English versionDeutsch version
Polska 	zwolnienieMagyar változat
??????? ??????Versión en espa?ol
Rally-Mania.cz

/ Zpět na přehled článků

Na rally se Škodou Yeti

Zařazeno : na rally s

Honza Froněk, 22.07.2010 08:10
Tisknout článek
Kategorie : Testy; zobrazeno : 15554x


Jsem znám jako nepříliš velký fanda osobních vozů z Mladé Boleslavi. Když se ale ke mně dostala nabídka vyrazit na Rally Bohemia v zapůjčené Škodě Yeti, neváhal jsem. Asi budu muset na Škodovky změnit názor…
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Škoda Yeti ve verzi s pohonem všech kol se jeví jako ideální auto pro fanouška rally. Prostorná karoserie a dostatečně velký kufr uspokojí rodinné potřeby přes týden. O víkendu na rally se pak hodí větší světlá výška a pohon 4x4 na divoké příjezdovky a různé zkratky vedoucí na rychlostní testy. Jak je to ale ve skutečnosti?

Do rukou se mi dostala bohatě vybavená verze s pohonem 4x4 a nejslabším turbodieselem 2,0 TDi CR s 81 kilowaty, která si hýčká posádku například dvouzónovou automatickou klimatizací, parkovacími senzory, tempomatem, dotykovou navigací komunikující přes bluetooth s mobilním telefonem atd. Hned první usednutí do vozu nenechá nikoho díky vyššímu posezu na pochybách, že nastoupil do vozu kategorie SUV. Posez za volantem se hledá velmi snadno, zamrzí jen bolest Fabií, kterou trpí i Yeti. Tou je nepříjemný tlak na pravé koleno ze strany přístrojové desky, která zrovna v místě opření nohy přechází ze stříbrné lišty v měkčený plast. Tento neduh se dá naštěstí téměř eliminovat pohráním si s nastavením sedačky a volantu. Vnitřní prostor nabízí dostatek místa pro pět dospělých cestujících, při obsazení čtyřmi osobami si užíváte přímo královsky. Odkládacích prostor je zde také dost, takže máte kam položit jak rally program, mapu nebo láhve s pitím.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Při vedrech panujících na Bohemce jsme ocenili dvouzónovou klimatizaci, která v mžiku vytvořila příznivé klima. Zamrzí nemožnost nastavovat teplotu po půl stupních, což u starších verzí bylo možné. Zabudovaná navigace se hodí spíše pro manželku do města nebo na silnici. Externí zařízení znají více „oslích stezek“ a nabízejí lepší plánování trasy, tak aby vás třeba nehnala po rychlostní zkoušce. Na dálničních přejezdech mezi Mladou Boleslaví a Libercem zase přišel vhod tempomat. Do kufru nebylo problém bez ladu a skladu naházet čtyři tašky a čtyři fotobatohy, z toho dva připomínající svou velikostí spíše obal na padák. Pro čtyři fotografy tedy ideální.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

Nejslabší dvoulitrový turbodiesel dával stejný výkon jako prehistorická jednadevítka z minulého století, 81 kilowat. Oba motory od doby vzniku dělí téměř patnáct let a je to znát jak na jízdním, tak i na zvukovém projevu. Při obsazení jedním člověkem lze šemíkům pěkně zatápět a jet s vozem relativně svižně. Potěší šest rychlostních stupňů. Při plném obsazení je to už trochu horší a motor začíná být zvláště v kopcích dýchavičný. Na běžné ježdění plně dostačuje, vyznavači sportovnější jízdy by měli sáhnout po jedné z výkonnějších variant čtyřválce 2,0 TDi CR. Na papírovou spotřebu šesti litrů se nám nepodařilo dosáhnout. Průměr byl neustále kolem osmi litrů, při nudné jízdě se pohyboval kolem sedmi. U motoru s nepříliš oslňujícím výkonem 110 koní bych si představoval spotřebu alespoň pod sedm litrů. Ale možná právě nižší výkon, který nutil více šlapat autu na krk, byl důvodem vyšší spotřeby ruku v ruce s nezajetým motorem.
Ilustrační foto
Ilustrační foto

To, co ale rallymani ocení asi nejvíc, je větší světla výška a pohon 4x4 přes Haldex, který funguje perfektně. Yeti vám bude stačit na všechny možné cesty a necesty, po kterých se občas přijíždí na tratě rychlostních testů. V tuhle chvíli jsem si vybavil, jak jsme nedávno na rally v Portugalsku „ničili“ úplně novou Fabii kombi z půjčovny na cestách 4x4 ONLY. Jak by se nám tam hodil Yeti… A to, co Yeti už neujede, tam byste se pravděpodobně stejně vůbec nevydávali. Výborně se hodí i na parkování na příjezdovkách, protože si občas můžete dovolit zajet tam, kam ostatní nemohou.

Co napsat závěrem? Škoda Yeti je ideální vůz na rally. Když oželíte menší výkon základního dieselu, lze ho pořídit za zajímavou cenu.

/ Zpět na přehled článků

/Související články

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 508

27.01.2012 23:50

Článek Radek Vojtěchovský, Testy

Na rally se Subaru XV 2.0D

Na rally se Subaru XV 2.0D

21.07.2014 08:56

Článek Honza Froněk, Testy

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

Na rally s Peugeotem 308 2.0 HDi

15.11.2014 20:03

Článek Honza Froněk, WRC

Na rally s Volkswagenem T-Roc

Na rally s Volkswagenem T-Roc

08.09.2018 22:51

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Škodou Yeti

22.07.2010 08:10

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally se Subaru Legacy

31.08.2010 17:04

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Peugeotem 308 eHDI

06.08.2011 16:39

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem Berlingo

25.09.2011 18:03

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Volkswagenem Caddy

22.09.2012 16:00

Článek Honza Froněk, Testy

Racing-Mania.cz

Na rally s Citroënem C4 Aircross

20.02.2013 21:04

Článek Honza Froněk, Testy

Rychlé hledání
ČSOB Pojišťovna
Nejvýhodnější povinné ručení online. s 10% slevou
Srovnejto.cz - výhodné pojištění vozidel s možností porovnání
Nejlevnější povinné ručení online od největšího poskytovatele online pojištění v ČR - ePojisteni.cz.
Najděte si nejlevnější operativní leasing pro soukromé osoby snadno a rychle.
Kalkulačka povinného ručení - ušetřilo s námi 91 % řidičů, buďte mezi nimi i Vy.

/Dakar 2018: 8.etapa [AKTUALIZUJEME]

/ Další video...