Úvodní podnik letošního mistrovství Evropy v automobilových soutěží obstaral 'evropskou' premiéru Fiatu Grande Punto nové kategorie S2000. Na startu soutěže se objevily hned tři vozy turínské automobilky. Až do cíle sice dojel jediný, ovšem Paolo Andreucci jej na cílovou rampu dovezl na prvním místě.
Na horských silničkách v okolí Brescie ale jasně dominovali italští jezdci, kteří absolutně zastínili pravidelné účastníky evropského šampionátu. První body do letošního ME si tak rozdělili pouze Italové. Závodění na náročné trati ještě zkomplikovalo počasí. V horách místy ještě ležel sníh, výjimkou nebyly dešťové přeháňky.
Čtvrteční diváckou zkoušku zcela opanovaly nová Punta S2000, která se seřadila na prvních třech pozicích. Naopak hned v úvodu se loučili dva italští favorité. Gianfranca Cunica nepustila na start porucha palivového čerpadla, Renato Travaglia havaroval na prvním páteční rychlostní zkoušce.
Na následujícím testu oslabil řady týmu Fiat Giandomenico Basso, jenž po chybě utrhl kolo svého Punta S2000. Přesto mohla v táboře Fiatu panovat spokojenost, neboť Paolo Andreucci držel průběžné vedení, navíc přišel o dalšího ze soupeřů, neboť s poruchou převodovky odstoupil Piero Longhi, po dvou soutěžích vedoucí jezdec italského mistrovství. Páteční etapu pak poznamenal déšť. Kvůli havárii na RZ5 byla přerušena tato zkouška a následující vložka byla zrušena, neboť posádky měly na svých vozech nazuty suché pneumatiky. Z toho navíc plynulo třičtvrtěhodinové zpoždění programu první etapy. Zatímco Andreucci nadále kontroloval své vedení, do problémů se dostal jeho pronásledovatel Aghini, který se svým Subaru podnikl výlet mimo trať z něhož rezultovala tříminutová ztráta. Po první etapě vedl Andreucci, druhou příčku s minutovým odstupem držel Dallavila, třetí byl Sottile.
V sobotu si Andreucci svou pozici pohlídal, smůlu měl ale Dallavilla. Motor jeho Mitsubishi postrádal optimální výkon, při drobné havárii navíc poškodil zadek svého vozu a propadl se na čtvrtou pozici. Paolo Andreucci tak vybojoval první 'evropské' vítězství pro vůz kategorie S2000 a navíc se posunul do vedení italského šampionátu.
Na startu Rally 1000 Miglia také nechyběly tři české posádky, které do Itálie jely hlavně sbírat zkušenosti. Antonína Tlusťáka s Vlastimilem Dědicem i Romana Odložilíka s Miroslavem Fantou zastavila technika. Jedinými českými reprezentanty, kteří absolvovali kompletní porci italských kilometrů, tak byli Milan Chvojka s dcerou Zuzanou, kteří si s dvacetiminutovou ztrátou na vítěze dojeli pro 23. příčku.
Mistrovství Evropy pokračuje v polovině května tureckou Fiat Rally. Účastníci italského šampionátu se znovu utkají o něco dříve; počátkem května pokračuje italské mistrovství čtvrtým podnikem, jímž bude Rally Targa Florio na Sicílii.
Výsledky Rally 1000 Miglia 2006:
1. P. Andreucci - A. Andreussi (I; Fiat Punto Abarth S2000)
2. L. Cantamessa - P. Capolongo (I; Subaru Impreza WRX STI N12) + 1:28,8 min
3. S. Sottile - M. Nari (I; Mitsubishi Lancer Evo IX) + 2:01,4 min
4. A. Dallavilla - D. Vernuccio (I; Mitsubishi Lancer Evo IX) + 2:34,6 min
5. F. Ratiglia - F. Zanella (I; Mitsubishi Lancer Evo IX) + 4:40,0 min
6. A. Perego - D. De Luis (I; Subaru Impreza WRX STI N12) + 5:34,7 min
7. D. Colombini - F. Guglielmini (RSM/I; Subaru Impreza WRX STI N12) + 6:28,8 min
8. L. Ricci - A. Baruffa (I; Subaru Impreza WRX STI N12) + 7:11,2 min
Foto:
www.rally1000miglia.it
LenkaZ