Ani ne za čtyři týdny odstartuje první, tradičně šotolinový podnik mistrovství světa rally 2009, Kyperská rally. Ovšem letos se poprvé nebude jednat o celošotolinovou soutěž; pořadatelé Kyperské rally totiž připravili pro soutěžící také jednu asfaltovou etapu.
Rally se smíšeným povrchem se do programu světového šampionátu vrací po mnoha letech. Povolením smíšeného povrchu v soutěžích mistrovství světa rally FIA de facto nabídla možnost kombinovat povrchy několika pořadatelským zemím. Kyperští pořadatelé možnost rádi přijali a připravili světový podnik s mixem šotolinových a asfaltových tratí. Kyperská rally je v programu WRC zařazena na 13. – 15. března.
Jezdci však ideou smíšené rally za stávajících pravidel příliš nadšení nejsou. "Dobré by bylo, pokud bychom i při soutěži se smíšeným povrchem mohli jet po asfaltu s gumami a brzdami na asfalt a se šotolinovou výstrojí na šotolině," myslí si Sébastien Loeb. "Ale takhle budeme muset jet se šotolinovými pneu i na asfaltu. A to musíme nejdříve otestovat. Zatím proto nemohu posoudit, jestli je smíšená rally za těchto okolností dobrou myšlenkou, nebo ne."
Asfaltové rychlostní zkoušky jsou v harmonogramu Kyperské rally hned na jejím začátku. Sébastien Loeb proto očekává, že se řada jezdců bude první den držet zpátky. "Myslím, že na asfaltu bude spousta jezdců taktizovat a v první etapě nemůžeme očekávat souboje pod plným plynem," uzavírá Sébastien Loeb.
Zdroj: Rallye-Magazin.de
Foto:
TerezaH