chvilky si při objezdu parkoviště prožil Zdeněk Vlček, naštěstí z toho bylo jen „zaparkování“ na chodníku před přilehlým domem. Jan Sýkora se zbrusu novým Mitsubishi Lancer Evo IX odkroužil o jedno kolo méně. Moc pěkně „házeli“ své dvoukolky do zatáček Jiří Vlček, Antonín Matys a Petr Brynda. Svou daň si okruhová zkouška vybrala v podobě technických závad, pro které odstupují Tomek, Odložilík, Votava, Klokočník, Pantálek a Nešpor. Třetí, opačný průjezd „cementárnou“ neznamenal žádnou změnu na vedoucích postech, zato strahovský test v opačném směru pěkně zamíchal pořadím. Dosud vedoucího Trinera postihl defekt levého předního kola, který mu „poupravil“ design vozu a za své vzala i poloosa. Upadlé kolo pro změnu potrápilo Pecha. Z problémů soupeřů tak těžil Trněný, který se posunul na první místo. Druhá příčka připadla Štěpánkovi a třetí úspěšnému rallycrossaři Pavlu Koutnému s Mitsubishi Lancer Evo IX. Před pátého Petáka se ještě dokázal protlačit převážně okruhový pilot Tomáš Kostka startující tentokráte s Fiatem Grande Punto S2000 od zlínského JM Engineeringu. Třídě A6 vévodil podle očekávání třetí muž šampionátu JRC - Martin Prokop s Citroenem C2 S1600 před druhým Jaanem Mölderem se Suzuki Swift S1600 v barvách slovenského týmu Rufa sport. Kategorie historických vozidel se stala kořistí Zdeňka Tichého s Opelem Kadett Coupe, druhý skončil Michal Sum se slabší Škodou 130 RS. <{(OBR3)}> Závěrečné kroužení pod tribunami už s výsledky moc nezahýbalo. Že se ale málokdo chtěl vzdát své pozice, dokazoval menší počet diváckých koleček oproti předchozím letům. I tak si musel každý divák přijít na své. Většina pilotů ukázala, že pokud až tak nejde o výsledný čas, dá se atraktivně jezdit s téměř každým vozem. Neoficiální výsledky XIII. TipCars Pražského Rallysprintu 2007: 1. Trněný Karel / Březina Jan Škoda Fabia WRC A/8 00:28:33.4 2. Štěpánek Jan / Skácel Pavel Subaru Impreza Sti N/4 00:29:10.2 3. Koutný Pavel / Beneš Ondřej Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 00:29:17.5 4. Kostka Tomáš / Krečman Jan Fiat Grande Punto Abarth S2000 N/4 00:29:20.1 5. Peták Josef / Joska Libor Peugeot 207 S2000 N/4 00:29:23.7 7. Prokop Martin / Vlček Miloslav Citroën C2 S1600 A/6 00:29:35.7 6. Gavlák Peter / Hůlka Miloš Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 00:29:36.4 8. Hozák Petr / Niemetz Roman Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 00:29:50.7 9. Štajf Vojtěch / Čtvrtníček Petr Subaru Impreza Sti N/4 00:29:54.4 10.Tuček Marcel / Maršík Pavel Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 00:30:10.4 Text & foto: Honza Froněk

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Argentina před startem III. etapy: Seb „Velký“ má dobře n...

/ Další video...