V souvislosti se Safari rally, která má stejně jako loni zahájit sezonu Intercontinental Rally Challenge, se objevily v poslední době spekulace, že by soutěž mohla být zrušena kvůli povolební nestabilitě v zemi. Podle posledních informací prý ovšem nic podobného nehrozí a proti původním plánům by na startu neměly chybět ani tovární vozy Abarth a Peugeot.
Když Abarth oficiálně oznámil svůj program na rok 2008, zdálo se, že letošní sezonu zahájí až při druhém podniku IRC v Portugalsku. Italský tým měl vynechat jak soutěž v Keni, tak závod v Číně s tím, že svou účast na závěrečném podniku šampionátu Italové ještě zváží podle vývoje sezony. Stejně tak Peugeot, jenž je s historií Safari rally pevně spojen, měl letos v Africe chybět.
Z tábora Abarthu, stejně jako ze strany pořadatelů IRC se však nyní objevují jasné náznaky, že by do Afriky přeci jen měl italský tým přijet. Pořadatelé Safari rally sice oficiálně zahájí příjem přihlášek až od 15. ledna, přesto již nyní informovali, že Abarth potvrdil nasazení dvou vozů, za jejichž volanty usednou Giandomenico Basso a Anton Alen.
Beznadějná není ani účast Peugeotu, resp. týmu Kronos Racing. Ačkoliv Kronos plánuje vstoupit do IRC také až v Portugalsku, Freddy Loix již dříve deklaroval, že by v Keni rád startoval. Pokud se potvrdí informace o startu továrního týmu Abarth na Safari rally, je pravděpodobné, že Loix udělá maximum, aby se Nairobi představil také. Není však vyloučeno, že se Freddy v Africe objeví s jiným vozem. Díky lepšímu točivému momentu a měkčímu zavěšení by proti vozům kategorie S2000 totiž v podmínkách Safari rally měly mít výhodu například vozy Mitsubishi Lancer skupiny N. Na druhou stranu pokud jednání dopadnou dobře a Loixovi se podaří zajistit potřebné finance, nelze vyloučit ani jeho účast s Peugeotem S2000 týmu Kronos. V tom případě by nemusel být vyloučen ani start dalšího Peugeotu: s podporou společnosti BFGoodrich by mohla být nasazena další ‚dvěstěsedmička‘, za jejímž volantem by se představil některý z keňských pilotů.
Zájem o účast v Safari rally 2008 s produkčními vozy již projevili Carl Tundo (druhý na Safari rally 2007), Baldev Chager (loni šestý), Riyaz Kurji, Lee Rose a Ian Duncan (vítěz Safari rally 1994).
Zdroj: IRC Media
Ilustrační foto: Abarth
ZdeněkZ