Přinášíme vám nový seriál, kde se podíváme na ikony světových soutěží. První dostane prostor Michélle Mouton, protože dáma má přednost.
Ilustrační foto
Michélle Mouton je považována za nejlepší ženu, která kdy usedla za volant soutěžního vozu. Mezi její kamarády, soupeře a týmové kolegy patřili Hannu Mikkola, Walter Rohrl nebo Stig Blomqvist. Seznamte se s Michéle Mouton.
Během opojných dnů skupiny B získala poprvé Michélle Mouton respekt od svých týmových kolegů, soupeřů a fanoušků rally na celém světě. Skupina B byla v rally charakterizována, jako jedna z nejnebezpečnějších, kdy byly vozy vývojově prakticky na své hranici. Auta dokázala zrychlovat z 0 na 100 Km/h za 2,1 s. (na šotolině!). Výkon vozů se pohyboval od 450 až do 800 koní. Ale zpět Michéle Mouton.
Kariéra Michélle Mouton v rally začala v roce 1974, kdy se zúčastňovala soutěží ve francouzském mistrovství a objížděla také závody v jiných koutech Evropy. Hned ve své první sezóně skončila v Top 10, ale její první vítězství přišlo až v roce 1977, když vyhrála Rally of Spain a skončila celkově druhá v Mistrovství Evropy. Mouton soutěžila s kultovními stroji, jako třeba Lancia Stratos HF a Fiat 131 Abarth a v roce 1981 poprvé usedla za volant Audi. Proti všem očekávámím získala Mouton svoje první vítězství v Mistrovství světa v roce 1981 na Rally Sanremo.
V sezóně 1982 získala další vítězství v Portugalsku, Řecku a Brazílii. Tyto hvězdné výkony ji přinesly na dosah titulu v mistrovství světa mezi jezdci, ale kvůli špatné spolehlivosti Audi titul nezískala, navzdory tomu, že získala v tomto roce nejvíce vítězství. Titul tehdy získal za volantem Opelu Walter Rohrl, který posbíral o 12 bodů více než Michéle.
Nejenže Mouton propadla silným vozům skupiny B, ale v roce 1984 odcestovala do Colorada, USA, kde se zúčastnila slavného závodu do vrchu Pikes Peak s monstrem ještě daleko silnějším. Pro Mouton bylo navrženo specifické auto pro vítězství na tomto závodě. Při prvním pokusu skončila se svým rally speciálem Audi Quattro na druhém místě. V následujícím roce se Michéle Mouton vrátila a s Audi Quattro S1 celý závod vyhrála.
Poté, co byly v roce 1986 vozy skupiny B zakázány, už nechtěla Mouton v pomalejších vozech závodit. Obrátila tedy svojí pozornost na vytváření soutěže na počest Henriho Toivonena, který tragicky zahynul na Korsické Rally 1986. Závod Race of Champions, který je výsledkem této její snahy a můžeme ho znát také pod zkratkou RoC, již existuje od roku 1988 a každý rok přitahuje nejlepší piloty světa ze všech motoristických disciplín.
Statistiky Michélle Mouton v MS: Počet výher v MS: 4 Počet pódiových umístěné v MS: 9 Počet vyhraných RZ v MS: 160 Celkový počet bodů v MS: 229