Michal Sołowow s Maciejem Baranem (Mitsubishi Lancer Evolution IX) vedou po první etapě průběžné hodnocení Platinum 63. Rajdu Polského 2006. Druhou příčku drží Leszek Kuzaj a Maciej Szczepaniak.
Úřadující mistři Polska byli nejrychlejší ve druhé sobotní sekci. Díky vítězství na RZ 5 a RZ 6 snížila posádka dnes nejrychlejšího Subaru Impreza svou ztrátu na Sołowowa s Baranem na 6,9 sekundy. Na třetí pozici přenocuje dvojice Oscar Svedlund - Björn Nilsson. I když Švédové zajeli na RZ 4 nejrychlejší čas, v odpolední rundě snížili svůj odstup za Sołowowem a Baranem o pouhých pět desetin sekundy a po první etapě tak na vedoucí posádku ztrácejí 18,4 sekundy.
Až za vedoucí trojicí figurují Giandomenico Basso a Mitia Dotta s Fiatem Punto Abarth S2000, kteří vedou průběžné hodnocení letošního mistrovství Evropy.
Ve třídě A6 byli po celý den nejrychlejší Kris Meeke s navigátorem Glennem Pattersonem. Britská dvojice se se svým Citroënem C2-R2 pohodlně vypořádala s polskými soupeři, byť ti startují se silnějšími vozy kategorie S1600. Do druhé etapy díky tomu půjdou s náskokem 1:09,8 min před Michalem Kosciuszkem a Jaroslawem Baranem (Suzuki Swift S1600). Třetí příčka patří posádce Sebastian Frycz - Bartlomiej Boba (Fiat Punto S1600), kteří zaostávajií o dalších 8,1 vteřiny za Kosciuszkem.
První etapa Platinum 63. Rajdu Polského se jela za krásného slunečného počasí. Na posádky čekalo šest rychlostních zkoušek o celkové délce 120,04 km. Ze 77 posádek, které ráno sjely ze startovní rampy, muselo 10 během dne odstoupit.
Hlasy po 1. etapě:
Michal Solowow (1. místo):
V první rundě jsem jel opravdu dobře, ale ve druhé jsem udělal trochu chybu při výběru pneumatik. Myslel jsem si, že cesty budou měkčí a prořezali jsme pneumatiky trochu moc. Proto byly mé časy ve srovnání s konkurencí o něco horší.
Leszek Kuzaj (2. místo):
Na jednu stranu je dobré, že jsem druhý. Aspoň nebudu zítra v první sekci čistit tratě. Pokusím se dostihnout Michała, který dnes jel fantasticky.
Oscar Svedlund (3. místo):
I když jsme třetí, na vedoucího neztrácíme mnoho. Zítra se pokusím ztrátu stáhnout. Nedělní první rychlostka, nejdelší z celé rally, bude obzvlášť důležitá. Může rozhodnout o výsledcích rally.
Giandomenico Basso (4. místo):
Jsem velice potěšen. Abych byl upřímný, nepočítal jsem s tak dobrou pozicí. Pořád poznávám ovládání úplně nového auta. Snažím se co nejlépe poznat jeho chování na šotolině.
Kris Meeke (9. místo):
Nikdy bych si před soutěží nepomyslel, že bych mohl bojovat s vozy kategorie S1600. Jízdu na těchto rychlostních zkouškách jsem si obrovsky užil. Auto fungovalo skvěle a doufám, že to stejně půjde i zítra.
Rajd Polski 2006 – pořadí po 1. etapě (RZ 6):
1. SOŁOWOW - BARAN (Mitsubishi Lancer EVO IX) 1:02:45,7 hod
2. KUZAJ - SZCZEPANIAK (Subaru Impreza) + 6,9 s
3. SVEDLUND - NILSSON (Subaru Impreza STI) + 18,4 s
4. BASSO - DOTTA (Fiat Punto Abarth S2000) + 1:00,6 min
5. DYTKO - DYTKO (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 1:36,5 min
6. LUBIAK - WISŁAWSKI (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:06,8 min
7. KUCHAR - GERBER (Subaru Impreza) + 2:20,9 min
8. CZOPIK - WROŃSKI (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 2:25,8 min
9. MEEKE - PATTERSON (Citroën C2 R2) + 2:25,9 min
10. KAJETANOWICZ - KAJETANOWICZ (Subaru Impreza) + 2:28,9 min
...
51. DVOŘÁK - SLAVÍK (Škoda Fabia) + 30:54,3 min
Zdroj a foto:
www.rallyofpoland.pl
LenkaZ