Úvodní den Kyperské rally se odehraje na asfaltovém povrchu, zbylé 2 etapy se již jedou na tradiční šotolině. Piloti vozidel s pohonem všech 4 kol však budou muset použít po celý závod šotolinové Pirelli Scorpion, které při testech prokázaly výdrž i na asfaltu.
Většina jezdců, včetně Sébastiena Loeba, měla obavy o výdrž šotolinových pneumatik na 134,2 kilometrech úvodní etapy. Testy Fordu a Citroënu však ukázaly, že piloti nemusejí mít obavy.
Citroën testoval před 10 dny ve Španělsku, Ford v minulých dnech na Sardinii. Manažer Pirelli Mario Isola říká: "Není to pro nás nejlepší situace, protože jsme vyvinuli pneumatiku na specifický povrch. Ale toto je kompromis, aby týmy nemusely na Kypr vozit další díly na přestavbu na asfalt. Za této situace jsme spokojeni s výsledky."
"Ve Španělsku jsme vybrali hrubší asfalt s množstvím zatáček, na Sardinii hladší asfalt a rychlejší tratě. Počasí bylo v podstatě shodné s tím, které očekáváme na Kypru. Na Sardinii i pršelo, což se na Kypru také může stát."
"Pocity jezdců nebyly zase tak špatné, ikdyž na trati klouzali více než s asfaltovými pneumatikami. Obávali jsme se hlavně přehřívaní, ale to se nestalo. S Fordem i Citroënem jsme jezdili na jedněch pneumatikách zhruba 70 kilometrů bez přezouvání, což by mělo odpovídat jedné rundě erzet z první kyperské etapy. Nyní máme dostatek informací, abychom mohli říct, že pneumatiky by měly první den vydržet."
Ke zvýšení bezpečnosti bude posádkám po první a nejdelší asfaltové erzetě (RZ 1,4 Panagia, 30.33km) poskytnut pár nových pneumatik.
"Souhlasili jsme s FIA a poskytneme posádkám první den čtyři extra pneumatiky navíc," vysvětluje Isola. "V tankovací zóně po prvním 30 kilometrů dlouhém testu poskytneme každému vozu dvě nové pneu. Není to povinost, ale když nám dají dvě opotřebované, tak je vyměníme za dvě nové. V případě, že posádka poveze v autě dvě náhradní kola, odstartuje do následující erzety na novém obutí."
Zdroj: wrc.com
Foto: Pirelli
Honza Froněk