Brice Tirabassi s navigátorem Fabricem Gordonem nedokončili žádnou ze tří úvodních soutěží Intercontinental Rally Challenge 2008, proto do Ruska přijeli skutečně hladoví po výsledku. Hlavním úkolem byl zisk prvních bodů do tabulky šampionátu.
Francouzský jezdec v Rusku splnil, co si předsevzal. Na jeho kontě přibyly dva body za sedmou příčku konečného pořadí, které Tirabassi v okolí Vyborgu tvrdě vydřel. Bývalého juniorského mistra světa v rally od úvodu soutěže trápila technika a mechanici na jeho Peugeotu 207 S2000 vyměnili v průběhu soutěže kde co. Nejprve stávkovala spojka, následně bylo potřeba vyměnit výfuk, pak odešly vstřikovací trysky, elektronika, převodovka, přední diferenciál, setrvačník... Dokonce bylo potřeba vyměnit i pedály! Když už si mechanici týmu nevěděli rady, nepomohl jim ani přivolaný inženýr Peugeotu. Ani on nedokázal přijít na pravou příčinu problémů.
Tirabassi s Gordonem ze sebe v boji o body vydali maximum a jejich velký dík patřil také mechanikům BSA, kteří byli během servisních přestávek v jednom kole. Za šest minut dokázali vyměnit převodovku, za 38 minut vyměnili setrvačník, spojku a převodovku... Škoda, že mechanici nemají svou knihu rekordů.
Tirabassiho vůz nikdy nedokázal fungovat lépe než na šedesát procent. Nebýt toho, mohl být Francouz ve výsledkové listině Ruské rally mnohem výše. Navzdory všem problémům však po soutěži dokázal najít i řadu pozitiv. "Byla to pro nás vážně obtížká soutěž, ale po třech odstoupeních v Turecku, Portugalsku a Belgii se nám podařilo dojet do cíle a získat první body," bilancoval Brice Tirabassi. "Je to důležité pro naši morálku před dalším závodem na Madeiře. Budeme mít nový vůz, který nám určitě dovolí předvést své maximum."
Tirabassi se na start Rally Madeira postaví s novým Peugeotem 207 S2000, ale hlavně s novým motorem. Po návratu z Ruské rally se totiž ukázalo, že příčinou všech problémů byla právě pohonná jednotka.
Zdroj: BriceTirabassi.com
Ilustrační foto:
LenkaZ