Nejsledovanějším nováčkem byl při úvodním podniku dánského mistrovství cestovních vozů, který se jel o posledním dubnovém víkendu, Estonec Markko Märtin.
Bývalý tovární jezdec Subaru, Fordu a Peugeotu v mistrovství světa v rally absolvoval svůj první okruhový závod za volantem Hondy Accord Euro-R týmu Hartmann Honda Racing.
"Byl to docela rušný víkend. Ani ne tak kvůli tomu, co jsem najezdil, ale spíš kvůli tomu, co jsem zažil," zhodnotil Markko Märtin svůj první závodní víkend v roli okruháře. "V kvalifikaci se porouchal motor, takže tým ho musel vyměnit. V zaváděcím kole před druhým závodem se mi vybila baterie a nebyl jsem schopen pokračovat."
Kvůli poruše motoru v kvalifikaci musel Markko Märtin startovat z 19. pozice v sedmadvacetičlenném poli. A start se mu příliš nepovedl.
"Při startu jsem zaspal a ztratil spoustu pozic. Poprvé za čtyři nebo pět let jsem při startu neměl k dispozici kontrolu trakce," popsal situaci Estonec. "Nebylo snadné probojovat se znovu vpřed, ale pár pozic jsem získal."
Cílem prvního kola projížděl Markko Märtin na 21. místě. Do konce závodu se probil na sedmnáctou příčku, kterou přijal při své okruhové premiéře se smíšenými pocity.
"Bavilo mě závodit ve skupině s dalšími vozy. Kolem mě byla spousta aut, ale pak jsem se dostal na pozici, kdy jsem neměl nikoho za sebou a nemohl jsem ani dohnat soupeře přede mnou, protože jeli stejně rychle. To byla trochu otrava, ale když je kolem spousta aut, je to zábavné," podělil se o své pocity Markko Märtin.
"Od svého debutu jsem upřímně nic nečekal, ale chtěl jsem zároveň absolvovat více kol, více se naučit a být konkurenceschopnější. Výsledek nevypadá moc dobře a já chci příště zajet závod lépe."
Zdroj a foto: www.dtc-net.dk
LenkaZ