Čerstvě korunovaný vítěz letošního JWRC Martin Prokop doufá, že titul mu poslouží jako odrazový můstek k další úrovni závodění v příští sezóně.
Ilustrační foto
Po sezóně, ve které získalt titul juniorského mistra světa a patří k předním pilotům v PWRC, je jasné, že Martin Prokop myslí výš. Ideální by byl postup do WRC, nejlépe pak s Citroenem. Šestadvacetiletý český jezdec ale také zvažuje pohár pro vozy S2000, který bude v přístím roce v MS vypsán, stejně tak jako pokračování v PWRC a JWRC.
"Můj tým má k dispozici několik S1600 a několik produkčních vozů, takže nejjednodušší by bylo pokračovat stejně jako letos. Ale je jasné, že bychom měli udělat nějaký krok vpřed, což je S2000 nebo WRC - to by pak ale byl pořádný krok," řekl Martin serveru wrc.com.
Svým dílem k nejistotě ohledně příští sezóny přispívá také to, že Prokop získal titul poměrně brzy v průběhu sezóny a tak technická a sportovní pravidla pro příští rok ještě nejsou stoprocentně jasná. "Předpokládali jsme, že budeme bojovat až do konce sozóny a pak se uvidí co s příštím rokem. Nyní jsme mistři v srpnu a opravdu nevíme co dál. Musíme vyčkat do jednání Světové Rady Motorsportu [21. říjen], jak rozhodnou o budoucnosti WRC a S2000. Pak můžeme říci, co budeme dělat dál. Pokud nedáme dohromady budget na WRC, budeme se muset rozhodnout jestli zůstaneme v PWRC, pojedeme další rok v JWRC, nebo zkusíme koupit S2000. Ale nevím jestli je dobrý nápad, investovat teď do S2000, počkal bych na rozhodnutí FIA."
Po získání titulu s Citroenem C2 S1600, by Prokop podle svých slov preferoval postup k Citroenu C4 WRC, ale cítí, že jakákoliv příležitost ke svezení ve WRC je odvislá od balíku peněz, který může přinést.
"Přirozeně bychom rádi pokračovali s Citroenem, protože máme velmi dobré vztahy s Citroen Sport a známe tam mnoho lidí. Také jsem testoval C4 WRC v minulém roce, takže bychom rádi pokračoval s tímto opravdu výborným týmem. To by pro mně bylo tím nejlepším možným výsledkem, ale všichni víme, že je to o něčem jiném. Nejdřív musíte mít budget a pak teprve se můžete na něco ptát," uzavírá Martin Prokop pro wrc.com.